Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مقتدایی «نماینده»، با تأکید بر ضرورت پیگیری حقوقی و بین‌المللی ترور شهید فخری‌زاده، گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های دیگری که در زمینه حقوقی می‌توانند اقداماتی را انجام دهند، باید به سرعت سازوکارهای مربوط به حقوق بین‌الملل درباره ترور را فعال کنند.

وی افزود: ما بر اساس ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب ۱۹۴۸، ماده ۶ میثاق حقوق مدنی و سیاسی و مواد ۱، ۲ و ۵۲ منشور ملل متحد دارای حقوقی هستیم که می‌توانیم از آن حقوق در عرصه بین‌المللی برای احقاق حقوق خود استفاده کنیم و به‌کارگیری همه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشور و حقوقی و قضایی برای پیگیری این موضوع ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حتماً وزارت امور خارجه نقش هماهنگ‌کننده و پیگیری‌کننده در این جهت را باید به عنوان وظیفه ذاتی خود دنبال کند.

مقتدایی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۳ پروتکل دوم الحاقی به کنوانسیون‌های ژنو و اصول دیگری از حقوق بین‌الملل، ما می‌توانیم از حقوق و حیثیت کشور دفاع کنیم البته امروز شاهد هستیم که در غرب معیارهای دوگانه‌ای درباره مسائل مختلف از جمله ترور حاکم است.

وی گفت: اگر ترور در کشوری نظیر ایران یا یکی از کشورهایی آسیایی رخ دهد، به شکلی خاص با آن برخورد می‌کنند و اگر همین واقعه در یکی از کشورهای اروپایی رخ دهد، به شکل دیگری با آن برخورد می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به اینکه ترور نقض‌کننده حقوق پذیرفته شده بین‌المللی و قواعد آمره حقوق بین‌الملل است، وزارت امور خارجه در بالاترین سطح باید این موضوع را پیگیری کند، این مسئله یک مطالبه عمومی و وظیفه ذاتی وزارت امور خارجه محسوب می‌شود و مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارتی، فعالیت‌های این وزارتخانه را در پیگیری این ترور مورد رصد و پیگیری قرار خواهد داد.

مقتدایی بیان کرد: ترور شهید فخری‌زاده توسط سرویس‌های جاسوسی بیگانه انجام شده است، رژیم صهیونیستی در آن نقش اصلی و آمرانه داشته و این مسئله نشان می‌دهد که هم حقوق مدنی و سیاسی پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل نقض شده و هم اقدامات غیرقانونی و خشونت‌بار صورت گرفته و این جنایتکاران برای انجام اهداف شوم خود به زور متوسل شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر این اساس باید در بالاترین سطح حقوقی، این ترور پیگیری شود، اظهار داشت: علاوه بر این، در مجامع بین‌المللی و سازمان‌های ذیل ملل متحد، سازوکارهایی در این زمینه وجود دارد که می‌توانیم این سازوکارها را برای پیگیری حقوقی ترور شهید فخری‌زاده فعال کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع که قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران هم می‌تواند به پیگیری حقوقی و بین‌المللی ترور شهید فخری‌زاده ورود کند،  مبحثی مورد توجه است اما واقعیت آن است که وزارت امور خارجه باید فعالانه‌تر در این زمینه عمل کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ترور شهید فخری زاده عضو کمیسیون امنیت ملی نماینده ترور شهید فخری زاده وزارت امور خارجه حقوق بین الملل پیگیری حقوقی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی درجلسه شورای معاونین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 20  اثر تاریخی در استان تعیین حریم شده که با این آثار ،تعداد آثار تاریخی ثبت ملی شده استان به یکهزار و ۸۰۹ اثر رسیده است.

داوود فرازی افزود: همچنین ۳۴  اثر تاریخی شناسایی شده که پرونده‌های آنها برای مطالعه و بررسی جهت ثبت ملی شدن به تهران ارسال شده است.

فرازی در ادامه اظهارکرد: برای توسعه موزه‌های استان اقداماتی صورت گرفته و یا دردستور کار قرارگرفته است که از آن جمله می‌توان به موزه‌های میاندوآب، بوکان و موزه صلح سردشت اشاره کرد.

معاون امور مجلس و حقوقی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این جلسه گفت: همجواری با چند کشور خارجی فرصت و ظرفیت مناسبی برای آذربایجان‌غربی است و این استان با برخورداری از این ظرفیت می‌تواند به مقصد سفرگردشگران تبدیل شود.

جواد واحدی، با تأکید بر لزوم اهتمام و جدیت مسئولان حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی برنامه هایی را که تدوین شده بود به درستی انجام داده است.

واحدی، با بیان اینکه امروز می‌توانیم درآمد گردشگری را به رخ نفت بکشیم،تصریح کرد: درگذشته شناسنامه نداشتیم و در حد سازمان دیده می شدیم اما امروز وظایفی از دولت گرفتیم که انقلاب بزرگی در شرح وظایف به شمار می‌رود.

معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در بحث معرفی و شناساندن ایران به دنیا با جدیت عمل کرده است.

پس از این جلسه با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای پنج نفر احداث شده است، دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی