Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه آستان قدس رضوی، سرپرست واحد ارتقای سلامت بیمارستان رضوی در حاشیه راه‌اندازی این کلینیک گفت: با توجه به اینکه سلامت‌محوری یکی از سیاست‌های بیمارستان رضوی بوده و در کنار آن ارتقای سلامت گیرندگان خدمات از اهداف این مرکز درمانی به شمار می‌رود، دستیابی به برند "بیمارستان بدون دخانیات" نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر انسیه عرب‌عامری افزود: با توجه به اینکه در مشهد، با وجود کلینیک‌های متعدد در حوزه ترک اعتیاد، در خصوص ترک دخانیات نهاد حمایتی وجود ندارد، این کلینیک در بیمارستان فوق تخصصی رضوی راه‌اندازی شد و برای شروع فعالیت آن از استادان مجرب در این حوزه دعوت به عمل آمده و ۱۰ نفر از پزشکان عمومی و روانپزشک این مرکز تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: مراجعان به این کلینیک، پس از مصاحبه انگیزشی توسط پرستاران و پزشکان متخصص این حوزه معاینه شده و سپس پیگیری تمام مراحل درمان انجام می‌شود.

سرپرست واحد ارتقای سلامت بیمارستان رضوی گفت: این واحد فعالیت‌های خود را برای دریافت برند بیمارستان بدون دخانیات به صورت منسجم و با توجه به دستورالعمل کلی و ۹ گام اجرایی  انجام داده که برخی از  گام‌های اجرایی آن مربوط به داخل سازمان و تشکیلات بیمارستان است به‌عنوان مثال سازمان بیمارستانی باید با ابلاغ دستورالعمل‌هایی، استعمال دخانیات را در اماکن بیمارستان برای کارکنان و مراجعان ممنوع کند.

وی افزود: هم‌چنین بیمارستان متقاضی دریافت این برند باید علاوه ‌بر اینکه در گزینش کارکنان خود عدم استعمال هرگونه دخانیات را لحاظ کند باید برای کارکنانی که استعمال‌کننده سیگار هستند نیز تسهیلات ترک دخانیات را فراهم نموده و اقدام به شناسایی و درمان کارکنان سیگاری خود کند.

دکتر عرب‌عامری ادامه داد: بیمارستان متقاضی این برند باید برنامه‌های آموزشی برای مراجعان و کارکنان خود داشته باشد و از روش‌های آموزشی مانند طراحی و فضاآرایی با پوستر و بروشور برای آموزش و ارتقای سطح دانش کارکنان و مراجعان خود بهره ببرد.

وی گفت: در کنار این فعالیت‌ها، دو گام از دستورالعمل اجرایی این برند، با محیط پیرامون بیمارستان مرتبط است و باید اقداماتی انجام دهد تا محیط پیرامون خود را نیز به محیط بدون دخانیات تبدیل کند. در این راستا، بیمارستان رضوی نیز با نهادها و افراد مرتبط با این مسائل در پیرامون بیمارستان مرتبط شده و با نهادهای مجاور بیمارستان مانند شرکت کارخانجات نان رضوی، هتل توریست توس، شهرداری ‌منطقه و واحد اصناف منطقه جلساتی برگزار کرده و خواستار همکاری در این راستا شده تا بتواند محیط پیرامون بیمارستان را تا حد ممکن به محیط عاری از دخانیات تبدیل کند.

تاکنون بیمارستان‌های کسرا و مسیح دانشوری در تهران موفق به دریافت گواهینامه برند بیمارستان بدون دخانیات شده‌اند.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی نه به دخانیات جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بیمارستان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی نه به دخانیات جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بیمارستان رضوی مشهد آستان قدس رضوی نه به دخانیات جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بیمارستان رضوی اخبار کنکور بیمارستان رضوی بدون دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان