Web Analytics Made Easy - Statcounter

گواهیان گفت: مستند «پاسدار امام» روایت زندگی «شهید عبدالکریم سبحانی» به همت کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم تولید شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به تولید مستند «پاسدار امام» در گروه رسانه ای «ماح»، وابسته به کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، گفت: این مستند نیز از آثار تولید شده در این کانون فرهنگی و هنری است که به همت گروه رسانه ای «ماح» که اعضای آن از بچه های مسجد هستند، ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: این مستند روایتی از «شهید عبدالکریم سبحانی» در دیدار اعضای کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با خانواده‌ این شهید گران قدر تهیه و تولید شده است.

 

وی بیان کرد: در این مستند، خانواده و برخی از همرزمان شهید سبحانی به بیان به بیان سیره و روش زندگی و بیان خاطراتی از دلاورمردی و رشادت های وی در طول دوران درخشان دفاع مقدس پرداخته اند.

 

گواهیان با اشاره به اینکه تدوین این مستند به همت «علی اصغر پژوهش» از اعضای کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام شده است، خاطرنشان کرد:‌ از جمله تولیدات گروه رسانه ای «ماح»، وابسته به کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم تولید مستندهایی ویژه شهدای دفاع مقدس، انقلاب و مدافع حرم بوده که تا کنون آثار بسیاری در این زمینه ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این گروه رسانه ای بیش از ۱۰ سال در زمینه ساخت مستند در حوزه دفاع مقدس و جهان اسلام فعالیت دارد و کارهای ساخته شده در این مرکز بارها در جشنواره های مختلف موفق به دریافت مقام شده است، اظهار کرد:‌ تولیدات گروه رسانه ای «ماح» برای مخاطب داخلی فراتر رفته و به زبان های مختلف ویژه مخاطبان خاورمیانه با محتوای بیداری اسلامی، جنگ سوریه و یمن و حتی مسلمانان میانمار انجام شده است.

 

گواهیان با اشاره به اینکه شهید سبحانی سوم خرداد سال ۱۳۴۲ در شهرستان جهرم متولد شده است، عنوان کرد: این شهید گلگون کفن از ابتدای انقلاب و با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت در این نهاد در آمد و در این راستای و برای دفاع از ارزش ها و آرمان های امام خمینی (ره) با اخلاص و بدون چشم داشت مشغول به فعالیت در سپاه شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم در پایان گفت: شهید گرانقدر «عبدالکریم سبحانی» در سن ۲۳ سالگی در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۵ در خط پدافندی «شیخ صالح» در منطقه عملیاتی غرب کشور بر اثر ترکش به پهلوی چپ به درجه رفیع شهادت رسید.

    پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: مستند شهدا کانون های فرهنگی هنری مساجد مستند سازی کانون های مساجد فارس کانون فرهنگی و هنری دوستان آسمانی گروه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، «امید شکری» عکاس مستند اجتماعی و مدیر پاتوق عکس عمیق استان با اشاره به این که در این نمایشگاه 25 اثر از مجموعه آثار تولید شده ام طی 15 سال عکاسی را با رویکرد مستند اجتماعی و در راستای به نمایش گذاشتن هنر، صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و مستند اجتماعی استان به نمایش می‌گذارم، تصریح کرد: این نمایشگاه فردا؛ هفدهم ماه جاری برای علاقه مندان در مجتمع طلای سفید دایر خواهد شد.

این هنرمند تقدیر شده از سوی هیئت داوران هشتاد و چهارمین جشنواره بین المللی «آساهی شیمبون» ژاپن و جشنواره بین المللی عکس «کاف» یکی از راه‌های معرفی عکاس به جامعه را برپایی نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: تولیدات هنری یکی از بسترهای مهم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است که در کنار آگاهی بخشی، گرایش‌های بیشتری را در عموم مردم ایجاد می‌کند تا به سمت هنر سوق داده شوند.

مدیر پاتوق عکس عمیق استان ادامه داد: از سوی دیگر نمایشگاه‌های هنری به ویژه نمایشگاه عکس رقابتی ناخواسته را برای جامعه عکاسی ایجاد و زمینه را برای تکاپو میان هنرمندان و خارج کردن هنرمندان از رکود فراهم می کند.

شکری خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نگاهی به خراسان شمالی» فردا ساعت 19 به صورت رسمی در طبقه منفی یک مجتمع طلای سفید بجنورد دایر می‌شود و علاقه مندان تا بیست و سوم ماه جاری فرصت دارند تا هر روز از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229522 برچسب‌ها نمایشگاه عکس بجنورد

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد