Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زنجان گفت: باید دالان‌های ضدعفونی‌کننده در محل‌های پرتردد شهرهای استان برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به کرونا زنجانی‌ها ایجاد شود.

حجت‌الاسلام محسن کرمی ظهر امروز (۲۹ آبان‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ساختار و سازوکار زیربنایی ممنوعیت و محدودیت تردد خودروها در استان زنجان فراهم نشده است، اظهار کرد: باید در همه مبادی ورودی استان، ابزار کنترلی وجود داشته باشد و در یک بازه زمانی مشخص در جامعه هدف، همه مبادی ورودی زنجان باید دوربین نصب و تدابیری لازم اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث ضمانت اجرایی، مشکلاتی وجود دارد، به این معنی که در صادر کردن دستورات قضایی هیچ مضایقه‌ای نداریم حتی برخی از دستورات قضایی ریسک دارد، افزود:  ۵۰  الی ۸۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در برابر انتقال به قرنطینه مقاومت خواهند کرد. باید به این نکته توجه کرد که از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز یک قانون نیز در این خصوص تصویب نشده است‌.

این مسئول با تاکید بر لزوم مشخص شدن ضمانت اجرای قانون، تصریح کرد: هر روز باید حداقل حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا وارد قرنطینه شوند که با جایگزینی تست جدید بیماری کرونا، مبتلایان بیشتری شناسایی شده و نیاز به قرنطینه خواهند داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زنجان با بیان اینکه روز گذشته (۲۸ آبان‌ماه) طبق آمار آرامستان شهر زنجان، ۱۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: طبق آمار مذکور در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه؛ ۷ بیمار کرونایی، ۲۶ آبان‌ماه ۱۰ بیمار کرونایی، ۲۵ آبان‌ماه ۱۵ بیمار کرونایی و ۲۴ آبان‌ماه ۱۰ بیمار کرونایی فوت کرده‌اند. گفتنی است تشخیص آنان درمانی نیست اما ما می‌دانیم فوتی‌ها و ابتلا به کرونا بسیار بیشتر از آمار اعلامی است.

حجت‌الاسلام کرمی با تاکید بر لزوم ایجاد دالان‌های ضدعفونی در محل‌های پرتردد شهرهای استان برای اینکه افراد ایزوله شوند، افزود: در داخل بیمارستان‌های زنجان وضعیت نامطلوبی وجود دارد. کادر درمان استان بسیار پرتلاش بوده و همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و باید در این وضعیت به یاری آنان بشتابیم.

این مسئول تصریح کرد: داخل بیمارستان بزرگ‌ترین تهدید روحی برای بیماران مبتلا به کرونا است و فرد بیمار خود را می‌بازد و با توجه به اینکه همراه ندارد تا فرد مبتلا را تقویت روحی کند بیمار دچار یاس و ناامیدی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زنجان، با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بسیج و هیات‌های مذهبی در داخل بیمارستان‌ها و فراهم کردن امکانات لازم برای بهبود بیماران، خاطرنشان کرد: تظاهرات درمانی در شهرها نداریم و با توجه به تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان، خیابان‌های شهر ضدعفونی نمی‌شود. ورودی هر مرکزی که فعالیت می‌کند باید وسایل ضدعفونی‌کننده فراهم شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان نیز  در ادامه این جلسه، در رابطه با تردد برخی از خودروها که مشمول طرح ممنوعیت و محدودیت‌های تردد کرونایی نمی‌شود، اظهار کرد: تردد خودروهای امدادی، درمانی، حمل بار، انتظامی و مسافر، مشمول ممنوعیت تردد خودروها در دو هفته تعطیلی نخواهد شد.

سرهنگ ایرج خانی‌پور در رابطه با افرادی که محل سکونت و محل کار آنان در دو شهر متفاوت است، افزود: کارکنان دولتی که محل سکونت‌شان با محل کارشان متفاوت بوده و افرادی که تحت هر عنوانی مدارک لازم را برای تردد ضروری خود دارند، شامل ممنوعیت تردد و محدودیت تردد داخل شهر نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد مذکور نگران جریمه احتمالی توسط دوربین‌ها نباشند، زیرا زمان لازم برای رفع آن وجود دارد، افزود: پلیس راه و راهور استان و پلیس نظارت بر اماکن شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به زنجانی‌ها است.

این مسئول با تاکید بر لزوم مشخص شدن محور تردد خودروهای گذری از استان زنجان، خاطرنشان کرد: تردد خودروهای غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی براساس ابلاغیه ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان ممنوع بوده و افراد جریمه خواهند شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا بیمار کرونایی آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان زنجان گفت: ۲۱ چایخانه آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت در زنجان ایجاد خواهند شد.

قاسم محمدی امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه) در جمع اصحاب رسانه استان زنجان، با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع دهه کرامت در ۳۵ سرفصل، اظهار کرد: پرچم بارگاه حضرت معصومه (س) با حضور خادمان ۲۱ ازدیبهشت ماه وارد استان می‌شود و به مدت سه روز برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور خادمان در زندان‌های زنجان، خدابنده و ابهر، ادامه داد: خادمان امام رضا (ع) در قالب برنامه  زیر سایه خورشید به مدت یک هفته در استان حضور می‌یابند. 

قاسمی با اشاره به کلنگ‌زنی چایخانه‌های آستان رضوی در شهر زنجان، گفت: طبق برنامه مقرر شده، ۸۸۸ چایخانه در کشور ایجاد شود که سهم استان زنجان از این تعداد ۲۱ چایخانه است. 

مدیر روابط عمومی شهرداری زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: دهه کرامت فرصتی برای افزایش نشاط اجتماعی جامعه است. 

غلامرضا نظری با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، ادامه داد: در ۱۰ پارک برنامه صبحگاهی و عصرگاهی ورزش برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌های متعددی اعم از تجلیل از مفاخر قرآنی استان و برنامه‌هایی برای کودکان بخصوص دختران در این هفته برگزار خواهد شد. 

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان اظهار کرد: برگزاری مراسم روز دختر و تجمع دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح تلاوت در شب، از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان است.

با بیان اینکه برای برگزاری مطلوب برنامه‌های دهه کرامت، جلسات مختلفی برگزار و برنامه‌های پیشنهادی مطرح و نهایی شد، گفت: معرفت و آگاهی نسل کنونی بویژه کودکان و نوجوانان با مکتب اهل‌ بیت (ع) آن‌گونه که باید و شاید نیست. بر این اساس برنامه دهه کرامت با هدف تبیین هرچه بیشتر این مکتب برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم مذهبی در جامعه، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به‌عنوان ستاد برگزاری برنامه‌های دهه کرامت انتخاب شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق