Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مطهره قریشی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: مامورین یگان این شهرستان پس از تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده در خصوص زنده گیری پرندگان وحشی و همچنین شکار حیوانات وحشی در منطقه مسکون بخش جبالبارز شمالی و اختفا پرندگان و لاشه‌های شکار در منزل با اخذ نیابت قضایی از دادستان شهرستان، طی بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف لاشه یک راس چهار پا از نوع کل وحشی، دو قطعه کبک، دوازده قطعه پرنده سهره زنده گیری شده و انواع تله‌ها و قفسه‌های پرندگان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مراتب پس از تنظیم صورتجلسه تخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شده است.

قریشی تصریح کرد: پرندگان زنده گیری شده به طبیعت بازگردانده شدند.

او تصریح کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت برای صید و شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی معادل دویست و پنجاه میلیون ریال، هر قطعه کبک سه میلیون ریال و هر قطعه سهره ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است که این مبالغ صرفاً بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است و علاوه بر این متهم در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه می شود و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد. 

قریشی از شهروندان، طبیعت دوستان و گردشگران خواست: به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی‌رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش کنند.

انتهای پیام/ب

عسکرپور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش میلیون ریال محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان بندر لنگه از شناسایی محل دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری در بندر گنگ خبر داد.

سرهنگ محمد امین نوروزی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی ماموران انتظامی  کلانتری ۱۲ با کسب خبری مبنی بر دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر گنگ، عازم این محل شدند. 

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی محل دپو و تخلیه سوخت قاچاق را در  یک چهار دیواری شناسایی و در بازرسی از محل ۳۳ هزار و ۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق از داخل مخازن کشف کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: ارزش سوخت های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰میلیارد ریال برآورد شده و پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های سراسری روز 6 اردیبهشت
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه