Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:14:53 GMT

مبارزه محله محور با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۷۳۰۵

مبارزه محله محور با ویروس کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزاد الماسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح هرخانه یک پایگاه سلامت در یکی از محلات شهر کنگاور گفت: قرارگاه عملیاتی حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک بسیج و داوطلب مردمی، مبتنی بر شیوه محله و خانواده محور در کنگاور تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مدیریت و اقدامات همه جانبه علیه ویروس کرونا در تمام ابعاد با رویکرد کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت و کاهش آسیب‌های همه جانبه مردم از دیگر اهداف مهم تشکیل قرارگاه جهادی و سلامت محور شهید حاج قاسم سلیمانی است.


او افزود: با اجرای این طرح اقدامات گسترده تری در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک، در شهرستان انجام خواهد شد.


فرماندار کنگاور افزود: بسیج، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، شهرداری، خیرین و نهادهای حمایتی و خدمات بهداشتی و درمانی در این طرح همکاری دارند.


در همین ارتباط طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا به مدت ۲ هفته با تمام توان و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان کنگاور اجرا می‌شود که همکاری همه مجموعه ها به ویژه مردم می‌تواند به اجرای خوب این طرح کمک کند.
کنگاور در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان