Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@03:09:48 GMT

مقامات سابق صهیونیست: بلینکن «دوست تل آویو» است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۲۶۹۰

مقامات سابق صهیونیست: بلینکن «دوست تل آویو» است

خبرگزاری فارس: به دنبال اعلام «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر انتخاب «تونی بلینکن» به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر خارجه آینده ایالات متحده، برخی مقامات سابق صهیونیست وی را «دوست اسرائیل» خواندند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «مایکل اورن» سفیر سابق رژیم اسرائیل در آمریکا بلینکن را دیپلماتی بزرگ و دوست واقعی تل‌آویو خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دور گل» از دیپلمات‌های سابق ارشد این رژیم نیز گفت که هیچ گونه لحن ضد اسرائیلی از وی شاهده نبوده است. وی گفت که نگرش بلینکن به سوی اسرائیل برخلاف سایر مقامات دولت اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا بود.

«خاخام سینگر» مدیر یک مرکز صهیونیستی خلال سالهای 2014 تا 219 در اندونزی نیز با ذکر سابقه آشنایی با بلینکن و سفر وی به جاکارتا در آن برهه گفت وی حین حضور در جاکارتا، اسرائیل را مورد تحسین وحمایت خود قرار داده بود.

«مارک دوبویتز» از تحلیلگران ارشد اندیشکده ضد ایرانی دفاع از دموکراسی‌ها و برخی روزنامه نگاران از انتخاب جو بلینکن به عنوان وزیر خارجه آمریکا استقبال کردند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات که طبق برآورد رسانه‌ها پیروز انتخابات آمریکا اعلام شده، شامگاه دوشنبه اعضای کلیدی دولت احتمالی آتی خود را معرفی کرد.

بر اساس اعلام بایدن، «آنتونی بلینکن» رسما به عنوان عهده‌دار تصدی سمت وزارت خارجه معرفی شده است. «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما نیز در دولت بایدن نماینده ویژه دولت در موضوع آب‌وهوا خواهد شد.

آنتونی جان بلینکن، سیاستمدار آمریکایی ۵۸ ساله متولد نیویورک از پدر و مادری یهودی، در طول سه دهه اخیر سمت‌های ارشد سیاست خارجی در دو دولت آمریکا داشته که متاخرترین آن‌ها قائم مقام وزیر خارجه، دیپلمات شماره دوی آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در دولت اوباما بوده است. پیش از فعالیت در وزارت خارجه، بلینکن در کاخ سفید دستیار اوباما و معاون اصلی مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بلینکن وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم