Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز در حاشیه بهره‌برداری از نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی خوشه‌پرور، گفت: نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی واقع در جاده درودزن، بعد از انجام آزمایش‌های لازم، تنظیم و تست تجهیزات و رله‌های حفاظتی، به شبکه توزیع متصل شده و به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا خواجه بیان کرد: این نیروگاه از طریق خط ۴۰۳ ایستگاه فوق توزیع مجتمع گوشت مرودشت، برق تولیدی خود را به شبکه تزریق می‌کند.

او با اشاره به فراهم بودن زیرساخت برای ورود بخش خصوصی به تولید انرژی برق، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت نیرو، استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، بادی، آبی وبیوگاز به عنوان انرژی‌ها تجدیدپذیر است.

خواجه گفت: تاکنون ۶ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۱۱ مگاوات در محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شیراز و با همراهی بخش خصوصی احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

او بیان کرد: در زمینه نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکین نیز تعداد ۲۰۰ نیروگاه با ظرفیت ۱۶۰۰ کیلووات به بهره برداری رسیده و ۱۰۰ نیروگاه دیگر نیز در مراحل پایانی ایجاد قرار دارد که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح برکت آفتاب با همکاری آن نهاد حمایتی اجرا شده است؛ در قالب این طرح مددجویان واجد شرایط می‌توانند با اخذ تسهیلات بانکی، نسبت به نصب سامانه خورشیدی برپشت بام منازل خود اقدام کنند.

خواجه گفت: این اقدام با هماهنگی و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس و در راستای ایجاد بستر درآمد پایدار از محل تولید برق، برنامه‌ریزی و دنبال شده است و برق تامین شده در این نیروگاه‌های خورشیدی به شکل تضمینی خریداری می‌شود.

او با اشاره به حمایت شرکت توزیع نیروی برق شیراز، از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: براساس دستورالعمل‌های موجود، برق تولید شده در نیروگاه‌های خورشیدی به صورت تضمینی از طریق سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، خریداری می‌شود.

خواجه با اشاره به نقش تاثیرگذار انرژی‌های تجدیدپذیر درکاهش گاز‌های گلخانه ای، کاهش تلفات برق، اصلاح ولتاژ شبکه و پدافند غیر عامل، گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با ایجاد بستر‌های لازم از سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت توزیع برق شیراز شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیروگاه های خورشیدی بهره برداری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان