Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@13:12:23 GMT

مصوبه جدید کمیسیون اجتماعی برای بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۵۰۳

مصوبه جدید کمیسیون اجتماعی برای بازنشستگان

خبرگزاری تسنیم: علی بابایی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون،گفت: بررسی استفساریه بند ( ج ) ماده ( 112 ) برنامه ششم توسعه کشور که درباره تسری مزایای مناطق عملیاتی و امنیتی به بازنشستگان است، در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی در همین راستا، افزود: پس از بحث و تبادل نظر این طرح استفساریه به تصویب اعضا کمیسیون اجتماعی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره علت تدوین این طرح استفساریه، بیان داشت: در برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های محروم و جنگ‌زده، ‌بندی تحت عنوان ماده 112 گنجانده شد که اشاره دارد به اینکه کسانی که در مناطق جنگی خدمت می‌کنند باید از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند شوند اما متاسفانه اجرای این مصوبه عطف به گذشته نشد و کسانی که از شروع تا پایان جنگ تلاش‌های زیادی کردند، از مزایای آن بی بهره ماندند.

بابایی در تشریح استفساریه بند ( ج ) ماده ( 112 ) برنامه ششم توسعه کشور، درباره تسری مزایای مناطق عملیاتی و امنیتی به بازنشستگان، گفت: بنابراین نمایندگان مجلس دهم استفساریه ای تدوین کردند که شورای نگهبان این استفساریه را با این توضیح که آیا منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند (ج) برنامه ششم توسعه، شاغلانی است که در طول دفاع مقدس مشغول به کار بودند که کمیسیون با بررسی و تصویب این مصوبه پاسخ داد استفساریه شامل همه افرادی که در بازه زمانی شروع جنگ تاکنون در مناطق جنگی مشغول کار هستند می شود.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون در این جلسه به هر 2 رویکرد نظر مثبت دادند یعنی مزایای مناطق جنگی هم شامل افرادی می شود که تا کنون در این مناطق مشغول فعالیت هستند و هنوز بازنشسته نشدند و هم کسانی که در دوران دفاع مقدس در این مناطق فعالیت کرده و از این مزایا برخوردار نشدند و در حال حاضر بازنشسته شدند.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به دستورکار دیگر جلسه امروز کمیسیون اجتماعی، اظهار داشت: ادامه بررسی لایحه مدیریت تعارض منافع نیز در دستورکار اعضا قرار داشت که مواد 4، 5 و 6 آن به تصویب اعضا رسید که در جلسات بعدی سایر مفاد آن بررسی خواهد شد که پس از تصویب تمام مفاد ، لایحه مذکور جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون اجتماع بازنشستگان برنامه ششم توسعه کمیسیون اجتماعی مزایای مناطق مناطق جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند