Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز در ششمین اجلاسیه سراسری نماز که به‌صورت ویدئوکنفرانسی در آموزش و پرورش مرکز مازندران برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاسیه سرشار از حکمت و اندیشه است اگر پیام‌های آن را اجرا کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه مهم خانه در ترویج فرهنگ نماز افزود: خانواده در این زمینه می‌تواند کارآمد باشد، امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که فضای مجازی در حوزه فرهنگ‌سازی نقش آفرین بلکه در سطر اول است، از این رو باید به تامین نیازهای فرهنگی و روانی با دسترسی به مسائل معنوی و ارتباط با خدا بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرهانی تصریح کرد: پدر و مادر نقش موثری در زمینه تامین نیازهای معنوی و ارتباط فرزند با خالق هستی دارند، همچنین با مشارکت در تعلیم و تربیت و ایجاد ارتباط  بین خانه و مدرسه برای حرکت در یک مسیر   میتوانند در مسیر اقامه نماز گامی مهم بردارند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: مدیریت ارتباط بین مدرسه و مسجد از نقش‌های دیگر خانه است که با ارتباط مستمر بین والدین و مربیان با حوزه دین موثر خواهد بود، اگر خانه، مدرسه و مسجد را به هم مرتبط کرده و بینشان تعامل ایجاد کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات روز را حل کنیم.

این مسؤول اضافه کرد: در شرایط غیرکرونایی پدر و مادر دست فرزندان را گرفته و به مسجد ببرند و تنفس در مسجد را تمرین کنند، در این شرایط هم در فضای مجازی پیگیر شوند، مدرسه آموزش‌های عملی، علمی و مهارت‌آموزی را بر عهده دارد مهارت مسجد هم در آموزش درست نماز خواندن است.

وی یادآور شد: توجه به تربیت جامع فرزندان بر عهده مدرسه است یا همان رشد مذهبی و معنوی؛ تعامل با خانه و ایجاد هم‌گرایی مدرسه نقطه عطف است، نقش دیگر مدرسه تعاون با مسجد است، خوشبختانه راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز در آموزش و پرورش است از راه‌های ارتباط با مساجد با خانواده‌ها و دانش اموزان است.

زرهانی عنوان کرد: مدرسه‌ای که با مسجد در تعامل نباشد لنگ است، باید عالمان دین را برای بررسی از شرایط مدارس حاضر کنیم تا تعامل مستمر مسجد با مدرسه و خانه یک هویت فرهنگی شود، نقش مسجد برقراری ارتباط با مدرسه است تا به ترویج نماز کمک شود اینکه امام جماعت فقط نماز بخواند و برود درست نیست برقراری ارتباط معنوی مهم است.

 قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اذعان کرد: بنا بر فرموده مقام رهبری توجه به نسل نو مهم است، تعامل با اولیا و مربیان که مغزمتفکر خوانده می‌شود، برگزاری مسابقات کتابخوانی، جشنواره، ارتباط و تجلیل از دانش‌آموزان پویا در حوزه فرهنگ اسلامی و نماز مهم است اگر اجرا شود نتیجه اقامه نماز توسط نسل نو است.

*جایگاه نماز حرمت و ارزش دارد

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز مازندران نیز در این مراسم بیان کرد: اگر بخواهیم به رسالت نماز توجه کنیم باید چند مطلب را به‌عنوان مشق حقیقی مدنظر قرار دهیم، کار اقامه نماز ستادی و قرارگاهی یا همان جوشکاری است به این معنا که به افراد تلنگر بزنیم تا به امر نماز این فریضه الهی توجه کنند انتظار داریم این عزم استانی و ملی باشد و جنبش ایجاد شود.

وی افزود: نماز پایه انقلاب، اسلام و ولایت است،  تمام بدی‌ها، رانت‌خوری بداخلاقی‌ها و آسیب‌های اجتماعی با برپایی نماز تمام خواهد شد، برای ترویج نمازخوانی اول باید علاقه‌مندسازی را به‌عنوان الگو قرار دهیم تبلیغات باید رویکرد ایجاد انگیزه داشته باشد، رسالت همه ما همین باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: نکته دیگر ارزشمندسازی است جایگاه نماز بر خلاف شخصیت نیست، جایگاه نماز جایگاه مقدس بوده، حرمت و ارزش دارد، در این نوع اجلاسیه باید به ارزش‌سازی کمک شود همچنین توجه به معرفت‌بخشی مهم است اگر ما با علاقمندی این قضایا را دنبال کنیم میتوانیم بر روی رفتارها کار کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز در مازندران تاکید کرد: با کمک مسؤولان و رصد موانع بر سر راه ترویج نماز برنامه‌ها را بهتر پیش می‌بریم، مازندران راه‌های مواصلاتی دارد و طرق الرضا است نمازخانه‌های ما پاسخگو نیست؛ در سطح مدارس نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد که باید برطرف شود.

این مسؤول اظهار کرد: اقامه نماز حرکتی رو به پیش است ولی نیاز است با اهرم‌های قوی‌تری دنبالش کنیم، نماز فقط مربوط به ستاد اقامه نماز نیست همه ما موظف هستیم در فضای مجازی و واقعی عزم استانی و ملی را آماده کرده و به وظایف دین عمل کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز مدرسه مسجد سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ستاد اقامه نماز ترویج نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 نماز جماعت توسط بیش از ۵۰۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا، واشنگتن دی سی و در مجاورت کاخ سفید اقامه شد. لحظاتی از این نماز جماعت دیدنی را تماشا می‌کنید.

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا