Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار گزارش داد: قیمت زمین در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶.۵ درصد رشد کرده و تعداد معاملات نیز ۹۲.۲ درصد افزایش یافته است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرکز آمار گزارشی از وضعیت همه معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن بنگاه‌های معاملاتی شهر تهران در تابستان گذشته را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش معاملات بنگاه‌های املاک از این نظر اهمیت دارد که کاهش یا افزایش تعداد داد و ستد در تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کشور می‌شود.

رشد ۹۲ درصدی تعداد معاملات زمین

طبق این گزارش متوسط قیمت زمین معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملاتی در تابستان امسال ۳۴ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۱۰ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل (بهار ۹۹) ۳۶.۴ درصد رشد قیمت و ۲۰ درصد رشد از لحاظ تعداد معاملات داشته است.

طبق اعلام مرکز آمار قیمت زمین در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶.۵ درصد رشد داشت، متوسط قیمت آن در فصل تابستان برابر ۳۴ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان بود.

مقایسه تعداد معاملات مسکن در تابستان ۹۹ نسبت به گذشته

متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در کلان شهر تهران برابر ۲۴ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر ۱۲ سال بوده است. براساس این گزارش متوسط قیمت مسکن در تابستان امسال نسبت به فصل قبل ۲۸.۳ درصد و در مقایسه با تابستان ۹۸ نیز ۷۶.۴ درصد رشد داشته است.

در کنار رشد قیمت مسکن در تهران شاهد افزایش معاملات بودیم، تعداد معاملات تابستان امسال نسبت به بهار ۲۷.۴ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۱۶۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رشد ۴۷ درصدی اجاره‌بها در تابستان ۹۹

با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای جلوگیری از گسترش این بیماری در کشور، جابجایی مستاجران در تابستان که فصل جابه‌جایی خانوار است، کاهش چشمگیری داشته است.

طبق اعلام مرکز آمار میزان جابه‌جایی در تابستان امسال نسبت به سال قبل ۱۰.۲ درصد افزایش یافت. البته در تابستان امسال نسبت به فصل قبل میزان جابه‌جایی‌ها و تعداد معاملات ۱۶۴.۹ درصد بیشتر شد.

متوسط اجاره ماهیانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در تابستان امسال برابر ۶۴ هزار و ۱۹۱ تومان بود که نسبت به فصل قبل ۱۵.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۴۷.۴ درصد رشد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز آمار معاملات مسکن قیمت مسکن اجاره بها تابستان امسال نسبت نسبت به فصل قبل تعداد معاملات متوسط قیمت سال گذشته مرکز آمار درصد رشد ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر