Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی عبدالرزاقی، نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به حاشیه نشینی در شهرها گفت: با افزایش جمعیت شهرها مشکل حاشیه نشینی یا سکونتگاه‌های غیررسمی ‌در شهرها نیز به وجود آمد. بخشی از مهاجران که نمی‌توانستند در مرکز شهرها زندگی کنند جذب حاشیه شهرها شده و مساکن غیررسمی ‌دایر می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرزاقی با بیان اینکه حاشیه نشینی مشکل تمام شهرهای بزرگ و کلانشهرهای کشور است تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است که اصول سیما و منظر شهری در این مناطق رعایت نشده و در پی آن خدمات‌دهی به این مناطق نیز با مشکل روبه‌رو است.
عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: برای مثال در شهر قزوین ما با مشکل توزیع خدمات شهری بین مردم مناطق حاشیه‌ای مواجه هستیم و دستگاه‌های خدمات رسان مانند شهرداری توان توزیع مناسب خدمات میان مردم را ندارد.
او بیان کرد: حداقل در استان قزوین با توجه به سختگیری‌هایی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه مدیریت شهری انجام می‌شود به نظر می‌رسد دیگر شاهد شکل گیری مناطق حاشیه ای جدید در شهرها نباشیم. اما به هر حال باید فکری به حال وضع موجود کنیم و مناطقی که اکنون در حاشیه شهرها وجود دارد را ساماندهی کنیم.
نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه حاشیه نشینی یک معضل جدی برای مدیران شهری در کشور به ویژه شهرهای بزرگ است بیان کرد: از سوی دیگر افزایش قیمت سرسام‌آور مسکن و زمین در سطح شهرها سبب می‌شود بسیاری نتوانند به زندگی خود در بافت شهرها ادامه دهند و به حاشیه شهرها رانده می‌شوند.

عبدالرزاقی افزود: گران شدن قیمت ملک و زمین سبب می‌شود مردم بومی‌شهر به حاشیه رانده شوند و مدیران شهری در تمام دنیا تلاش می‌کنند با حفظ مردم بومی ‌هویت شهر را حفظ کنند. بنابراین باید دولت برای کاهش قیمت زمین و ملک تلاش کند.
او ادامه داد: با خروج مردم بومی‌ که اغلب در بافت تاریخی شهر ساکن هستند این خانه‌ها تخریب شده و هویت تاریخی شهر نیز از بین می‌رود.
عضو شورای شهر قزوین گفت: دولت و مدیریت شهری باید تدبیری بیاندیشند تا ضمن جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی با بهسازی و بازسازی مساکن غیر رسمی ‌و حاشیه نشینی زمینه ارائه خدمات و بهبود شرایط زندگی را فراهم کنند. البته این ارائه خدمات نباید به بهای افزایش هزینه زندگی باشد که مردم کم برخوردار مجبور شوند از حاشیه نشینی به بی خانمانی رانده شوند.

46

کد خبر 1459895

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین حاشیه شهرها حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته

به گزارش همشهری آنلاین، در پی بارش باران که سبب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر و نفوذ شدید آب در منازل مسکونی مردم در شهر کنارک شده بود، یک گروه ۳۵ نفره از آتش نشانان پایتخت به همراه خودروها و تجهیزات کامل، به این شهر اعزام شدند.

حضور سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در شهر کنارک به منظور کمک رسانی و با تعاملات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و وزارت کشور بوده است. با هماهنگی مسئولان محلی، این گروه اعزامی از تهران تا به حال تخلیه آب از حدود ۵۰ ساختمان انجام و مسیرهای اصلی ۸ روستای شهرستان کنارک را باز شد به طوری که امدادرسانی و خدمات رسانی به هموطنان را انجام و تقریبا کار رو به اتمام است.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حادثه ساختمان متروپل و همچنین سیل امام‌زاده داود نیز خدمت رسانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟ آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک کد خبر 846957 برچسب‌ها سيل آتش‌ نشانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته