Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه فهرست ۵۰ موسسه متخلف در بورس به دادستانی تهران به منظور برخورد قضایی، دادستان تهران اعلام کرد که تاکنون گزارشی از تخلفات و معرفی موسسات متخلف به دادستانی تهران ارائه و گزارش نشده است.

علی القاصی افزود: جلسه مشترک دادستانی با این نماینده مجلس و بورس پیرامون بررسی وضعیت موجود و الزام اشخاص حقوقی به بازار گردانی درمحل مجلس تشکیل شده است که تصمیم متخذه نیز با حضور نمایندگان دادستانی و سازمان بورس و نماینده مذکور در محل ساختمان بورس انجام و نتایج مثبتی در پیداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مقرر شد پیگیری‌های اولیه توسط سازمان بورس با دعوت مدیران اشخاص حقوقی جهت فعالیت و بازارگردانی انجام و نماینده دادستان و مجلس نیز صرفا جهت نظارت و تذکر در جلسه حضور داشته باشند.

دادستان تهران تصریح کرد: چنانچه به وظایف عمل نشود، جرائم احتمالی آنها به دادسرا گزارش گردد ولی تاکنون موردی گزارش نشده است./ ایسنا

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را با موضوع «عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری (سامانه اعتبارسنجی)» با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان ثبت احوال، سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی (فراجا)، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار نمود.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره‌ی مصوبات این جلسه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در مورد اطلاعات تخلفات رانندگی، مقرر شد فراجا همکاری لازم برای ارائه اطلاعات سوابق نوع و حجم تخلفات رانندگی را به پایگاه داده اعتباری داشته باشد تا در مراحل بعدی در تهیه گزارش‌های اعتباری مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه افزود: مطابق اظهارات نماینده بانک مرکزی، اطلاعات «دهک‌بندی توسط وزارت رفاه»، «محکومیت مالی توسط قوه قضائیه» و «استعلام اعلام رضایت اعتبارسنجی کاربر توسط سازمان فناوری اطلاعات» به پایگاه داده اعتباری ارائه شده است، اما سرویس‌های اطلاعاتی فوق، بسیار ناپایدار بوده و زمان پاسخ دهی بالا است؛ که این امر منجر به اختلال در ارائه گزارش‌های اعتباری خواهد شد. در این خصوص مقرر شد دستگاه‌های وزارت رفاه، قوه قضائیه و سازمان فناوری اطلاعات همکاری لازم برای رفع مشکل ناپایداری و زمان پاسخ‌دهی را ظرف مدت حداکثر یک ماه صورت دهند.

خضریان همچنین گفت: اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی شامل «استعلام بیمه کارگاهی، جمع سابقه بیمه، سابقه بیمه پردازی و بدهی بیمه کارگاهی» توسط سازمان تأمین اجتماعی در بستر GSB پیاده سازی شده است. این سازمان، ارائه رمز برداشت اطلاعات را منوط به امضای توافق‌نامه محرمانگی (NDA) کرده است. به گفته دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، امضای توافق‌نامه، خارج از مصوبات کارگروه تعامل‌پذیری خلاف قانون است و نباید انجام گیرد. مقرر شد در اسرع وقت (نهایاتا ظرف مهلت یک هفته)، سازمان تأمین اجتماعی اجازه برداشت اطلاعات به پایگاه داده اعتباری را صادر کند.

خضریان درباره‌ی ارائه اطلاعات توسط سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال سرویس‌های مرتبط با تاریخچه‌ی محل اقامات و مشخصات اعضای خانوار را ظرف مدت یک ماه در اختیار پایگاه داده اعتباری قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه افزود: در مورد گمرک، اطلاعات اظهارنامه گمرکی و داشتن بدهی گمرکی به بانک مرکزی ارائه شده است. سرویس اطلاعات قاچاق حداکثر تا دو هفته آینده در بستر GSB به بانک مرکزی ارائه خواهد شد. سرویس اطلاعات تخلفات و مبلغ بدهی گمرکی در دست تهیه است و به دلیل مشکلات زیرساختی تاکنون امکان ارائه آن فراهم نشده است. بر همین اساس مقرر شد گمرک حداکثر تلاش برای رفع مشکلات سرویس تخلفات و مبلغ بدهی گمرکی را صورت داده و حداکثر تا یک ماه آینده مشکل ارائه اطلاعات رفع گردد.

دیگر خبرها

  • حمایت تمام قد یک نماینده مجلس از همایش لاکچری قالیباف/ توقع داشتند نمایندگان به مسافرخانه‌ای در راه آهن بروند؟
  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • کدام نماینده مجلس ۱۴۰ سکه گرفته است؟
  • اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • تتلو: اشتباه کردم، هیچ دفاعی ندارم/به دنبال معرفی جایگزین گیاهی برای مواد مخدر بودم!
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه