Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، "تام اینگِلزبی"، مدیر مرکز امنیت بهداشتی در دانشگاه جانز هاپکینز در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت حدود هزار بیمارستان این هفته اعلام کردند به شدت با کمبود کادر درمانی درگیر هستند یا خیلی زود به این آستانه می‌رسند و این رقم رو به افزایش خواهد بود؛ بنابراین ما در خصوص این همه گیری در لحظه بسیار جدی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینگِلزبی گفت: بیش از ۸۳ هزار نفر هم اکنون به علت ابتلا به کرونا در این کشور بستری هستند که رقم بی سابقه‌ای است؛ بیش از ۱۶ هزار نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند و بیش از ۵ هزار نفر به ونتیلاتور وصل هستند. چرا ما شاهد این اوج گرفتن تازه در روند شیوع کرونا در کشور هستیم و ما چقدر به نقطه‌ای که دیگر امکانات بیمارستانی برای پاسخگویی به بیماران کافی نباشد، نزدیک هستیم؟

مدیر مرکز امنیت بهداشتی در دانشگاه جانز هاپکینز افزود ما شاهد این اوج گرفتن تازه هستیم، زیرا به علت انتخاب‌ها و سیاست‌هایی که در چند ماه گذشته وجود داشته، این ویروس امکان داشته است گسترش یابد و این گسترش سریع‌تر و سریع‌تر بود. برخلاف بهار که کشور با یک هدف مشترک اقدام می‌کرد، در حدود مارس و آوریل و در ابتدای شروع این ویروس، در آن زمان این ویروس شیوع محدودتری داشت. این همه گیری اکنون تقریبا در همه ایالت‌های این کشور افزایش یافته است و ایالت‌های غرب میانه از نظر سطح شیوع جلودار هستند و آمار آن‌ها با سرعت رو به افزایش است.

این کارشناس آمریکایی افزود بنابراین ما شاهد شیوع ویروس در منطقه محدودی نیستیم بلکه در کل کشور در حال گسترش است؛ نه فقط در شهر‌های بزرگ بلکه در مناطق روستایی و شهر‌های کوچک. همین امر موجب شده است آمار افرادی که بستری شده اند، به رقم بی سابقه‌ای برسد؛ و فشار بر کادر درمانی در بالاترین حد خود از زمان شروع این همه گیری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا کرونا در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته تا کنون به بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات جدید، مجهز شده اند، گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

او افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم طرح فعال است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی و جراحی عمومی در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

بیشتر بخوانید

 بیش از هزار نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی