Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه ستاد مقابله با جرائم خاص دادگستری استان با موضوع ارتقای سطح مقابله و هماهنگی به منظور بررسی چالش‌های پیش روی پرونده‌های رفع تصرف اراضی زراعی و باغ‌ها و اتخاذ تدابیر موثر در جهت تسریع روند رسیدگی و اجرای احکام با حضور حجت الاسلام بهمنش، جعفری چگنی و خلفیان اعضای ستاد مقابله با جرائم خاص دستگاه قضایی خوزستان و همچنین مسئولین سازمان کشاورزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی افتخاری معاون قضایی دادگستری خوزستان در این جلسه برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با متخلفان تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش فعالیت سودجویان، دلالان و تبلیغات گسترده در زمینه خرید و فروش زمین‌های کشاورزی برای ویلا سازی و افزایش ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی، مردم باید هوشیار باشند.

او افزود: براساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی و ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها بدون مجوز ممنوع بوده و دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت با متخلفان، طبق قانون به شدت برخورد خواهد کرد و با توجه به اینکه سالانه بخشی از بهترین اراضی کشاورزی و باغی به دلایل متعدد تغییر کاربری داده و به مصارف غیر کشاورزی تبدیل می‌شوند که خروج اینگونه اراضی از مسیر تولید زراعی و باغی لطمات جبران ناپذیری را ایجاد می‌نماید.

افتخاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ اراضی زراعی و باغی جهت توسعه تولیدات محصولات کشاورزی اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ اراضی و اظهار نگرانی ایشان از تغییر کاربری اراضی به منظور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید اراضی کشاورزی را حفظ و محصولات کشاورزی مورد نیاز را از تولیدات داخلی تامین شوند.

دبیر ستاد جرائم خاص دادگستری خوزستان به تغییر کاربری اراضی زراعی از سوی اشخاصی شناخته شده اشاره و بیان کرد: دستگاه قضایی استان بدون هیچ عذری با افراد متشخصی که مرتکب تخلف تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شده‌اند مقابله و با آنان نیز برخورد قانونی می‌کند.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد مبارزه با جرائم خاص دادگستری خوزستان علاوه بر بررسی چالش‌های پیش روی پرونده‌های رفع تصرف و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، پیرامون این موضوع به ارائه دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و راهکار‌های مناسب جهت اتخاذ تدابیر لازم برای رفع تصرف و کاهش تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی پرداختند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی اراضی زراعی اراضی باغی تغییر کاربری اراضی زراعی کاربری اراضی زراعی اراضی زراعی و باغی اراضی کشاورزی دستگاه قضایی جرائم خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ مشتاق افزود: با اجرای این طرح خودروهای پلاک مخدوش توسط پلیس راهور توقیف و مالکان این خوردوها به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید برخورد جدی و قاطع با کلیه تخلفات با مالکان این خودروها گفت: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد  .

موضوع پلاک مخدوش یکی از عوامل جدی قانون گریزی و اخلال در نظم و انضباط ترافیکی به شمار می رود که پلیس راهور برای برخورد با این تخلف و جرم مشهود سازماندهی جدیدی را کلید زده است تا با نظارت و کنترل بهتر بتواند از آن جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز