Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@00:10:06 GMT

پوستی که خود را ۵ هزار بار ترمیم می کند!

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۸۰۴۹

پوستی که خود را ۵ هزار بار ترمیم می کند!

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محققان در عربستان سعودی ادعا می‌کنند یک پوست مصنوعی قدرتمند با خاصیت ارتجاعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند خود را ۵ هزار بار ترمیم کند.

این ابداع «پوست الکترونیکی» یا «ای -اسکین» نام گرفته که می‌توان از آن برای رصد سلامت فرد استفاده کرد.

پوست مصنوعی به اندازه پوست انسان قوی، کشسان و حساس است و می‌تواند ۵۰۰۰ بار خود را ترمیم کند در پروتزهای آینده قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان پوست را با استفاده از هیدروژل و لایه‌ای از حسگرهای نانوسیم ایجاد کردند؛ از این پوست مصنوعی می‌توان به عنوان پروتز برای تشخیص و کنترل فشار خون نیز استفاده کرد.

محققان ادعا می‌کنند که نمونه اولیه پوست الکترونیکی آنها می‌تواند اجسام را از فاصله هشت اینچ (۲۰ سانتی‌ متری) حس کرده و در کمتر از یک دهم ثانیه به محرک‌ها پاسخ دهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پوست مصنوعی ارتجاعی پوست الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از محدودیت تردد در محور فیروزکوه - دماوند در پی اجرای عملیات ترمیم و به سازی پل دلیچایی تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته، خبر داد.

 

به گزارش تبن نیوز به نقل از مهر، در پی اجرای عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه - دماوند، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

براساس این گزارش، بازه زمانی این عملیات از تاریخ (۲ اردیبهشت) تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۳۲( از مبدا فیروزکوه) الی ۳۳ است و تردد خودروها به صورت همزمان در مسیر (رفت و برگشت) از (پل محور دماوند) به فیروزکوه امکان پذیر خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • محل دفن افلاطون کشف شد | رمزگشایی طومارهای باستانی از طریق هوش موصنوعی
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید