Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طباطبایی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توسعه ابزارهای درمانی-روانشناختی اظهار داشت: رویکرد طرحواره درمانی گام‌های قابل توجهی به سمت تشخیص ذهنیت‌ها یا همان حالت‌های روانشناختی برداشته که برای درمان اختلالات شخصیت بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به مثالی در این باره گفت: فرض کنید وقتی با همسرمان مشغول صحبت هستیم و او توجه کافی به ما ندارد ممکن است دچار «ذهنیت محروم» و احساس اینکه «من دوست داشتنی نیستیم» شویم! سپس بر اساس این احساس عصبانی شده و دچار «ذهنیت کودک عصبانی» شویم و در نهایت تصمیم بگیریم با همسرمان قهر کرده و به بیانی دچار ذهنیت «محافظ اجتنابی» شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انسان‌ها ذهنیت‌های ناسازگار بسیاری وجود دارد که بجای حل مسئله باعث می‌شود رفتارهای ناکارآمد داشته باشند.

روانشناس و مدرس تکنیک‌های درمانی با بیان اینکه بر روی این فلش کارت‌ها، برنامه‌های مطالعاتی انجام شده است گفت: این ابزار پس از سه سال مطالعه، بررسی نمونه‌های خارجی و مشورت با برخی از اساتید رویکرد طرحواره درمانی طراحی شده که علاوه بر ۲۵ کارت ذهنیت شامل ۷ کارت کمکی برای درک بهتر ذهنیت هاست.

وی تاکید کرد: افرادی که مدام دچار نوسان خلق، اضطراب، استرس، پرخاشگری، غم، ناامیدی و هیجانات منفی مختلف می‌شوند با این ابزار می‌توانند در هر لحظه بفهمند در چه ذهنیت یا حالت روانشناختی بوده و یاد بگیرید چگونه بجای رفتارهای ناکارآمد، حل مساله داشته باشند.

طباطبایی به اعتبار علمی این کارت و سوابق آن در دنیا پرداخت و گفت: طبق ادعای انجمن بین المللی طرحواره درمانی، فلش کارت‌های طراحی شده برای شناخت حالت‌های روانشناختی منحصر در چهار مورد از جمله کارت‌های ذهنیت‌های برن‌اشتاین (iModes)، کارت‌های ذهنیت‌های پائول کاسیانیک و النا رومانوا، کارت‌های ذهنیت‌های کودک و نوجوان، پیتر گراف و کارت‌های ذهنیت‌های کودک و نوجوان (دره ذهنیت‌ها)، ماریا گالیمزیانوا و همکاران است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به موارد فوق، در طراحی فلش کارت ایرانی علاوه بر ۷ منبع انگلیسی ترجمه شده که در شناسنامه کار قید شده است، از محتوای کارگاه‌های اساتید بین المللی و طرحواره درمانگران مجرب، استفاده شده است.

روانشناس و مدرس تکنیک‌های درمانی گفت: ما ادعا نمی‌کنیم این یک کار کاملاً جدید و مبتکرانه است، بلکه بر اساس سوابق علمی موجود در دنیا و بررسی کارت‌هایی که کشورهای دیگر طراحی کردند، بومی سازی شده و مزایایی دارد که شنیدنش خالی از لطف نیست.

وی ابراز داشت: توقع می‌رود مجامع علمی، نهادهای ذی‌ربط در خصوص کار با این ابزار درمانی، پژوهش‌های اثر بخشی خود را شروع نمایند، تا بزودی کشور ایران به عنوان گزینه پنجم به این لیست اضافه شود. در ضمن هر کدام از اساتید در فرایند کار با این ابزار، پیشنهاد و انتقادی داشت ما با کمال میل پذیرفته و آن را بهبود می‌بخشیم.

طباطبایی با اشاره به مزیت‌های این طرحواره گفت: اول مزیت اینکه که قیمت این مجموعه نسبت به موارد خارجی با توجه به کیفیت آن نزدیک به یک دهم قیمت است، دومین مزیت اینکه این کارت‌ها علاوه بر درمانگران برای درمانجویان نیز قابل استفاده خواهد بود.

به گفته وی، سومین مزیت اینکه به همراه کارت‌ها یک کتابچه کار وجود دارد که روند درمان را برای درمانگر و مراجع تسهیل می‌کند.

طباطبایی به روش‌های بومی سازی در این طرحواره اشاره کرد و گفت: چهارمین مزیت اینکه توضیح تمام فلش کارت‌ها در پشت کارت قید و پنجمین مزیت اینکه تصویر این کارت‌ها برای درک بهتر آن حالت روانشناختی بر اساس بایسته‌های جمهوری اسلامی ایران بومی سازی شده است.

روانشناس و مدرس تکنیک‌های درمانی اضافه کرد: ششمین مزیت اینکه علاوه بر تصویری که به درک موقعیت کمک می‌کند بطور مثال برای ذهنیت منفی باف شما تصویر فردی را می‌بینید که نیمه خالی لیوان را اندازه گیری می‌کند، از ایموجی‌های رایج در نرم افزارهای پیام رسان استفاده شده تا فرد حالت روانشناختی را دقیق‌تر درک کند. به عنوان مثال برای ذهنیت عصبانی از ایموجی صورتک خشمگین و قرمز استفاده شده است.

وی همچنین، هفتمین مزیت را برای ذهنیت بزرگسال سالم در ۵ محور کاربردی عنوان کرد و گفت: به گونه‌ای طراحی شده تا فرد بتواند بر اساس آن محورها رفتار سالم را حدس بزند.

برچسب‌ها روان درمانی شهر تهران دفتر مشاوره و امور روانشناختی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روان درمانی شهر تهران روان درمانی شهر تهران اخبار کنکور بومی سازی فلش کارت بر اساس کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم

سرپرست مرکز خدمات تخصصی روانشتاختی و مشاوره جهت، از ارئه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «جهت»، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران، توسط کادر مجرب برای جهادگران و عموم خبر داد و گفت: ساختمان جدید این مرکز روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۰ افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهروز نظری بوژانی با اشاره به برگزاری این مراسم در ساختمان جدید واقع در خیابان نصرت حد فاصل ۱۶ آذر و کارگر شمالی اظهار کرد: در این مراسم معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی تهران، دانشگاه تهران، مسئولان روانشناسی و شماری از درمانگران و مشاوران روانشناسی حضور دارند و علی‌اصغر اصغرنژاد، از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره سخنرانی دارند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مشاوره روانشناختی جهت از سال ۹۴ تاکنون با جهت‌گیری ایرانی – اسلامی در همه حوزه‌های روانشناسی، مشاوره‌ای و خدمات تخصصی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌زمان خدمات آموزشی هم برای گروه‌های مختلف ارائه شده است.

*ارائه خدمات مشاوره‌ای آنلاین و حضوری برای داوطلبان و شرکت‌کنندگان کنکور سراسری

سرپرست مرکز خدمات تخصصی روانشناختی و مشاوره جهت، با بیان اینکه مرکز مشاوره‌ای روانشناختی جهت به‌صورت آنلاین و حضوری خدمات ویژه داوطلبان و شرکت‌کنندگان کنکور سراسری برای برنامه‌ریزی، جهت‌دهی آموزش، یادگیری و انتخاب رشته ارائه می‌کند، گفت: خدمات مشاوره‌ای برای مشکلات تحصیلی و اختلالات یادگیری دانش‌آموزان از دیگر خدمات این مرکز است.

نظری در ادامه از تشکیل پرونده نرم برای سنجش و اندازه‌گیری روانی با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارهای روانسنجی در این مرکز خبر داد و گفت: خدمات مشاوره‌ای آنلاین از دیگر خدمات جدید این مرکز است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای برای ازدواج و همتاگزینی، مسائل خانوادگی، زمینه‌های اختلالی و زمینه‌های بالینی اختلالات شخصیت در این مرکز، افزود: روانسنجی در حوزه‌های مختلف در زمینه مسائل عاطفی، خلقی، هوشی و نوروتراپی و حوزه روانپزشکی از دیگر خدمات مرکز مشاوره روانشناختی جهت وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران است.

*ارائه آموزش‌های تخصصی ویژه متخصصان حوزه‌های روانشناسی و مشاوره در مرکز جهت

سرپرست مرکز خدمات تخصصی روانشناختی و مشاوره جهت، خدمات آموزشی عمومی و تخصصی را از دیگر خدمات این مرکز روانشناختی برشمرد و افزود: آموزش‌های تخصصی برای متخصصان حوزه‌های روانشناسی و مشاوره و دوره‌های مهارت‌افزایی از برنامه‌های این مرکز است.

نظری یادآور شد: تاکنون مذاکرات متعددی با صنایع، شرکت‌ها و مجموعه‌های خصوصی، نیمه‌خصوصی و دولتی برای ارائه این مجموعه خدمات به‌صورت آنلاین و حضوری انجام شده است.

علاقه‌مندان مباحث روانشناختی و مشاوره‌ای برای شرکت در دوره‌های تخصصی آموزشی و یا استفاده از خدمات مرکز مشاوره روانشناختی جهت، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران می‌توانند با شماره‌های تلفن مرکز با پیش شماره تهران۰۲۱- ۸۸۹۶۱۱۸۹-۸۶۰۵۲۱۸۷-۸۶۰۵۲۴۵۸-۰۹۹۰۸۸۶۳۲۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم