Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش سرهنگ حمید رضا دهنوی، ریس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان ‌رضوی در نشستی اعلام کرد: حدود نیمی از جان باختگان سوانح رانندگی پنج ماه نخست امسال در مشهد عابر پیاده و ۱۲ درصد آنان معتاد متجاهر بودند.

در کنار تهدیدات این چنینی، این روزها که مشهد شبهای سرد و زیر صفر درجه را سپری می‌کند سوز سرما برای معتادان متجاهر و کارتن‌خوابها تهدیدی مضاعف است و شرایط را برای آنها بسیار سخت‌تر از سایر اوقات کرده ‌است تا حدی که متاسفانه روز گذشته نیز یک کارتن‌خواب در بلوار فکوری مشهد جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اقدامات ریشه‌ای برای عدم تکرار داستان تلخ مرگ این افراد در پی سرما و بی خانمانی افزود: موضوع فوت و آسیب به معتادان متجاهر و کارتن‌خوابها هر سال به ویژه در فصل سرما اتفاق می‌افتد.
صالحی افزود: با اقدامات آنی و موقت موضوع کارتن‌خوابها حل نمی‌شود حدود ۹ هزار معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در خراسان رضوی داریم که برای تکرار نشدن داستان غم‌انگیز فوت آنها در خیابان باید ظرفیت مراکز نگهداری و درمان افزایش یابد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر و کارتن‌خوابها در استان هزار و ۸۰۰ نفر است که این ظرفیت باید به ۱۰ هزار نفر برسد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان ‌رضوی گفت: تا امروز دستگاه‌های مختلف و مردم برای انجام اقدامات موقتی و تسکینی پای کار بوده اند اما افزایش ظرفیت مراکز از سال گذشته در دستور قرار گرفته ‌است.
صالحی افزود: در حال حاضر با همکاری ۶۰ درصدی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مساعدت ۴۰ درصدی شهرداری مشهد، پروژه اردوگاه حسن‌آباد با سه هزار نفر- شب ظرفیت در دست ساخت است و مرحله نخست آن با ظرفیت ۵۰۰ نفر تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می ‌رسد و بقیه پروژه نیز تا سال آینده تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: پروژه دیگری نیز در مشهد با ظرفیت پذیرش هزار نفر - شب پذیرش با همکاری سپاه و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در دست احداث است که تا پایان سال ۵۰ درصد ظرفیت آن آماده می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان ‌رضوی گفت: در شهرستانها نیز احداث مراکز نگهداری و درمان معتادان و کارتن‌خوابها در دستور کار است و ساخت پنج مرکز مشارکتی در پنج شهرستان در دست پیگیری است که یکی از این مراکز در سبزوار فعال شده و مابقی نیز تا سال آینده بهره برداری می‌شود.
صالحی افزود: به رغم شرایط نامناسب بودجه‌ای و مشکلات مالی، این پروژه‌ها به صورت فعال در دست اجراست و در پروسه درمان معتادان متجاهر نیز به دنبال انجام کارهای جدی هستیم تا تعداد معتادان کاهش یابد.
وی ادامه داد: در این راستا اقدامات جدید درمانی در ۲ مرکز اکبر آباد و خلق‌آباد تا پایان آذر ماه به صورت آزمایشی آغاز می‌شود تا معتادان پس از جمع‌آوری و درمان دوباره به چرخه بازنگردند.


اقدامات موقت
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی در خصوص اقدامات موقت برای ساماندهی و جمع‌آوری کارتن‌خوابها و معتادان متجاهر در سال جاری نیز گفت: امروز در نشستی به منظور بررسی وضعیت کارتن‌خوابها با حضور شهردار مشهد، فرماندار، نماینده دادستان، نماینده سپاه امام رضا (ع)، نماینده آستان قدس رضوی و نماینده بهزیستی، تصمیمات خوبی برای ساماندهی موقت کارتن‌خوابها گرفته شد.
صالحی افزود: در این نشست قرار شد ظرفیت مراکز نگهداری کارتن‌خوابها افزایش یابد و شهرداری مشهد با سالنهای در اختیار، نسبت به فراهم کردن اسکان موقت برای دو هزار و ۵۰۰  نفر از امروز تا پنج ماه یعنی تا فروردین ماه سال آینده هرچه سریعتر اقدام کند.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد سپاه امام رضا(ع) برای تجهیز این سالنها به شهرداری کمک کند و کار درمان نیز به دانشگاه علوم‌پزشکی و بهزیستی مشهد سپرده شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی با اشاره به ورود خوب شورای شهر و مدیریت شهری مشهد به موضوع ساماندهی کارتن‌خوابها، تاکید کرد: در مجموع برای ساخت فضا و کمپ نگهداری، مشکلی نداریم اما هزینه نگهداری روزانه هر فرد در این مراکز ۲۸۰ هزار ریال است و از خیرین می‌خواهیم در این بخش، کمک کار دستگاه‌های متولی باشند.

جمع‌آوری گسترده معتادان متجاهر

رییس شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداران مناطق مختلف مشهد نیز چند شبی است که در مناطق مختلف شهر، بازدیدهای شبانه را در دستور قرار داده‌اند تا از نزدیک در جریان روند ساماندهی کارتن‌خوابها قرار گیرند و آنها را به مراکز اسکان هدایت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموع بررسی‌های به عمل آمده طی هفته گذشته حاکی از این است که افراد بی‌خانمانی که در نقاط مختلف شهر مشهد حضور دارند شبها را در شرایط بسیار سخت و نامناسبی سر می‌کنند.

محمد رضا حیدری افزود: آنها متکدی و یا کارتن‌خواب، به‌معنای مصطلح و عامیانه نیستند، بلکه غالب ایشان معتادان متجاهری‌ هستند که علیرغم همه پیش‌بینی‌ها اعم از انتقال و حتی سرویس رفت ‌و آمد، به دلیل وابستگی شدید به اعتیاد از رفتن به گرمخانه‌ها و خانه های سبز به بهانه‌های مختلف طفره می‌روند و ابزار قانونی نیز برای اجبار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تقاضا می کنیم در راستای اقدامات ارزنده‌ای که در دوره‌های گذشته نیز انجام داده اند تمام ظرفیت و امکانات خود را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر بسیج کنند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شرایط موجود، دستگاه‌های دولتی ظرفیت‌های بلااستفاده مناسبی دارند و هرچه سریعتر این معتادان متجاهر باید از مراکز تجمعشان در سطح شهر جمع‌آوری شوند در غیر این صورت حضور آنها در ساختمان‌های نیمه تمام و حتی برخی از تاسیسات دستگاه‌های خدمات‌رسان و در جوار برخی فضاهای دیوارکشی شده که بسیار ناپایدار هستند می‌تواند در شب‌های سرد پیش‌رو اتفاقات ناگواری را رقم بزند.

حیدری افزود: شهرداران  مناطق نیز باید بازدیدها و پیگیری‌های مربوط به کارتن‌خوابی در سطح منطقه تحت مدیریت خود را همچنان ادامه دهند و تدابیر لازم را نیز به کار گیرند و در عین حال، ورود دستگاه‌ها و نهادهای مسوول هم به بحث ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در مقطع فعلی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین امروز در جلسه علنی این شورا گفت: با توجه به سرد شدن هوا هم اکنون شهرداری مشهد در حال تکمیل گرمخانه‌های شهری برای استقرار افراد بی‌خانمان است.

حیدری افزود: در زمینه جمع آوری افراد بی‌خانمان و متکدی، مشکل عمده، وجود معتادان متجاهر در میان این افراد است که به دلیل اعتیاد، حضور آنان در گرمخانه‌ها یا مراکز حمایتی با مشکل رو به رو است و با پیگیری شورای شهر، معاون دادستان، نیروهای حوزه بهداشت و درمان و عوامل انتظامی مشهد در روزهای آینده جمع آوری گسترده معتادان متجاهر از شهر مشهد آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است با هم‌افزایی، پیش از سردتر شدن هوا افراد بی خانمان از سطح شهر جمع آوری و ساماندهی شوند تا شاهد اتفاقات ناگوار و افزایش تلفات انسانی بابت فوت این افراد در شهر نباشیم.


 

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد معتادان متجاهر بی خانمانی ستاد مبارزه با مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد معتادان متجاهر بی خانمانی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرداری مشهد مشهد معتادان متجاهر بی خانمانی ستاد مبارزه با مواد مخدر اخبار کنکور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی رییس شورای اسلامی شهر مشهد ساماندهی کارتن خواب متجاهر و کارتن خواب معتادان متجاهر خراسان رضوی کارتن خوابها شهرداری مشهد دستگاه ها افراد بی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۳ رشد و توسعه مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم و این تصمیم باعث شد تا منطقه هفت حوض درصدی از مردم شرق مشهد را به سمت خود بکشاند. 

امیر رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های ۱۴۰۳ شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد، اظهار کرد: امسال علاوه بر برنامه‌هایی که در نظر داریم و در این خصوص برنامه‌ریزی شده در تلاش هستیم منطقه هفت حوض را توسعه دهیم تا مورد توجه مردم به خصوص افرادی که در جنوب شرق مشهد زندگی می‌کنند نیز قرار گرفته شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مقدمات انجام فعالیت‌هایی در زمینه توسعه منطقه هفت حوض آغاز شده و امیدواریم که به زودی این برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. یکی دیگر از برنامه‌هایی که ما در مجموعه خود برنامه‌ریزی کردیم اتوبوس گردشگری برای زائران و مجاوران است که آن‌ها را از کوه پارک به سمت قله‌زو منتقل کنیم و این اتفاق به زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری در خصوص توسعه هفت حوض و تقویت فضای نوری این منطقه در دستور کار قرار گرفته است و قصد داریم فضاهای درختکاری را در این منطقه افزایش دهیم تا مردم بتوانند از فضای بیشتری نیز استفاده کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ هفت حوض حدود ۱۷۰۰ خودرو است و قصد داریم این فضا را گسترش دهیم تا مردم در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند. همچنین راه‌اندازی روستا بازار تقریباً به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم که در روزهای آینده به بهره‌برداری کامل برسد و به محض اینکه به صورت جامع و کامل راه‌اندازی شود، قطعا حدود ۱.۵ برابر در ورودی‌ منطقه هفت حوض تاثیرگذار خواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۳ رشد و توسعه مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم، عنوان کرد: این تصمیم باعث شد تا فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد متفاوت از سال‌های گذشته باشد و این تغییرات منجربه اقبال بیشتر مردم به این منطقه شده است. بنابراین منطقه هفت حوض می‌تواند درصدی از شهروندان شرق مشهد را به سمت خود سوق دهد، زیرا خدمات در این منطقه نیز ارزان قیمت است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه نیاز است سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا ارائه این خدمات به مردم را افزایش دهیم، تصریح کرد: این مجموعه برنامه‌های دیگری مانند بازی‌های هیجانی را در دستور کار خود قرار داده و لایحه آن برای شورای اسلامی مشهد ارسال شده است تا در صورت موافقت نیز اتفاق رخ دهد. این بازی‌های هیجانی در ۴ نقطه مشهد با ۱۰ مورد تنوع برای علاقه‌مندان اتفاق خواهد افتاد. همچنین اقدامات اولیه‌ای برای ایجاد شهر برفی و گفت‌وگو با سرمایه‌گذار آکواریوم شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه در حال انجام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف