Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@00:55:24 GMT

یک جنجال غیرضروری برای رمضانی و منتقدان! (یادداشت)

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۲۹۹۳

نه عملکرد آرمان رمضانی به شکلی بود که سزاوار این انتقادات باشد و نه منتقدان شایسته این هجمه از سوی طرفداران بودند.

به گزارش "ورزش سه"، دو روز از پیروزی پرگل سرخپوشان تهرانی برابر شهرخودرو می‌گذرد اما جنجال های مربوط به این مسابقه همچنان ادامه دارد. اگرچه شاگردان یحیی گل محمدی با 3 گل رقیب را شکست دادند، اما آنچه بیشترین واکنش را از این بازی به خود گرفت، نه یک پیروزی پرگل بلکه نمایش مهاجمان این تیم و انتقادات کاربران شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران از آن ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تندترین انتقاد، روزنامه هواداری سرخ ها پرسپولیس را تیمی «ده نفره» خواند. انتشار صفحه یک این روزنامه در کانال های مجازی، باعث شد تا واکنش های تند نسبت به عوامل روزنامه پدید آید و حتی باشگاه پرسپولیس نیز بیانیه ای درباره آن صادر کرد و از این نشریه «اعلام برائت» کرد و گفت که استفاده کنندگان از برند پرسپولیس باید «مجوز لازم را از باشگاه» بگیرند.

 

 

این کشمکش درباره تیتر یک روزنامه هواداری قرمزها در حالی اتفاق افتاد که هواداران پرسپولیس اعتقاد داشتند که اگرچه آرمان رمضانی عملکرد مطلوبی نداشته اما در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا نباید چنین انتقاداتی از وی مطرح شود. از آن سو، محتوای گزارش روزنامه پرسپولیس نشان می‌داد که منظور نویسنده نه فقط آرمان رمضانی بلکه دیگر مهاجمان پرسپولیس بوده که هنوز در لیگ بیستم موفق به گلزنی نشده اند و به جای آن ها عناصر حاضر در خط میانی و دفاعی، موقعیت ها را به ثمر می‌رسانند.

 

نکته جالب البته این است که جستجوی اسم «آرمان رمضانی» در شبکه اجتماعی توییر به وضوح نشان می‌دهد که حتی برخی از هواداران مخالفِ انتقاد از او نیز در طول بازی به شدت از عملکرد این بازیکن ناراضی بوده‌اند اما معمولا رویه به این شکل است که به زعم آن ها، انتقاد هواداران مشکلی  ایجاد نمی‌کند اما اگر روزنامه نگاران در این باره سخنی به میان بیاورند، «بحران، هجمه و حاشیه سازی» خواهد بود.

 

 

ممکن است لازم باشد که این ماجرا از سوی دیگری هم بررسی شود؛ آیا آرمان رمضانی اساسا شایسته این انتقادات بوده؟ شاید با استناد به یک موقعیت شبه دروازه خالی در نیمه اول و سپس فرصت تک به تک در نیمه دوم بتوان به این پرسش پاسخ مثبت داد ولی برآیند عملکرد این مهاجم بلند قامت در طول 67 دقیقه، برداشت دیگری را هم نشان می‌دهد. رمضانی در این بازی تمام دوئل های هوایی را به سود خود خاتمه داد، نرخ 91% پاس صحیح را ثبت کرد و 3 کنش دفاعی نیز از خود نشان داد.

 

این اعداد برای مهاجمی تازه کار در تیم پرسپولیس که تمام دوران فوتبالش را در تیمی بی هوادار سپری کرده، به واقع آمار بدی نیست. بی گمان نمی‌توان از نمایش آرمان تعریف و تمجید کرد اما باید گفت که گزاره «ده نفره بودن پرسپولیس با رمضانی» به هیچ عنوان درست نیست؛ هرچند که هر رسانه یا فردی آزاد است که در فضایی بدون هجمه و تنش اظهار نظر کند. رمضانی در این بازی 7 دوئل هوایی را بُرد و در واقع روی 7 ارسال بلند، هافبک های پرسپولیس را صاحب توپ کرد و اختیار عمل را در زمین حریف، به دست بازیکنان خودی قرار داد. بنابراین فعلا باید به آرمان رمضانی، مهدی عبدی و دیگر مهاجمان پرسپولیس زمان داد و در غیر این صورت، چیزی جز قضاوت اشتباه نصیبمان نخواهد شد.

 

 

با این همه، شاید این جمله که انتقادات برای پس از فینال نگه داشته شوند نیز درست نباشد. چرا که از طرفی ممکن است نظرات کارشناسان، پیشکسوتان، روزنامه نگاران و هواداران برای فرد مورد انتقاد، مفید واقع شود و از سوی دیگر اگر تمام این نقدها پس از فینال مطرح شوند ممکن است به یک «هجمه» بیانجامد که بحران مضاعف را در پی خواهد داشت.

 

نکته مهم این است که حتی دیگر مهاجم پرسپولیس یعنی مهدی عبدی هم عملکرد بدی نداشته. او در بازی با شهرخودرو تنها دو دقیقه فرصت نمایش توانایی هایش را پیدا کرد اما یک روز بعد در بازی با ویستاتوربین توانست گل بزند تا قدرت تمام کنندگی اش را به رخ بکشد. در نهایت نکته مهم این است که مهاجمان پرسپولیس به خصوص در بازی فینال باید بسیار فرصت طلب تر از این باشند؛ نظیر آنچه که مهدی عبدی در بازی النصر نشان داد. در غیر این صورت شاید کابوس کاشیما انتظار تیم قرمزپوش ایران را بکشد.

آرمان رمضانی پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آرمان رمضانی پرسپولیس تهران آرمان رمضانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند

به گزارش خبرآنلاین،سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در ابتدای این یادداشت آمده است: « بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

ایسنا در خبری نوشت:در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900712

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود