Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ایندیپندنت نوشت: رئیس جمهور منتخب ایالات متحده می خواهد بر گزینه هایی تمرکز کند که رئیس جمهور پیشین علاقه ای به آنها نداشت: تنش زدایی با ایران و شکل دهی یک راهبرد استوار در روابط دو جانبه با روسیه.

تحریم های دولت ترامپ آسیب سختی به اقتصاد ایران، صادرات نفت خام، ورود منابع مالی و تجهیزات دارویی و پزشکی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، هیچ یک از اهداف پومپئو برآورده نشد و ایران با همه فشارها به پای میز گفتگو نیامد. نتیجه اقدامات دولت ترامپ شکل گیری یک چرخه خود تخریبی بود. ساز و کار فشار حداکثری در هسته خودش یک راهبرد تشدید تنش بود.

در طول چهار سال گذشته روابط ایالات متحده با مسکو نه تنها بهتر از قبل نشد که بدتر هم شد. انگاره بهبود روابط با روسها با ریاست جمهوری بایدن اندکی دشوار می نماید. در طول مبارزات انتخاباتی، بایدن روسیه را دشمن ایالات متحده خواند.

یوستن دوباره به توافق هسته ای ساده ترین راه برای جلوگیری از تنش با ایران است. با این حال، اقدام عملی ممکن است پیچیده تر از آنی باشد که به نظر می رسد. مثلا مقامات ایرانی همچنان بر جبران خسارت ها به سبب خروج ایالات متحده از برجام پافشاری می کنند. امتیازی که استقبال بایدن از آن دور از انتظار است. از سوی دیگر، ایران آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده می شود که خود انعطاف رئیس جمهور کنونی را کاهش می دهد. بالاتر از همه اینها، رهبر عالی ایران است که چه بسا گرایشی برای بازگشت به دیپلماسی با ایالات متحده نداشته باشد.

اینکه ایالات متحده به توافق برجام وارد شود یا نه اهمیت کمتری برای امنیت ملی آمریکا نسبت به چگونگی رسیدن دو کشور به یک دستور کار کاهش تنش دارد. بایدن باید بلافاصله پس از رسیدن به قدرت با استفاده از یک میانجی مطمئن پیام روشنی را به تهران بفرستند: ایالات متحده در بازگشت به توافق جدی و افزون بر آن خواستار به کار گیری سیاست های ملایم تری است. هدف مشترک آن است که دو کشور از پیدایش دشمنی های مشابه ابتدای ژانویه جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: بایدن سریع و به‌راحتی به برجام برنخواهد گشت/ باید قبول کنیم که زوایه ایران با آمریکا بسیار بالاست

خوشبختانه پویش های ایالات متحده و روسیه چندان پیچیده نیستند. در حال حاضر، یک توافق کنترل تسلیحات هسته ای، New START، روی میز وجود دارد که می تواند به راحتی امضا شود. بایدن و پوتین ممکن است در بسیاری از مسائل اختلاف نظر داشته باشند اما هر دو طرفدار تمدید توافق New START تا قبل از انقضا در فوریه سال آینده هستند. برای هر دو قدرت، تمدید این توافق به همان اندازه که برای افزایش دیپلماسی عملگرایانه در خط مقدم روابط دو جانبه مهم است برای پشتیبانی از استواری راهبردی و شفافیت نیز اهمیت دارد.

ایالات متحده و روسیه همچنان در بسیاری از مسائل مرتبط با امنیت ملی رویکردهای ناسازگاری دارند. به ویژه ورود در پهنه هایی که مسکو مدت هاست آنجا را پس از شوروی سابق گستره نفوذ خود می داند. با این حال، بی تفاوتی به آخرین توافق هسته ای ایالات متحده و روسیه بی خردی است. پاسداری از مسیرهای دیپلماتیک و جلوگیری از شکل گیری یک مسابقه تسلیحاتی هزینه زیادی ندارد.

منبع: شفقنا

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات آمریکا جو بایدن انتخابات 1400 انتخابات آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی یف نرسد.

او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه کنیم، خواهیم دید که در درجه اول برای مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده مفید است. این بدان معنی است که وجوه حاصل از آن نه به اوکراین، بلکه در وهله اول به ظاهر به ایالات متحده برای کمک به تولید تسلیحات بیشتر اختصاص خواهد یافت. 

این افسر اطلاعاتی ادامه داد سیاست خارجی ایالات متحده با هدف حمایت از یک یا آن طرف در درگیری‌ها در سراسر جهان به همین منوال است؛ هزینه کمک مالی را تصویب می‌کند و سپس آن را به مجتمع صنعتی خود برای تولید تسلیحات و ارسال آن به مناطق جنگ زده به کار می‌برد.

در عین حال، این کارشناس به این واقعیت توجه کرد که در نتیجه وقفه‌های طولانی در حمایت از کی یف توسط متحدان غربی، نیرو‌های مسلح اوکراین اخیراً متحمل خسارات قابل توجهی شده اند. بنابراین، به گفته وی، مبالغ کمکی که غرب در حال حاضر آماده انتقال به اوکراین است، قادر به معکوس کردن وضعیت کنونی آن نیست.

بو گفت: "روسیه موفقیت ثابتی از خود نشان می‌دهد و این روند افزایش خواهد یافت، زیرا اکنون توانایی‌های اوکراین بیش از پیش کاهش یافته است. آنها حتی افراد و تجهیزات کمتری دارند. هر چه غرب به آنها ارائه کند، نمی‌توانند با روسیه برابری کنند. "

روز قبل، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که از آغاز عملیات نظامی ویژه، نیرو‌های اوکراینی تقریبا ۵۰۰ هزار نفر را از دست داده اند. وی تاکید کرد که اکنون یگان‌های روسی ابتکار عمل را در کل خط تماس دارند و به بیرون راندن دشمن ادامه می‌دهند. شویگو یادآور شد که ارتش پروومایسکه، بوگدانوفکا و نوومیخایلوفکا را آزاد کرد و در حال گسترش منطقه کنترل در بردیچ و گئورگیوکا است.

پیش از این، هر دو مجلس کنگره آمریکا لایحه کمک خارجی به متحدان واشنگتن از جمله اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کردند. علاوه بر این، نمایندگان کنگره مصادره دارایی‌های حاکمیتی روسیه به نفع اوکراین را تصویب کردند.

به گفته دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، تصمیم برای تخصیص کمک‌های اضافی به کی یف انتظار می‌رفت، این امر اوکراین را بیشتر ویران می‌کند و ایالات متحده را غنی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد