Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون انجام عمل جراحی و به روش آنژیوگرافی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عمل مزبور بر روی دو بیمار با موفقیت در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با همکاری دکتر محمود شبستری، دکتر حاج زینعلی، دکتر محمد عباسی و  استادان گروه بیهوشی و کادر مراقبت و درمان این بیمارستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: این عمل به روش آنژیوگرافی بر روی یک زن ۳۸ ساله و یک مرد ۳۶ ساله که پیش از این تحت عمل جراحی باز تعویض دریچه قلب قرار گرفته بودند و پس از گذشت چند سال دچار مشکل شده بودند و با توجه به ریسک بالا امکان عمل جراحی باز مجدد وجود نداشت انجام شد.

دکتر محمود شبستری ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دکتر حاج زینعلی از استادان قلب وعروق دانشگاه تهران افزود: در این روش همان دریچه قلبی بافتی از طریق پوست مانند آنژیوگرافی ساده وارد قلب می شود و بر روی دریچه قبلی که دچار اشکال شده بوده کارگزاری می شود.

این پزشک فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم تهاجمی بودن، ریسک پایین عمل، کاهش مدت زمان بستری و تسریع بهبود حال بیمار از مزایای این روش به شمار می رود.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز گفت: اکنون ما با فاصله کمی از دنیا می توانیم عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی را در این مرکز انجام دهیم.

دکتر علی خرسند افزود: خوشبختانه بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) مشهد یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور است و اتاق عمل های بسیار مجهزی دارد و با حضور استادان با تجربه، بسیاری از اعمال جراحی پیشرفته در این مرکز انجام می شود.

وی ادامه داد: این بیمارستان طبق روال عادی در کنار همه خدماتی که در بیمارستان انجام می شود به بیماران خود در حوزه های مختلف جراحی عمومی، جراحی قلب، اورولوژی، زنان و سایر رشته هایی که در این مرکز هست خدمات رسانی می کند.

او اضافه کرد: مردم بدون هیچ گونه نگرانی می توانند از این خدمات تشخیصی و درمانی استفاده کنند ضمن این که درمان بیماران مبتلا به کرونا در ساختمانی مجزا و مجهز در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عمل قلب دریچه قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان آقایان خراسان رضوی بزرگداشت داور بین المللی دکتر «پویا پارسا» با حضور ۵۰ بازیکن خراسان رضوی بصورت دوره‌ای - حذفی و با سرداوری استاد امین زاده و فروغی در خانه تنیس روی میز برگزار شد

در پایان این مسابقات ابوالفضل شریعت زاده، کیوان غفاری، جعفر جلائیان، رضا صالحیان، علی صادقی مندی، محمد جواد قاسمی نیا، عباس فروغی و محمد اسکندری به مرحله بعدی مسابقات راه یافتند.

 هشت بازیکن منتخب بهمراه بازیکنان دسته برتر بزودی مسابقات نهایی را بصورت دوره‌ای برگزار خواهند کرد.

در مراسم پایانی با حضور ریاست و دبیر هیات و  بازیکنان و جمعی از پیشکسوتان استان از دکتر پارسا با اهدا لوح تقدیر گردید.

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد