Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@18:09:12 GMT

اروپائیان همچنان به دنبال امتیازگیری از ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۸۰۸۲

اروپائیان همچنان به دنبال امتیازگیری از ایران

در روزهایی که دولت ترامپ در حال آماده کردن خود برای ترک کاخ سفید است، تروئیکای اروپا با صدور بیانیه‌ای بهانه‌ای جدید به دست واشنگتن داد تا فشارهای حداکثری علیه ایران را افزایش دهد.

به گزارش مشرق،  اروپایی‌ها که بدعهدی آنها در قبال ایران بعد از توافق برجام بیش از گذشته به چشم آمد باز هم در فشار بر ایران پا به پای شریک قدیمی خود حرکت کرده و در آخرین روزهای حیات سیاسی «دونالد ترامپ»، با صدور بیانیه‌ای عاملی شده‌اند تا آمریکا فشارهای خود علیه ایران را افزایش بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل صدور این بیانیه گزارشی جدیدی بود که آژانس بین‌المللی اتمی درباره ایران منتشر کرد و از تزریق گاز به سانتریفیوژهای IR-۲m سخن گفت.

به واسطه همین گزارش اعضای اروپایی برجام با انتشار بیانیه مشترکی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی خود را در این رابطه اعلام کردند.

فرانسه، انگلیس و آلمان در حالی که خود به تعهداتی که باید در برجام عمل کنند اهمیتی نمی‌دهند دوباره ایران را به بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود فراخوانده‌اند.

به گزارش وبسایت وزارت خارجه بریتانیا، اعضای اروپایی برجام مدعی شده‌اند متعهد به حفظ برجام و اجرای کامل آن هستند.

در بیانیه این سه کشور آمده است: «ما به سختی تلاش کردیم که برجام حفظ شود و بارها و آشکارا از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌ها علیه ایران اظهار تاسف کردیم و تلاش‌هایی مانند راه‌اندازی مکانیسم مالی اینستکس را برای تجارت قانونی ایران انجام دادیم».

بهانه‌ای برای افزایش فشار صدور این بیانیه در شرایطی که دولت ترامپ اعلام کرده فشار حداکثری خود علیه ایران را ادامه می‌دهد می‌تواند بهانه‌ای شود تا واشنگتن این فشارهای را افزایش بدهد.

این بیانیه در شرایطی صادر شد که نژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سنتکام (تروریست‌های آمریکایی مستقر در خاورمیانه) مدعی ادامه اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه شده بود.

علاوه بر آن «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران گفتگو کرد.

پمپئو دیروز پنجشنبه ۲۹ آبان ماه با انتشار یک توئیت از دیدار با بنیامین نتانیاهو خبر داد و نوشت که آنها در این دیدار «درباره مقابله با ایران» گفتگو کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو و وزیر خارجه بحرین گفت تا زمانی که جمهوری اسلامی مسیر خود را تغییر ندهد، انزوای آن ادامه خواهد داشت.

هیاهو برای گرفتن امتیاز

در صورت نهایی شدن ریاست جمهوری «جو بایدن» در آمریکا، بدون شک وی به دنبال ترمیم وجهه مخدوش شده آمریکا در جهان خواهد بود و یکی از راه‌هایی که می‌تواند این موضوع را تا حدی برای بایدن آسان کند بازگشت به برجام است.

اما با صدور بیانیه‌هایی نظیر آنچه تروئیکای اروپا صادر کرده است بدون شک آنها برنامه خاص خود را برای چنینی شرایطی تدوین کرده‌اند و به دنبال آن هستند تا در صورت بازگشت بایدن به برجام هم از آمریکا و هم از ایران امتیازهای خاصی بگیرند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ مایک پمپئو سرزمین های اشغالی دونالد ترامپ بنیامین نتانیاهو فرانسه مشرق اروپاییان برجام ایران فشار حداکثری علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

عصر ایران - رضا نصری در کانال تلگرامی اش نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! 

برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یادداشت رضا نصری درباره قطعنامه اخیر مجمع عمومی و چند نمونه تاریخی رضا نصری، حقوقدان: «لاهه» طرفین را به مذاکره برای تعیین مبلغ خسارت فراخوانده/ ایران می‌تواند دولت آمریکا را به گفت‌وگوی مستقیم دعوت کند/ اگر واشنگتن بپذیرد، کار بزرگی انجام شده؛ اگر هم رد کند، یک امتیاز سیاسی برای ایران است

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی