Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@08:03:31 GMT

پرخاشگری کودکان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۱۳۸۰

پرخاشگری کودکان

رفتار پرخاشگرانه به هر نوع رفتار عمدی که منجر به تهدید کردن یا آسیب رساندن عاطفی و جسمی به خود یا شخص دیگری که خواهان آسیب دیدن نیست تعریف می‌شود. به‌طورکلی رفتارهای پرخاشگرانه دوران کودکی با بزهکاری، سوء مصرف مواد، حرمت نفس پایین، کاهش بهزیستی عاطفی، نقص در تشکیل روابط دوستی جدید، افسردگی، مشکلات تحصیلی و ضعف در مهارت‌های آموزشی، ناتوانی‌های دوران بزرگ‌سالی، ناتوانی در خواندن نشانه‌های هیجانی دیگران و نقص در توانایی ارتباط اجتماعی ارتباط مشخصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نتایج نشان میدهند که هم آموزش والدین و هم کنترل مهاری ، رفتار پرخاشگرانه را در کودکان تعیین می کنند. علاوه بر این ، کنترل مهاری تا حدی ارتباط بین آموزش والدین و رفتار پرخاشگرانه را پس از محاسبه سن واسطه قرار داد. با این حال ، یک مدل مدیتیشن تعدیل شده نشان داد که تحصیلات پایین والدین با سطوح بالاتری از رفتار پرخاشگرانه همراه است ، که در دختران ، به طور مستقل از کنترل مهاری رخ می دهد. در مقابل ، کنترل مهاری این رابطه را در پسران ایجاد می کند. این نتایج حاکی از اهمیت آموزش والدین و کنترل مهاری در رفتار پرخاشگرانه کودکان است و از این ایده حمایت می کند که هر دو ساختار برای درک این مشکلات رفتاری در مدارس ، به ویژه در پسران مرتبط هستند.

 

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که آموزش نقاشی و موسیقی از طریق برون‌ریزی افکار و احساسات ابراز نشده و تقویت مهارت‌های انعطاف‌پذیری و بسط و سیالی، موجب کاهش پرخاشگری و تقویت خلاقیت در کودکان پیش‌دبستانی می‌شود و درنتیجه می‌توان از آن‌ها به‌عنوان روش‌های آموزشی مؤثر در کودکان پیش‌دبستانی استفاده کرد.

عوامل پرخاشگری کودکان

کار هنری کودکان پرخاشگر، انعکاسی از موضوعات دردناک و پرخاشگرانه آن‌هاست و روند خلق هنر، پرخاشگری را به اشکال بیرونی انتقال می‌دهد و این عامل، استرس و پرخاشگری درمان‌جوها را فرومی‌نشاند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در دنیای درونی خودشان تأمل کنند و از هنر درمانی در مجموعه‌های آموزش با کودکان پرخاشگر استفاده الگویی کنند.

 

بنابراین کودکان با نقاشی می‌توانند رفتارهای خشونت‌آمیز خود را کاهش دهند و عواطف خویش را به شکلی که ازلحاظ اجتماعی نابهنجار محسوب نمی‌شود، بیان کنند.

 

بر اساس یافته‌های فوق، موسیقی، محرک نیرومندی است که همزمان قادر است بر جسم و روح مؤثر باشد، به افراد کمک کند تا از راهبردهای مقابله‌ای مناسب و باثبات استفاده کنند و موجب تعدیل رفتارهای پرخاشگرانه شود.

 

ازآنجاکه فرد پرخاشگر، دچار اختلال در رفتار، عاطفه، احساس، تصویرسازی ذهنی و روابط میان فردی است و رفتار آشفته، نتیجه عدم هماهنگی در وجود فرد است، موسیقی می‌تواند در برگرداندن هارمونی و نظم و درنتیجه سلامتی به فرد کمک کند.

 

محققان پیشنهاد داده‌اند در مراکز تحصیلی، برای تقویت و افزایش مهارت‌های کنترل و مدیریت خشم و کاهش میزان پرخاشگری در والدین و کودکان پیش‌دبستانی، کارگاه‌های آموزشی برگزار شود. بر این اساس می‌توان با به‌کارگیری آموزش نقاشی و آموزش موسیقی در سایر گروه‌های آسیب‌پذیر مانند نوجوانان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز از اثرات آن‌ها بهره برد.

 

اما روش هایی برای از بین بردن پرخاشگری:

۱. کمک کنید تا کودک‌تان به آرامش درونی برسد

۲. نگذارید کودک لب‌ریز از خشم شود

۳. درون کودک «بد» را نیز ببینید

۴. خنده: بهترین دارو برای کودک عصبانی

۵. روش مناسب ابراز خشم

۶. نیازی نیست کودک‌ شما کمال‌گرا باشد

 

همچنین بهتر است برای بعضی حرف هایمان جایگزین پیدا کنیم

 

نگویید : عصبانی نشو!

بگویید: من هم گاهی عصبانی می شوم. بیا شعار جنگی مان را فریاد بزنیم تا خشم مان مهار شود. تحقیقی جدید نشان می دهد وقتی جسم مان آسیبی می بیند ودرد داریم، فریاد زدن واقعا می تواند در رساندن پیام درد به مغز اختلال ایجاد کند، یعنی دردمان کمتر شود. شاید فرزندتان هنگام عصبانیت دردی نداشته باشد اما دادوبیداد کردن می تواند انرژی خشم را به شیوه ای بازی گونه رها نماید. با فرزندتان یک شعارجنگی انتخاب کنید تا در چنین شرایطی با صدای بلند ازآن استفاده نمایید، مثلا : آزااااااااااااااااادی!

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پرخاشگری کودکان زندگی درمان رفتار پرخاشگرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان

فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان

دیگر خبرها

  • روایتی از شور واشتیاق معلم درتحصیل کودکان کار
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک