Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت فرهنگیان جوان استان البرز طی نامه‌ای به وزیر علوم نوشتند: چرا باید هزینه‌ کم‌کاری دولت در ایجاد اشتغال برای خیل عظیم تحصیل کردگان بیکار سایر دانشگاه‌ها را نظام تعلیم و تربیت بپردازند؟! این چه نگاه سطحی و کالا انگارانه‌ای به امر حساس و تخصصی آموزش و پرورش است؟!

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای غلامی

سلام علیکم؛
اخیرا نامه‌ای از جانب شما در فضای عمومی کشور خطاب به رهبر معظم انقلاب منتشر شد که حقیقتا آکنده از نگاهی غیرمسئولانه، غیرقانونی، غیرتخصصی، سطحی و حتی توهین آمیز به مسئله و نظام تعلیم و تربیت است!

از آنجایی که پیشتر از شما هم افرادی از بدنه‌ی دولت به این دانشگاه حساس، استراتژیک و بسیار مهم کشور سنگ‌اندازی کرده بودند بر خود لازم می‌دانیم نکاتی را خدمتتان عارض شویم:

در متن نامه با اشاره به ماده ۲۸ اساسنامه‌ی دانشگاه فرهنگیان و تاکید بر اجرای بیش از پیش آن که در واقع امری نادرست و غیرقانونی‌ست، راه حل خروج از بحران کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را جذب تحصیل کردگان سایر دانشگاه‌ها عنوان کردید، در حالیکه با تمام کم کاری‌های ۸ سال گذشته در جبران کمبود معلم بازهم راه برای حل این بحران از طریق دانشگاه فرهنگیان و تقویت زیرساخت‌های آموزشی این دانشگاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در وهله‌ی اول لازم به ذکر است که اجرایی شدن این ماده صرفا به منظور تامین بخشی، تاکید می‌شود، بخشی از نیاز‌های خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی است که امکان تحصیل آن در واحد‌های این دانشگاه وجود ندارد. حال آن که اکثر رشته‌های مورد نیاز در این دانشگاه ارائه شده و قابل تحصیل است و استفاده از این ماده در حال حاضر مغایر با قانون است.

در ثانی، چرا باید هزینه‌های مادی و معنوی ضعف و کم‌کاری دولت در ایجاد اشتغال برای خیل عظیم تحصیل کردگان بیکار سایر دانشگاه‌ها را نظام تعلیم و تربیت و در نتیجه نسل آینده‌ی فرزندان این سرزمین بپردازند؟! این چه نگاه سطحی و کالا انگارانه‌ای به امر حساس و تخصصی آموزش و پرورش است؟!

همه‌ی ارگان‌ها و نهاد‌های حساس و راهبردی کشور برای تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز خود دانشگاه‌های تخصصی دارند. از دستگاه قضایی و نهاد‌های نظامی گرفته تا وزارت‌خانه‌های امنیتی و صنعتی و حتی صدا و سیما همه و همه تربیت نیروی مورد نیاز خود را خود برعهده دارند. آن وقت چرا باید تربیت کلیدی‌ترین مهره‌ی نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین یعنی تربیت معلم انحصار زدایی شود؟!

بخشی از قصورات به وجود آمدن بحران کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش طی چند سال آینده، به مسئولین این وزارت برمیگردد. اما شما که در ۱۹ اردیبشهت ۱۳۹۷ به عنوان اولین مخاطب منویات رهبر انقلاب در جهت رفع موانع و مشکلات مسیر توسعه‌ی کمّی و کیفی دانشگاه فرهنگیان قرار گرفتید، بگویید برای این دانشگاه چه کرده‌اید؟! آیا عملکرد شما به عنوان وزیر علوم، در راستای حمایت همه جانبه از این مرکز راهبردی، قابل دفاع است؟! آیا اگر از جانب شما ظرفیت مناسبی جهت جذب اعضای هیئت علمی، در نظر گرفته میشد وضعیت علمی این دانشگاه این گونه می‌بود؟! استفاده از عبارت "دانشگاه‌های معتبر" غیر از این است که در واقع عملکرد خودتان را در اعتباربخشی به دانشگاه فرهنگیان زیر سوال برده‌اید؟!

از سویی دیگر، لازم است که به بازخوانی نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از دانشگاه فرهنگیان بپردازید. نامه و درخواست شما در تضاد کامل با منویات و رهنمود‌های رهبری در این مورد است. چگونه به خود اجازه می‌دهید که با وجود تصریح مکرر ایشان در برهه‌های مختلف بر توسعه‌ی کمّی و کیفی دانشگاه فرهنگیان حرف از کنار زدن این دانشگاه به زبان بیاورید؟!

آقای وزیر!
حمایت و توسعه‌ی ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان نه تنها غیرکارشناسی نیست، بلکه عاقلانه‌ترین و قانونی‌ترین و منحصرترین مجرا جهت جذب و تربیت نیروی کارآمد نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور است.

والسلام علی من اتبع الهدی
۹۹/۹/۶
جمعیت فرهنگیان جوان استان البرز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم حذف دانشگاه فرهنگیان ی دانشگاه فرهنگیان نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش دانشگاه ها کم کاری ی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اساس توسعه و پرورش انسان تربیت است و جامعه به شدت به تربیت افراد نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه معلم و تربیت بشر بیان کرد: تربیت پذیری انسان در ابعاد مختلف منجر به توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

رمضانی از برگزاری ویژه برنامه‌ها به مناسبت روز معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود.

به گفته وی گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه استان بیان کرد: ۶۴ درصد از معلمان با ثبت نام در سامانه در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که ۱۰۲ نفر از معلمین توسط تهران انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه معلم رودباری نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان

وی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش افزود: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای معلمین پایه آموزشی ابتدایی خبر داد و بیان کرد: ۲۸۹۰ نفر فرهنگی دیگر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شود.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد از طریق آزمون جذب نظام آموزشی گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

کد خبر 6090835

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت