Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:24:51 GMT

سمینار تاثیر تحریم‌های یکجانبه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۲۰۶۱

سمینار تاثیر تحریم‌های یکجانبه برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، کاظم غریب آبادی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد:‌ این سمینار به ابتکار نمایندگی های دائم ایران، کوبا و ونزوئلا در وین در روز دوشنبه ۱۰ آذرماه و با مشارکت گزارشگر ویژه اقدامات زورمدارانه یکجانبه سازمان ملل، رییس مرکز همکاری‌های جنوب، ‌سفرا و نمایندگان ۳۶ کشور، به طور مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان نشست تیرماه سال گذشته که با عنوان «اقدام های قهری یکجانبه و تاثیرات آن» برگزار شد، شرکت کنندگان با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که توسل به تحریم های یکجانبه نباید از سوی جامعه بین الملل به عنوان یک گزینه مورد قبول واقع شود.

در این بیانیه تصریح شد: اگرچه همیشه ادعا شده که هدف تحریم‌ها دولت‌ها می‌باشند، با این حال، مردم یک کشور هستند که رنج بیشتر را متحمل می‌شوند. تحریم‌ها معمولاً پیامدهای نامتناسبی را بر روی حقوق مردم همانگونه که در میثاق بین‌المللی حقوق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تصریح شده است، دارند.

تحریم‌ها می‌توانند از جمله حق حیات را به خطر اندازند، حق غذا، شغل مناسب و استانداردهای اساسی زندگی را محدود کرده، حق تعیین سرنوشت را به چالش انداخته، و رژیم‌های بهداشتی و غذایی را ضعیف کرده و در مسیر توسعه، مانع ایجاد می‌کنند. به علاوه، تحمیل تحریم‌های با پیامدهای منفی حقوق بشری بر اساس حقوق بین الملل، غیر قانونی بوده و نه فقط دولت تحمیل کننده مسئول نقض حقوق بشر بوده، بلکه دیگر دولت‌ها نیز مقید به اجرای چنین اقداماتی نیستند.

بیانیه یادشده با بیان اینکه آمریکا در صف اول این رفتار غیر قانونی قرار دارد خاطر نشان کرد: این کشور، از این روش به عنوان ابزاری برای تحمیل و همچنین اجبار به تغییر در سیاست دیگر کشورها استفاده می‌کند. در طول دهه‌های گذشته، آمریکا از هرگونه تلاشی برای توسل به تحریم تجارت‌ها، اخلال در جریان سرمایه گذاری و مالی، بلوکه کردن دارایی‌ها، و منع مسافرت به منظور تحمیل خواسته‌های خود بر دیگر کشورها چشم پوشی نکرده است. آمریکا که خود را پلیس خود خوانده جهانی می‌داند، هرگونه هنجار و حقوق بین المللی را پایمال می‌کند.

این بیانیه یادآور شد: ما سه کشور (کوبا، ایران و ونزوئلا)، جزو قربانیان این تجاوز بین المللی و تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا هستیم و در دفاع از اصول مربوط به حق تعیین سرنوشت، عدم مداخله، و برابری ملت‌ها، با این عقیده که چندجانبه گرایی و حقوق بین الملل بایستی پاسخ تدابیر قهری یکجانبه باشد، محکم ایستاده‌ایم.

برچسب‌ها تحریم اتریش کاظم غریب آبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم اتریش کاظم غریب آبادی تحریم اتریش کاظم غریب آبادی اخبار کنکور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی از ادارات دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده خواست تا از حقوق تمامی دانشجویان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن در محوطه‌های خود محافظت و آن را تسهیل کنند.

در این بیانیه آمده است: «مدیریت دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حق اعتراض دانشجویان بکار بسته اندو دانشجویانی را که در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت می‌کنند از تحصیل تعلیق کرده‌اند». 

پل اوبراین، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل ایالات متحده، گفت: هرگونه اقدامی برای ساکت کردن، آزار، تهدید یا ارعاب کسانی که به طور مسالمت‌آمیز برای اعتراض و صحبت کردن جمع می‌شوند، نقض حقوق آنهاست.

این نهاد ناظر حقوق گفت که آزادی آکادمیک جزء لاینفک حق تحصیل بر اساس قوانین بین المللی است و تاکید کرد که مدیریت دانشگاه موظف است فضایی را ایجاد کند که دیدگاه‌های گوناگون را فراهم کند، اما همچنین اطمینان حاصل کند که همه دانشجویان قادر به شرکت در چنین بحث‌هایی هستند. 

در این بیانیه آمده است: «با توجه به خطرات واقعی و شناخته شده خشونت پلیس که دانشجویان ممکن است با آن مواجه شوند، ادارات باید مجریان قانون را برای متفرق کردن تظاهرات دانشگاه تنها به عنوان آخرین راه حل، مانند مواجهه با خشونت گسترده یا تحریک به خشونت و تبعیض، احضار کنند.»

اوبراین ادامه داد: حق اعتراض برای اظهار نظر آزادانه علیه آنچه در حال حاضر در غزه اتفاق می‌افتد بسیار مهم است.

این امر به ویژه در شرایطی صادق است که دولت ایالات متحده همچنان به ارائه سلاح به ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و هر روز به طور فزاینده‌ای در جنایاتی که علیه فلسطینیان انجام می‌شود شریک است.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند