Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:41:21 GMT

۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های ایلام لکه‌گیری هندسی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۷۴۷۹

۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های ایلام لکه‌گیری هندسی شد

نورالله دلخواه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدودیت اعتبارات امکان اصلاح و روکش آسفالت تمامی راه‌های استان را نمی‌دهد و از همین رو محورهای پرتردد که مشکل بیشتری دارند در اولویت هستند.​

وی افزود: امسال بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مختلف در جاده‌های استان لکه‌گیری هندسی و ۲۰۰ کیلومتر نیز روکش آسفالت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلخواه با اشاره به اقدامات این اداره کل طی چند سال گذشته افزود: ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی ایلام از اولویت‌های کاری دولت است بطوریکه طی ۳۰ ماه گذشته افزون بر سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در حوزه راهداری ایلام هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و تقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: اجرای عملیات روکش آسفالت در راه‌های اصلی و فرعی بطور جدی در این مدت دنبال و با صرف اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، ۳۶۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.

دلخواه اضافه کرد: یکی از برنامه‌های حوزه راهداری استان ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز است و در مدت یاد شده ۹۸ نقطه با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال ایمن شده است.  

وی با اشاره به اینکه در ۲.۵ سال گذشته ۶۳ کیلومتر نیوجرسی و گاردریل در جاده‌های ارتباطی استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال نصب شده است، گفت: ۵۸۰ دستگاه پل نیز در این مدت با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شده است.

وی از ایمن‌سازی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاضی استان شامل خط‌کشی، نصب علائم راهنمایی و تابلو در بازه زمانی ۳۰ ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این برنامه هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومترمربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ترین مناطق باشد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام توسعه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام توسعه ایران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام توسعه ایران اخبار کنکور میلیارد ریال روکش آسفالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد