Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۹ با ۴.۵ درصد افزایش به ۲۵.۶ میلیون تن ارتقاء یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۹ با 4.5 درصد افزایش به 25.6 میلیون تن ارتقاء یافت. آمار انجمن جهانی فولاد نشان داد که تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته و به بیش از یک هزار و 868 میلیون تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران تولید فولاد خام با 4.5 درصد افزایش به 25.6 میلیون تن ارتقاء یافت. همچنین تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته 3.4 درصد افزایش یافت و به یک هزار و 767 میلیون تن رسید که در ایران تولید محصولات فولادی با 5.6 درصد کاهش به 18.5 میلیون تن رسید.

در طرح‌های در دست اجرای تولید فولاد خام، استان‌های کرمان، خوزستان، یزد، فارس و گیلان به ترتیب با 14،13،10، 8 و 6 درصد، در مجموع با ۵۱ درصد ظرفیت اسمی مورد انتظار کشور را به خود اختصاص داده اند.

در طرح های در دست اجرای تولید محصولات فولادی نیز استان‌های خوزستان، کرمان، قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی و یزد به ترتیب با 18، 9، 7، 6، 4، 5.4 و 5.1 درصد، مجموعاً با ۵۲ درصد ظرفیت اسمی مورد انتظار کل کشور را به خود اختصاص دادند.

۵۴ درصد از ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت فولاد خام به استان‌های خوزستان، یزد، هرمزگان و اصفهان به ترتیب با 16، 15، 12 و 11 درصد تعلق دارد.

همچنین ۶۶ درصد ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت محصولات فولادی استان‌های اصفهان، قزوین، یزد، خوزستان، مرکزی و آذربایجان شرقی به ترتیب با 20، 12، 9، 9،8 و 8 درصد تعلق دارد.

در سال گذشته 26.8 میلیون تن فولاد خام و 20.6 میلیون تن محصولات فولادی تولید شده است.

بر اساس اعلام وب سایت TRADE MAP در سال 2019 رتبه ایران در واردات جهانی فولاد خام در میان ۱۹۶ کشور برابر ۱۵۹ و در صادرات در میان ۱۲۶ کشور برابر ۱۹ بوده است.

همچنین رتبه ایران از واردات جهانی محصولات فولادی در میان ۲۲۶ کشور برابر ۸۵ و در صادرات در میان ۱۹۵ کشور برابر و ۵۳ بوده است.

از سوی دیگر بر اساس اعلام وب سایت TRADE MAP میزان واردات فولاد خام و محصولات فولادی به ایران در سال ۲۰۱۹ به ترتیب برابر ۴۲ و ۳۰۲ میلیون دلار و صادرات آن در همین سال به ترتیب برابر ۳۱۲ و ۲۵۲ میلیون دلار ثبت شده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انجمن جهانی فولاد انجمن فولاد تولید فولاد فولاد تولید فولاد خام محصولات فولادی جهانی فولاد درصد افزایش سال ۲۰۱۹ کشور برابر ظرفیت اسمی میلیون تن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری