Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@01:38:30 GMT

احراز تخلف ۱۸۹ مدیر و ۳۷ ناشر بورسی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۳۳۶۴

احراز تخلف ۱۸۹ مدیر و ۳۷ ناشر بورسی

معاون حقوقی سازمان بورس گفت: طبق احکام صادره از مرجع انتظامی در ادامه اقدامات نظارتی سازمان بورس، ۲۱ نفر دیگر از مدیران به سلب صلاحیت ۶ ماهه و جریمه نقدی و ۴ شرکت به اخطار کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات اشخاص حقوقی که از مقررات بازارگردانی و بازارسازی تخلف نموده و این تکلیف  را انجام نداده‌اند، روز دوشنبه سوم آذرماه به  پرونده‌های جدید بازارگردانی رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اجماع علیه سرعت‌گیر بورس +جدول

وی افزود، در نتیجه چهار شخص حقوقی دیگر متخلف شناخته شدند که ضمانت اجرای قانونی علیه مدیران آن اعمال خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، بدین ترتیب و طبق احکام صادره از مرجع انتظامی سازمان بورس،  ۲۱ نفر دیگر از مدیران به سلب صلاحیت ۶ ماهه و جریمه نقدی و ۴ شرکت به اخطار کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.

معاون حقوقی سازمان بورس همچنین با اشاره  به شکایتهای رسیده در مورد  افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی "گ" گفت:  با توجه  به استدلالها و استنادات طرفین موضوع از طرف معاونت حقوقی بررسی شده  و پرونده به مرجع صالح قانونی ارجاع و گزارش خواهد شد.

در مجموع تخلف ۱۸۹مدیر و ۳۷  ناشر احراز شد

در همین راستا سیاوش وکیلی مدیرکل روابط عمومی سازمان بورس گفت: تعداد مدیرانی که به دلیل عدم اجرای مقررات بازارگردانی تاکنون متخلف شناخته شده اند به ۱۸۹ نفر رسید.همچنین ۳۷ناشر  (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده اند.

وی گفت: از سوی دیگر ‌ قطع پاره ای از خدمات بازار سرمایه به شرکتها و ناشران متخلف در صورت اصرار به رویه فعلی در دست بررسی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ سازمان بورس بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام بازارگردانی سهام سرمایه گذاری سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.
وی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحدهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.
ایرانی با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

دیگر خبرها

  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید