Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: وقتی گفته می‌شود بیش از نیمی از موارد ابتلا به بیماری ناشی از دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی است باید بپذیریم که در ابتلا و مرگ و میر نیمی از افراد دخیل هستیم.

وی گفت: همچنان اصرار و تاکید ما بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس آمار، درصد اندکی از افراد جامعه باعث نگرانی جمع کثیری از افراد می‌شوند و با کمک به شیوع بیماری، آشفتگی خاطر و نگرانی ایجاد می‌کنند.

وی گفت: مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز مکلفند جلسات خود را مطابق با رنگ‌بندی شهرها و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی برگزار کنند. 

ملانوری افزود: سرپیچی کارکنان دستگاه‌ها از ضوابط بهداشتی قابل اغماض نیست و برخورد قانونی به همراه دارد.

وی بیان کرد: با رعایت دستورالعمل‌ها و تغییر آمارها خواهیم توانست محدودیت‌های موجود را کاهش دهیم.

لزوم داشتن گفتمان واحد در مقابله با کرونا

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید ادبیات، گفتمان، تصمیمات و سیاستگذاری‌ها در مواجهه با کرونا در همه حوزه‌ها یکی شود و سمت و سوی همه حفظ سلامت مردم باشد.

وی ضمن تشکر از مردم در همراهی با مصوبات ستاد کرونا متذکر شد: مردم اگر با چندگانگی در رفتار و تصمیمات مواجه شوند، مطمئنا مصوبات ستاد اجرایی نمی‌شود و این موضوع تبعات فراوانی به همراه دارد.

ملانوری گفت: همه ظرفیت‌های موجود، ائمه جمعه و جماعت، روحانیون، متنفذین و سایر اقشار که نفوذ کلام دارند و تأثیرگذارند، باید از تریبون‌های در اختیار خود بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت مردم استفاده کنند.

وی با جدی خواندن شرایط بحرانی پیش آمده گفت: کرونا، سلامت مردم را نشانه گرفته و خیلی از افراد به ویژه آنها که بیماری زمینه ای دارند را درگیر کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تفاوت وضعیت موجود با همه بحران‌هایی که تاکنون رخ داده است، اظهار داشت: این ویروس با تغییر مکرر و جهش و غافلگیری به حوزه‌های زیادی خسارت وارد کرده و برای مهار آن، چاره‌ای جز رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌های خانگی نداریم.

وی به توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: توصیه و تأکید ایشان بر کارشناسی دقیق، تصمیم قاطع و اجرای کامل مصوبات ستاد کروناست، نکته ظریف و مهمی که بر تصمیم‌گیری تخصصی تأکید دارد.

ملانوری گفت: براساس سفارش آیت الله عبادی ما باید با برخورد قاطعانه اجازه ندهیم کسی تخطی کند و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا سرباز بزند.

۹۷ درصد اصناف خراسان جنوبی همراهی کردند

وی از همراهی اصناف با مصوبات ستاد قدردانی کرد و گفت: براساس آماری که امروز ارائه شد، ۹۷ درصد اصناف، مصوبات را پذیرفته و در اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای همراهی داشته‌اند.

ملانوری افزود: اینکه این محدودیت‌ها، برخی از واحدهای صنفی را بسیار متأثر می‌سازد و زندگی و معیشت بعضی از صنوف را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بر هیچ کس پوشیده نیست با این وجود، اصناف و بازاریان عزیز این محدودیت‌ها را پذیرفته و برای حفظ سلامت مردم، واحد صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

وی متذکر شد: بدون تردید اگر همه ما ضوابط را رعایت کنیم و همکاری‌های لازم را داشته باشیم، به زودی شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها و بالطبع تغییر رنگ شهرهای استان خواهیم بود و در نتیجه خواهیم توانست محدودیت‌ها را کاهش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و تلفنی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به راه‌اندازی بستر فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی و تلفنی اقدام کند.

وی گفت: هدف از این کار این است که شهروندان امن‌تر، راحت‌تر و با آسودگی خاطر بیشتر، مایحتاج خود را تأمین کنند.

ملانوری تاکید کرد: راه‌اندازی این فروشگاه‌ها خاص شرایط کرونایی نیست و برای همیشه کارایی لازم را دارد زیرا با فعال شدن این فروشگاه‌ها، فروش کالا و خدمات با بروز هر حادثه و بحرانی متوقف نمی‌شود.

تشکر از رسانه‌ها و کمیته اطلاع رسانی 

وی از رسانه‌ها و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد کرونا هم تشکر کرد و گفت: ورود رسانه‌ها و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی به مباحث مرتبط با کرونا و انعکاس مصوبات ستاد قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هرچه در این زمینه بیشتر کار کنیم و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطح وسیع‌تر صورت گیرد، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

وی به مصوبه جلسه قبلی ستاد هم گریزی زد و گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شبکه بانکی و دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و تلفن مکلفند در این ایام اعمال محدودیت‌ها شرایط مردم را مراعات کنند.

ملانوری اظهار داشت: همه حوزه‌ها مکلفند ساز و کارهایی را فراهم بیاورند که مردم آسوده‌تر باشند.

اعضای حاضر در ابتدای جلسه گزارش‌های جامعی از اقدامات و برنامه‌های در دستور کار خود ارائه کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک حمید ملانوری خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک حمید ملانوری خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا ویروس کرونا ماسک حمید ملانوری خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی اطلاع رسانی مصوبات ستاد فروشگاه ها سلامت مردم محدودیت ها ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد.

علیرضا عباس زاده امروز شنبه ۸ اردیبهشت، ضمن تشریح ابعاد بارندگی های اخیر استان، اظهار داشت: طی دو سه سال اخیر، روزهای بهاری متفاوتی را در خراسان جنوبی تجربه می کنیم و بارش های مناسبی هم امسال داشتیم.

وی با بیان اینکه این بارش ها برای خراسان جنوبی که چندین سال از خشکسالی رنج می برد، بسیار نوید بخش است، گفت: سال زراعی از مهر هر سال تا پایان شهریور سال آینده است که  از ابتدای سال زراعی جاری، متوسط بارش استان ۱۰۱ و نیم میلی متر است  که به دنبال همین بارش های اخیر ( اسفندماه و فروردین ماه)حاصل شده است.

به گفته وی؛  میزان بارش ها متوسط در مدت مشابه سال گذشته ۹۴.۷ دهم میلی متر بوده که امسال تا این لحظه حدود ۱۰ درصد افزایش بارندگی داشته ایم اما هنوز به نسبت بارش ها در بلند مدت نرسیده ایم و باید به ۱۱۷.۶ دهم میلی متر برسیم.

معاون استاندار با بیان اینکه نسبت به دوره بلند مدت مشابه ۱۴ درصد کاهش بارندگی داریم، گفت: بیشترین بارش ها مربوط به حاجی آباد زیرکوه با ۶۷.۲ دهم میلیمتر بود که پیش بینی های هواشناسی و دو مرحله هشدار سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و سیلاب از قبل اطلاع رسانی شده بود.

عباس زاده با اشاره به حرف مردم در زیرکوه که چنین بارشی را در ۶۰ سال گذشته بی سابقه خوانده بودند، اظهار داشت: بارش شدید از ساعت ۱:۲۰ تا پنج صبح در زیرکوه، سیلاب را جاری کرد که البته با توجه هشدارهای هواشناسی برای پنج شهرستان، همه در آماده باش کامل بودیم و به محض اینکه تمرکز بارش ها در زیرکوه اتفاق افتاد، امکانات برای رفع مشکلات بسیج شد.

وی با بیان اینکه مهمترین خسارت سیل به محورهای مواصلاتی بوده، گفت: حجم سیلاب بالا بود لذا برخی راه ها بسته شد البته پلیس راه و راهداری تا آخر شب همه محورها را بازگشایی کردند اما شانه ها شسته شده و زیر آسفالت جاده ها خالی و ناایمن هستند و قطعاً ترمیم آنچه اتفاق افتاده زمان بر است.

معاون استاندار از همراهی همه دستگاه ها با وجود فاصله زیاد زیرکوه تا مرکز استان قدردانی کرد و گفت: به درخواست فرماندار زیرکوه، جلسه مدیریت بحران در استان برگزار و امکانات و دستگاه ها برای کمک رسانی بسیج شدند.

عباس زاده با بیان اینکه یک اقدام و همکاری خوب در شرایط بحران را تجربه کردیم، خاطرنشان کرد: معادن اطراف حاجی آباد، فرمانداری قاین، راهداری، بنیاد مسکن، هلال احمر، بسیج سازندگی، قرارگاه شهید ناصری و ارتش پای کار آمدند و تا ظهر عمده دغدغه ها رفع شده بود.

وی با ذکر اینکه روستاهای در مسیر سیل بازدید شده، عنوان کرد: خسارت به واحدهای مسکونی و محل های نگهداری دام ها  و بخش کشاورزی در سطح روستاها زیاد بود.

به گفته وی؛ تیم های ارزیاب از روز گذشته در محل حاضر شده اند و خسارت ها بعد از برآورد در روزهای آینده جمع بندی و اعلام خواهند شد.

معاون استاندار با اشاره به دغدغه بازماندگان کنکور در سیل زیرکوه، گفت: از ساعت ۵ صبح دغدغه حضور بموقع دانش آموزان در کنکور را داشتیم و تمهیداتی هم در این زمینه اندیشیده شد اما تعدادی دانش آموز گرفتار سیلاب شده بودند، هلیکوپتر هم جوابگوی حجم دانش آموزان نبود و به زمان کنکور هم نمی رسیدیم.

عباس زاده با تأکید بر اینکه بلافاصه گزارش بازماندگان کنکور اطلاع رسانی شد، تصریح کرد:  استاندار با رئیس سازمان سنجش صحبت کرد و اعلام شد، ظرف یکی دو هفته آینده آزمون مجدد برای بازماندگان کنکور برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ برگزاری مجدد آزمون کنکور در سطح ملی بی سابقه است و خوشحالیم که مشکل بازماندگان کنکور استان حل شد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های رسمی و رصد های علمی در کنار تغییر اقلیم، نوع بارش باران در کشور تغییر کرده و بارش ها مقطعی و سیلاب آسا شده است، گفت: در اکثر نقاط کشور ما شاهد این بارش ها هستیم، در سیستان و بلوچستان و یا ۱۵ استان جنوبی کشور سال گذشته این مهم اتفاق افتاده است.

معاون استاندار تصریح کرد: خراسان جنوبی پهناور و حوزه آبریز استان وسیع است و برای مدیریت آن، نیاز به تدابیر ویژه دارد، البته سدها و بندهای خاکی و سازه های آبخیزداری برای مدیریت سیلاب و تأمین آب در حال انجام است.

عباس زاده با تأکید بر ضرورت بیمه شدن واحدهای مسکونی و کارگاهی و مزارع کشاورزی، گفت: در همان ظهر روز حادثه سیلاب، مدیران بیمه کارآفرین که دو هزار بیمه گذار در شهر حاجی آباد داردند، در منطقه حضور پیدا کردند و مقرر شد امروز شنبه غرامت خسارت دیدگان را واریز نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی