Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ بی‌صاحبی در بخش امامزاده عبدالله(ع) آمل، سبب کوه‌خواری منطقه چلاو و جنگل‌خواری در مناطق جنگلی این بخش از سوی سودجویان و منفعت‌طلبان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، بخش امام‌زاده عبدالله(ع) آمل، یکی از بخش‌های مهم و زیبای شهرستان آمل است که مناطق و اماکن باظرفیتی را در دل خود جای داده است، بخشی که با وجود امامزاده‌ای بزرگ و مطرح، نامش به‌عنوان مشهد مازندران در دل دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته که هرساله شاهد تجمعی از زائران از اقصی نقاط کشور در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن بهره‌مندی از جنگل، درختان هیرکانی و سوزنی‌شکل در منطقه هلومسر، منطقه سندرکا، رودخانه آلشرود دیگر پتانسیلی است که نصیب این بخش شده است، علاوه بر این دو نعمت بزرگ، منطقه کوهستانی چلاو با هفت ییلاق خوش‌آب‌وهوا است که زیبایی‌های این بخش را دوچندان کرده است،

بخشی که علاوه بر داشتن بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان مازندران می‌توانست به‌عنوان قطب صنعت این استان قرار گیرد با وجود دیگر ظرفیت‌های بالا در جایگاه قطب گردشگری، فرهنگی و مذهبی کشور مطرح شود.

اما متأسفانه حال این بخش اصلاً خوب نیست چرا که ظاهراً به‌دلیل بی‌توجهی مسئولان امر دستخوش ناملایمات و ناکاستی‌هایی از سوی بشریت شده است به‌طوری که آن جنگل‌های زیبای بخش و آن کوه‌های قدبرافراشته منطقه چلاو در حال نابودی است.

کوه‌خواری و جنگل‌خواری در بخش امامزاده عبدالله(ع) آمل بیداد می‌کند و انگار صاحبی از هیچ دستگاه و نهادی بالای سر این اتفاقات غیرطبیعی وجود ندارد تا سبب جولان‌دهی سودجویان و منفعت‌طلبان این دو واقعه مهم در بخش شود.

بحران جنگل‌خواری و کوه‌خواری در شمال ایران/جنگل‌ها قربانی عده‌ای خوش‌نشین‌ شده‌اند‌/تیشه‌های زور بی‌رحمانه بر دل کوه‌ها فرود می‌آیندرئیس کل دادگستری استان گلستان: جنگل‌خواری در استان کاهش یافته است

توجه ویژه مسئولان استانی به ظرفیت‌های شهر امامزاده عبدالله

امام جمعه شهر امام‌زاده عبدالله(ع) آمل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آمل با بیان اینکه شهر امامزاده عبدالله دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد و بزرگی است، اضافه کرد: این شهر دارای هفت‌هزار جمعیت شهری است که با جمعیت بخش و روستایی به حدود 20 هزار نفر می‌رسد.

حجت الاسلام حسین حسین‌زاده برسمنانی با اشاره به اینکه شهر دارای مشکلات زیادی است و اساسی‌ترین آن ورودی آن است که به توجه و رسیدگی‌هایی از سوی مسئولان شهرستانی، استانی و ملی بر این امر نیاز دارد، افزود: با توجه به شهر گردشگری، توریستی، مذهبی و زیارتی با داشتن امامزاده عبدالله به‌عنوان مطرح‌ترین امامزاده و شهرت ملی و فراملی رسیدگی به ورودی آن چون چهاربانده کردن، آسفالت و نصب روشنایی لازم الاجرا است.

وی با اعلام اینکه علاوه بر این مشکل برخی حرکت‌ها در بخش محیط زیست و برخی روستاها صورت گرفته که به آینده این بخش ضربه زده است، گفت: جنگل‌خواری یکی از اتفاقاتی است که در این بخش با قاچاق چوب و قطع درختان انجام می‌شود و با قطع این درختان جایگزینی صورت نمی‌گیرد که این امر سبب نابودی جنگل و اکسیژن در این بخش می‌شود.

حسین‌زاده برسمنانی ادامه داد: وجود معادن نشان از ازدیاد کوه‌خواری در بخش امامزاده عبدالله است که لازم است با نظارت ضروری مسئولان، آنها غیر از ساعات و مکان تعیین‌شده برای برداشت معادن اقدام نکنند و آن‌چه برای آنان تعیین شده است و در حیطه کاری مجوز دادند و با نظارت مسئولان مرتبط برداشت را انجام دهند تا از این کوه‌خواری و برداشت غیرمجاز جلوگیری شود.

امام جمعه امامزاده عبدالله با اشاره به اجرای سابق طرح جنگل بدون زباله از سوی شهرداری این شهر، عنوان کرد: امیدواریم این طرح بار دیگر در شهر امامزاده عبدالله آغاز شود تا با اجرای آن  از سوی مسئولان استانی و شهرستانی این شهر گردشگرپذیر پس از بیماری کرونا شاهد استقبال مسافران بسیار شود.

انتهای پیام/684/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بخش امامزاده عبدالله زاده عبدالله ع جنگل خواری کوه خواری شهر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • قول شرف عبدالله ویسی به هواداران فولاد؛ در لیگ می‌مانیم!
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • عبدالله ویسی: اگر آدم می‌کشتم باید ۸۰۰ میلیون دیه می‌دادم اما ۲ میلیارد جریمه شدم! / فیلم
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود