Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@02:28:20 GMT

نقش آویشن در تنظیم فشار خون

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۳۵۶۹

نقش آویشن در تنظیم فشار خون


آویشن از گیاهان دارویی و دمنوش‌های محبوبی است که خواص فوق العاده‌ای دارد. آویشن بهبود دهنده‌ی عملکرد سیستم گوارش بدن می‌باشد. آویشن در کنترل فشار خون موثر است. در این مقاله بیشتر با خواص آویشن آشنا شوید.
آویشن و فشار خون امروزه با نحوه زندگی شهرنشینی و نوع غذا‌های مصرفی، ابتلا به فشار خون بالا در همه افراد، کودک، پیر و جوان ممکن است ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این بیماری با افزایش سن مرتبط است و هر چه که مسن‌تر شوید، به ویژه اگر مبتلا به اضافه وزن، چاقی، یا بیماری قند خون باشید، احتمال ایجاد فشار خون بالا در شما بیشتر می‌شود. به همین دلیل است که انجام اقدامات زودهنگام برای پیشگیری از این بیماری بسیار با اهمیت است.

به طور کلی مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم، پتاسیم و کلسیم در بهبود فشار خون بسیار موثر است. در مقابل، مصرف میزان کم مواد غذایی حاوی سدیم و چربی‌های اشباع شده، موجب کاهش فشار خون می‌شود؛ بنابراین افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، لازم است مصرف مواد غذایی حاوی سدیم که از همه مهمتر نمک است را محدود کنند و به جای آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم مانند انواع میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

یکی از این مواد غذایی مفید گیاه دارویی آویشن است این گیاه حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است که برای مایعات و سلول‌های بدنی بسیار ضروری است و به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. نتایج تحقیقات پژوهشگران در سال‌های اخیر نشان داده است، عصاره گیاه آویشن به‌طور چشمگیری میزان ضربان قلب را در موش‌های مبتلا به فشارخون بالا کاهش می‌دهد و همچنین همزمان به پایین آوردن میزان کلسترول کمک می‌کند. این پژوهش بر روی گونه‌ای از آویشن وحشی به نام Thymus linearis Benth که بیشتر در در افغانستان و پاکستان یافت می‌شود، انجام گردید.   همچنین مصرف آویشن به بدن در دفع نمک‌های اضافه، آب اضافی و سموم از طریق افزایش ادرار کمک میکند.  

به منظور بهره گیری بیشتر از آویشن در تنظیم فشار خون، می‌توانید در پخت غذا‌ها به جای نمک از آن استفاده کنید. همچنین خوردن چای و دمنوش آویشننیز به کاهش فشار خون کمک می‌کند.  
خواص آویشن متوقف کردن سرفه عصاره یا روغن آویشن که از برگ‌های این گیاه گرفته می‌شود، عمدتا به‌عنوان یکی از درمان‌های طبیعی سرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مطالعات در همین زمینه نشان می‌دهد که ترکیب کردن برگ‌های آویشن و پیچک با همدیگر، به تسکین سرفه و همچنین کاهش دیگر علائم بیماری در برونشیت حاد نیز کمک می‌کند. پس دفعه بعدی که با سرفه یا گلودرد مواجه شدید، حتما چای آویشن تهیه کنید و بنوشید.  
تقویت‌کننده سیستم ایمنی تامین همه ویتامین‌های مورد نیاز بدن به‌صورت روزانه می‌تواند کار سختی باشد. با این حال، آویشن سرشار از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی برای دریافت ویتامین A به‌شمار می‌رود. پس مواقعی که احساس می‌کنید درحال مبتلا شدن به سرماخوردگی هستید، استفاده از آویشن می‌تواند سلامتی Health شما را بازگرداند. علاوه بر این‌ها، آویشن حاوی مِس، آهن، فیبر و منگنز است.  
ضدعفونی‌کننده قارچ‌ها، از شایع‌ترین آلاینده‌های هوا هستند که خصوصا خانه را آلوده می‌کنند. پس وقتی که منبع این عناصر مخرب را شناسایی می‌کنید، حتما اقدامات لازم را برای از بین بردن آن‌ها انجام بدهید. عصاره یا روغن آویشن نیز، در صورتی که تراکم قارچ‌ها کم باشد، می‌تواند به نتیجه خوبی منجر شود.

درواقع، عصاره آویشن و تیمول، قابلیت بالایی در از بین بردن قارچ‌ها دارند. مطالعات نشان داده‌اند که این ترکیبات می‌توانند به‌عنوان ضدعفونی‌کننده در مکان‌هایی که تراکم بالایی از قارچ‌ها وجود ندارد، استفاده شوند.  
از بین بردن آفت‌ها تیمول، یکی از ترکیباتی است که در بسیاری از آفت‌کش‌ها (هم انواع مناسب برای محیط‌های بسته و هم انواع مناسب برای محیط‌های باز) استفاده می‌شود. این ترکیب هم برای مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌ها مورد توجه است و هم برای مقابله با موجوداتی مانند موش‌ها.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که عصاره آویشن حتی می‌تواند پشه‌ها را نیز دفع کند، اما رشد آویشن در باغ به‌تن‌هایی برای بهره‌مندی از این خاصیت کافی نیست. درواقع، برای این‌که بتوانید بهترین نتیجه را از نظر مقابله با آفت‌ها بگیرید، باید برگ‌های آویشن را میان دستان خودتان له کنید تا عصاره یا روغن آن کاملا خارج شود.

شما همچنین می‌توانید برای دفع کردن حشرات از باغ خودتان، نوعی دفع‌کننده خانگی بسازید. این محلول از ترکیب ۴ قطره عصاره آویشن به ازای هر قاشق چای‌خوری از روغن زیتون، یا ترکیب ۵ قطره از عصاره آویشن با هر ۶۰ میلی‌لیتر از آب ساده به دست می‌آید.

تقویت‌کننده خلق‌وخو عصاره آویشن به خاطر داشتن ترکیب فعالی به نام کارواکرول، عمدتا برای اهداف آروماتیک و طبیعی‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات نشان داده‌اند که کارواکرول طوری بر فعالیت نورون‌ها تاثیر می‌گذارد که احساسات مثبت را در افراد افزایش می‌دهد. پس افرادی که به‌طور منظم از آویشن یا عصاره آویشن استفاده می‌کنند، احساسات و خلق‌وخوی خودشان را تقویت می‌سازند.


خوش‌بو‌کننده دهان امروزه بسیاری از محصولات طبیعی و ارگانیک مخصوص پوست، از آویشن در ترکیبات خودشان کمک می‌گیرند. آویشن، با توجه به خواص ضدقارچی و ضدعفونی‌اش، حتی در تولید دهان‌شویه‌ها نیز کاربرد دارد. آویشن همچنین یکی از ترکیبات طبیعی در دئودورانت‌ها است.




منبع خبر: الو دکتر

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی پروتکل الحاقی آویشن فشار خون تنظیم فشار خون محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی پروتکل الحاقی عصاره آویشن مواد غذایی خون بالا فشار خون قارچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر قطعه «DONDOBAY» (دوندوبای) را بر اساس موسیقی شمال خراسان با تنظیمی متفاوت منتشر کرده است.

مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کار توضیح داد: قطعه «DONDOBAY» بر اساس موسیقی شمال خراسان است که این قطعه را برای کوارتت زهی شامل ۲ ویولن، یک ویولا و یک ویولنسل، تنظیم و سعی کردم که به ساختار و بافتار اثر لطمه‌ای وارد نشده و آن را حفظ کنم. همچنین در یک بخش‌هایی نیز سعی کردم در تنظیم از فرهنگ و آیین موسیقی آن منطقه استفاده کنم. به هر حال همه ما می‌دانیم که آن‌ها در این قطعه علاوه بر موسیقی که با دوتا خراسانی اجرا می‌کنند، حرکات نمایشی همانند رقص چوب نیز دارند و سعی کردم که این قطعه را نوعی تنظیم کنم که بتوانیم آن ریتم و آیین‌های نمایشی را نیز با هارمونی مدرن بشنویم.

این مدرس آکادمی هنرهای مدرن استانبول ادامه داد: بحث موسیقی شمال خراسان را نیز تمام مردم ایران می‌دانند که از قدیم مهد فرهنگ و تمدن بوده و به دلیل وسعت جغرافیایی که داشته، سرشار از موسیقی و فرهنگ بوده و همینطور فرهنگ کتبی شفاهی همانند شاهنامه، لیلی و مجنون، شاه صنم که آن‌قدر خراسان گسترش داشته که موسیقی آن شامل خراسان شمال، شرق، جنوب است، به دلیل اینکه در آن منطقه، اقلیت‌های کرد، ترک، ترکمن و دامنه وسیعی از این گویش‌ها هستند، سبک‌های مختلف موسیقی نیز در آن منطقه وجود دارد و به همین علت بخش خراسان و موسیقی آن حایز اهمیت بوده است.

وی افزود: از دوران موسیقی کلاسیک و دوره رمانتیک مشاهده می‌کنید ریشه اکثر موسیقی‌های آن دوره، براساس موسیقی‌های فولک یا محلی آن بوده که نمونه‌های آن در آثار بتهوون، برامز، فرانس شوبرت بوده است. منشاء اصلی موسیقی تمام آهنگسازان کلاسیک و معاصر، به موسیقی محلی، فولک و نواها و آواهایی که در آن زمان داشتند، برمی‌گردد.

وجدانی همچنین گفت: به نظرم شنیدن موسیقی‌های فولکلور که در هر بخشی از کشور و شنیدن آن‌ها با تنظیم‌های جدید، می‌تواند سرآغاز اتفاق جدید در موسیقی کشور باشد به دلیل اینکه این آثار قابلیت این را دارند که این ملودی‌ها برای ارکستر سمفونیک و یا ارکستر ملی تنظیم شوند و این آثار بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود چرا که قطعا این‌ها در بن مایه ایرانی‌ها بوده و با این قطعات ارتباط می‌گیرند.

این هنرمند در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: این قطعات را با ساختار مدرن و معاصر تنظیم کردم، قطعا اگر از سازهای اصیل ایرانی استفاده می‌کردم، شاید حس و حال آن تغییر پیدا می‌کرد. به شخصه علاقه داشتم که قطعات را به صورت مدرن تنظیم کنم یعنی جغرافیای آن را مقداری جهانی ببینم. به همین علت، سازها را در کوارتت زهی آوردم که که تماما سازها کلاسیک هستند.

کد خبر 6097136 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • مانیتور گیمینگ جدید Skyworth چه مشخصاتی دارد؟