Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:22:03 GMT

طرز تهیه خاگینه خرمای ساده و رولتی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۰۹۶

طرز تهیه خاگینه خرمای ساده و رولتی

خاگینه خرما غذایی راحت و مقوی که درست کردن آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد، اما طعم لذیذ و متفاوت آن تا مدت‌ها در ذهن و خاطرتان خواهد ماند. امروزه این غذای مقوی در بسیاری از شهر‌ها و حتی کشور‌های دنیا به روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود و از آن به عنوان یک غذای انرژی بخش و مفید یاد می‌شود.

روش اول: طرز تهیه خاگینه خرما با مغز خرما و گردو

مواد لازم برای ۲ نفر

تخم مرغ: ۲ عدد

خرما: ۱۰ عدد

کره: ۲۵ گرم

گردوی خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

دارچین: نصب قاشق چای خوری

پودر زنجبیل: به مقدار لازم

نمک: خیلی کم

عسل: چند قطره برای روی خاگینه

 


طرز تهیه

خاگینه تبریزی با خاگینه زنجانی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای درست کردن خاگینه زنجانی ابتدا هسته خرما‌ها را جدا کنید و به وسیله چاقو هر خرما را به ۴ تکه مساوی تقسیم کنید. مقداری کره داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم گرم شود. سپس خرما را به آن اضافه کنید و بگذارید برای چند دقیقه نرم شود. دارچین و زنجبیل و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید و مواد را ۲ دقیقه تفت دهید.

تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید و با هم زن دستی یا چنگال به خوبی بزنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. سپس خرما‌ها را در کف ماهیتابه پخش کنید و سپس تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید. مطمئن شوید که خرما به طور یکنواخت در همه بخش‌های ماهیتابه پخش شده است. سپس درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه تخم مرغ‌ها برای چند دقیقه خوب پخته شوند. بعد از پخته شدن تخم مرغ‌ها، خاگینه خرمای مقوی و خوشمزه را در ظرف مناسب سرو کنید و چند قطره عسل و مقداری پودر دارچین روی آن بریزید و میل کنید.

روش دوم: طرز تهیه خاگینه خرما مجلسی زعفرانی

مواد لازم برای ۱ نفر

خرما: ۳ عدد

پودر دارچین: به مقدار لازم

آب: ۳ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

شیر: ۲ قاشق چای خوری

کره: ۱ قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

پیاز: ۱ عدد نصفه

کشمش پلویی: نصف قاشق غذاخوری

خلال پسته و بادام: نصف قاشق مرباخوری

زعفران دم کرده: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

ابتدا خرما‌ها را از وسط نصف و به دو تکه مساوی تقسیم کنید و یا اگر دوست داشته باشید می‌توانید از خرمای خرد شده استفاده کنید. سپس خرما، دارچین، زنجبیل و ۲ قاشق آب را داخل ماهیتابه بریزید و هم خوب هم بزنید و برای ۵ دقیقه درب ماهیتابه را ببندید تا خرما کمی نرم شود. سپس بعد از بخار شدن آب، کمی کره به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد ۲ دقیقه با کره تفت بخورند.

 

برای طرز تهیه خاگینه خرما مجلسی پیاز‌ها را به صورت خلالی برش دهید و در یک ماهیتابه جدا با مقداری روغن سرخ کنید. مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و اجازه دهید پیاز‌ها طلایی شوند. بعد پیاز‌ها را در ظرف جداگانه کنار بگذارید. کشمش پلویی، خلال پسته و بادام را کمی با کره تفت دهید. تخم مرغ‌ها را در یک کاسه کوچک با نمک و شیر ترکیب کنید و با چنگال خوب هم بزنید. سپس خرما‌ها را داخل ماهیتابه پخش کنید و کشمش و خلال پسته و بادام را داخل ماهیتابه بریزید و تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید.

 

درب ماهیتابه را بگذارید تا تخم مرغ به خوبی پخته شود و مقداری زعفران روی تخم مرغ‌ها بریزید تا رنگ بگیرند. سپس خاگینه خرمای مقوی و خوشمزه را از وسط تا کنید و با دارچین تزئین کنید و نوش جان کنید.

نکاتی که باید در مورد طرز تهیه خاگینه خرما رولتی بدانید

می‌توانید خاگینه خرما مجلسی را به صورت خاگینه خرما رولتی هم آماده کنید. برای طرز تهیه خاگینه خرما رولتی مجلسی ابتدا تخم مرغ زده شده را با کمی آرد و شیر ترکیب کنید و داخل ماهیتابه بریزید و وقتی که کمی خودش را گرفت خرما و گردوی خرد شده را که با ادویه‌ها ترکیب شده است روی آن پخش کنید. سپس تخم مرغ را به آرامی رول کنید و اجازه دهید به خوبی پخته شود. خرما و تخم مرغ سرشار از مواد مغذی برای بدن هستند و ترکیب این دو ماده با هم برای بدن بسیار انرژی بخش و مفید است.

منبع:  مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خاگینه خاگینه خاگینه خرما صبحانه سبک زندگی پارسی خبر داخل ماهیتابه بریزید آن اضافه کنید آن اضافه کنید مقدار لازم قاشق غذاخوری تخم مرغ ها اجازه دهید خرما ها سپس خرما خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از ۷۰ هزار هکتار از باغات نخل استان انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری اظهار داشت: سوسک سرخرطومی حنایی به‌ عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های درختان نخل نام برده می‌شود که برای زندگی و تغذیه به طور معمول از تنه درخت استفاده می‌کند. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از 70 هزار هکتار از باغات نخل استان انجام شده است. 

وی گفت: در جریان ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی تعداد 83 هزار و 857 اصله خرما آلوده تشخیص داده شده که تیمار 83 هزار و 486 اصله درخت خرما انجام و 371 اصله نخل نیز به دلیل میزان بالای خسارت وارده شده امحا شد.

تیموری تصریح کرد: آفت سرخرطومی خرما علاوه بر خسارت مستقیم که از بابت تغذیه لارو آفت از تنه درخت و آوندهای آن انجام می شود عامل ورود عوامل قارچی و باکتریایی به داخل تنه بوده که در نهایت درصورت عدم مبارزه به موقع باعث مرگ درخت می‌شود.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان و مشارکت آنان در کنترل سوسک سرخرطومی خرما در سطح نخلستان‌های وسیع استان، گفت: کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای آموزش شیوه‌های ردیابی و مبارزه با این آفت خطرناک را دارند.

گفتنی‌است با توجه به اینکه این آفت در سال دارای بیش از سه نسل است و ردیابی باغات آلوده در چند مرحله مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی