Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزان عباسیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حسب ماده ۵۵ از قانون تشکیل شهرداری‌ها، جمع‌آوری آب‌های سطحی از وظایف تکلیفی آنها محسوب می‌شود اما شرکت آبفا خوزستان با تاکید مدیرعامل مبنی بر هم افزایی با شهرداری‌ها در زمان بارندگی و به منظور مشارکت در مدیریت بحران ، افزایش تاب‌آوری شهری و تعامل با دستگاه‌های خدمات‌رسان، با هدف تامین رفاه شهروندان خوزستانی اقدامات لازم را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نبود سیستم دفع آب‌های سطحی دربرخیشهرها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در شهرهای آبادان، خرمشهر،ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، شادگان و سوسنگرد فاقد سیستم دفع آب‌های سطحی یا دارای سیستم دفع ناقص آن هستند، ایستگاه‌های مرکزی را تقویت کرده تا به سیستم مدیریت شهری پس از بارندگی‌ها کمک شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خوزستان با بیان اینکه نخاله ها و ظروف پلاستیکی در سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در برخی از شهرها به خطوط اصلی شبکه فاضلاب منتقل  می‌شود، ادامه داد: با این کار شبکه فاضلاب و خطوط اصلی به دلیل نبود کنترل توسط متولیان جمع‌آوری آب‌های سطحی، مسدود ، و باعث پس زدگی فاضلاب و انسداد شبکه شده و باعث خسارت به  ایستگاه‌های پمپاژ می‌شود.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان از مرداد امسال، نسبت به اتخاذ تمهید لازم برای فصل بارندگی ، پیشگیری از آبگرفتی احتمالی ، تسریع و تسهیل در هدایت آب‌های سطحی و همیاری شهرداری‌های آبادان ، خرمشهر، بندرامام خمینی(ره)، ماهشهر، چمران و سوسنگرد اقداماتی انجام داده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندر امام خمینی(ره)، ماهشهر، شادگان، چمران و سوسنگرد بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی مناطق، شیب اندک و مسطح بودن این شهرها، ۳۰ ایستگاه‌پمپاژ فاضلاب اثرگذار در شهرهای فوق با هدف افزایش ظرفیت دفع آب‌های سطحی و هدایت رواناب در هنگام بارش تهیه و نسبت به لایروبی اصولی ، نصب الکتروپمپ‌های با توان بالا ، انجام تعمیرات اساسی(اورهال) دیزل ژنراتورها و تابلوهای برق اقدام شده است.

لایروبی ۷۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب

عباسیان با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد ازپس زدگی فاضلاب ناشی از مفقودی و سرقت درب منهول و ورود اشیای خارجی و انسداد تدریجی شبکه فاضلاب است اضافه کرد: ۲ هزار حلقه درب فاضلاب در شهرهای فوق به ویژه آبادان و خرمشهر تهیه و استفاده شده است.  

وی به لایروبی خطوط اصلی فاضلاب اشاره کرد و گفت: به منظور بهره‌مندی ازظرفیت کامل خطوط اصلی فاضلاب شهرهای آبادان ، خرمشهر، شادگان، بندرامام خمینی(ره) چمران ، ماهشهر  و سوسنگرد ، نسبت به لایروبی اصولی به طول ۷۰۰ کیلومتر ار شبکه فاضلاب این شهرها انجام شد.

وی ادامه داد:به منظور افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در شهرهای جنوبی ۳۰ دستگاه الکتروپمپ نیز تعمیراساسی و اصولی شده و وارد مدار بهره‌برداری شدند.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده بود از اروز پنجشنبه هفته گذشته تا روز یکشنبه هفته جاری، شاهد رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای به‌ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و جنوب شرق خوزستان باشیم که سبب آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در مناطق مستعد خواهد شد.

برچسب‌ها آب گرفتگی آب و فاضلاب خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب گرفتگی آب و فاضلاب خوزستان آب گرفتگی آب و فاضلاب خوزستان اخبار کنکور آب های سطحی شهرداری ها خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه فیبر نوری در خوزستان، گفت: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی و طرح فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز و کارون، تاب آوری مردم کاهش یافته است.

محمد خانچی در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (5 اردیبهشت) در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی و طرح فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز و کارون، تاب‌آوری مردم کاهش یافته است. بنابراین برای اجرای طرح فیبر نوری، با هماهنگی بین دستگاهی جلساتی با اداره فاضلاب برگزار شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:  جهش خوبی در آسفالت و تزریق نقدینگی به شهرداری و دهیاری‌ها داشته‌ایم و شاهد نهضت عظیم آسفالت در استان بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: پروژه فیبر نوری باید با زمانبندی خوب اجرا شود تا در ذهن مردم خاطره بدی ایجاد نکند. از شرکت‌های زیرساختی تشکر می‌کنیم و امیدواریم با کمک اپراتورها، فرمانداران و شهرداران در بازه زمانی کوتاه خدمات لازم ارایه شود. این پروژه یکی از خدمات زیربنایی دولت است که در ایجاد فرصت‌های اشتغال و خدمات‌رسانی حائز اهمیت است.

خانچی با اشاره به لزوم حل مشکل آنتن‌دهی در شهرهای کوهستانی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اهمیت راهیان نور و اربعین همیشه مورد سوال قرار می‌گیریم که مسیرها در آنتن‌دهی مشکل دارند که انتظار داریم رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان