Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در قرآن و روایات امر به معروف و نهی از منکر بسیار مورد تاکید قرار گرفته و اشرف فرائض است گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب نزول بلا می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن شبستری» امروز پیش از آغاز درس خاج فقه که در حوزه آیت‌الله ایروانی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در کتاب وافی جلد نهم از امام سجاد(ع) جملاتی نقل شده است د تفسیر برخی فقرات دعای کمیل امیرمومنان امام علی(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) در این فقره از دعای کمیل محضر خداوند عرض می‌کند پروردگارا آن گناهان مرا بیامرز که سبب نزول بلا می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تفسیر امام سجاد(ع) درباره این فقره از دعای کمیل، عنوان کرد: سه چیز سبب نزول بلا می‌شود، یکی از آنها این است که اگر مصیبت دیده‌ای باشد و مردم را به کمک بطلبد برای رفع گرفتاری او اقدام نکنند این امر سبب نزول بلا می‌شود.

آیت‌الله شبستری افزود: در برخی احادیث معروف است که اگر مسلمانی برادر گرفتار خود را یاری نکند فاسق و فاجر بوده و اصلا مسلمان نیست، اگر کسی ندای یاری طلبیدن کسی را بشنود او را یاری نکند از جرگه مسلمانان خارج می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین اگر کسی ستم‌دیده و احتیاج به کمک دارد انسان یاری کردن او را ترک کند آن هم سبب نزول بلا می‌شود، شما برای مظلومان کمک و برای ستمکاران دشمن باشید.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با بیان اینکه یکی دیگر از گناهانی که سبب نزول بلا می شود ترک امربه معروف و نهی از منکر است، ابراز کرد: در قرآن و روایات امر به معروف و نهی از منکر بسیار مورد تاکید قرار گرفته و اشرف فرائض است. در جامعه‌ای که این وظیفه ترک شود به آن جامعه بلا نازل می‌شود.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار کرد: در برخی روایات است که پیامبر(ص) فرمودند اگر امت من امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند با خدا و رسول اعلام جنگ کردند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: فریضه امر به معروف و نهی از منکر ترویج امر به معروف امر به معروف ونهی منکر امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر سبب نزول بلا می شود آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسین طیبی و گل معروف به لیانگشان پویی که جهانی شد (فیلم)



منبع:پیج hemin.hayla20.etemad

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره جالب حسین طیبی از فارسی یاد دادن علیرضا بیرانوند به بازیکن پرتغالی (فیلم) ببینید | صف کشیدن بازیکنان تایلند برای گرفتن عکس یادگاری با حسین طیبی

دیگر خبرها

  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی (فیلم)
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»
  • حسین طیبی و گل معروف به لیانگشان پویی که جهانی شد (فیلم)
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل