Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@23:47:42 GMT

سازمان جهانی بهداشت نگران موج سوم کرونا در اروپا

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۶۴۴

ساعت24-فرستاده سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که اگر دولت‌های اروپایی مقررات و تمهیدات بیشتری را به اجرا درنیاورند، اروپا ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی با موج سوم ابتلا به ویروس کرونا مواجه شود.

 دیوید نابارو، در گفت‌وگو با روزنامه‌های سوئیسی گفت که اگر کشورها شکست‌هایی را تکرار کنند که منجر به بروز موج دوم شده بود، موارد ابتلا به بیماری عفونی کووید-۱۹ ممکن است بار دیگر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت: آنان نتوانستند زیرساخت‌های لازم را در ماه‌های تابستان و پس از آن که موج اول را تحت کنترل درآوردند، ایجاد کنند. اکنون موج دوم را داریم و اگر زیرساخت‌های لازم را ایجاد نکنند، اوایل سال آینده شاهد وقوع موج سوم خواهیم بود.

دکتر نابارو، یک کارشناس انگلیسی است که به عنوان یکی از شش فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی برای رسیدگی به همه‌گیری ویروس کرونا منصوب شدند. در سال ۲۰۱۷، او در تلاشی نافرجام برای رسیدن به مقام دبیرکلی این سازمان رقابت کرد.  

موارد ابتلا به ویروس کرونا در فصل تابستان در کشورهای اروپایی کاهش یافت، اما دوباره اوج گرفت.

به دنبال کاهش موارد ابتلا در هفته‌های اخیر در فرانسه، پیش‌بینی می‌شود که این کشور دست به تسهیل محدویت‌هایی بزند که از تاریخ ۳۰ اکتبر اعمال کرده است.  

دکتر نابارو از واکنش کشورهای شرق آسیا، از جمله کره جنوبی ستایش کرد که آمار ابتلا در آن‌ها اکنون نسبتا پایین است.  

وی تاکید کرد که کشورهای شرق آسیا محدودیت‌ها را به طور دائم تسهیل نکردند. 

به گزارش ایندیپندنت، او گفت: شما باید تا وقتی که موارد ابتلا کاهش بیابد و در سطح پایین باقی بماند، صبر کنید و واکنش اروپا در این زمینه ناقص بود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: موارد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ داوود قیصر نژاد رییس هیات مدیره انجمن حامیان اتیسم گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۳۵۰ کودک اتیسیمی تحت پوشش این انجمن هستند گفت: به این کودکان در ۲۰ رشته ورزشی، هنری و آموزشی خدمات ارائه می‌شود.
وی بیشترین چالش خانواده‌های اتیسمی را کمبود امکانات آموزشی برای کودکان اتیسم و نبود مجتمع نگهداری از این کودکان و مشاغل برای بزرگسالان اتیسمی عنوان کرد.
اتیسم یا اختلال خود درماندگی نوعی اختلال روانی – ذهنی است که بعد از ۱۲ ماهگی قابل تشخیص است.
اگرچه عوامل ژنتیکی، ازدواج خانوادگی، سن بالای مادر و مشکلات دوران بارداری در ابتلا به اتیسم موثر است، اما هنوز علت اصلی ابتلا به اتیسم مشخص نیست.
در گیلان بیش از ۷۰۰ کودک و بزرگسال مبتلا به بیماری اتیسم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد