Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ۱۰ هزار عدد کیت تشخیص سریع کرونا، وارد شده است، گفت: انجام تست تشخیص سریع کرونا در همه شهرستان‌های تابعه استان آغاز شده و در کنار آن تست PCR نیز از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ محدودیتی در انجام تست کرونا در استان زنجان در استان وجود نداشته و همه تست ها با تجرویز پزشک صورت گرفته است.

صائینی ادامه داد: موارد بستری و سرپایی بیماران کرونایی در استان به صورت قطره‌چکانی در حال کاهش بوده، به طوری که اکنون متوسط بستری روزانه و میزان مراجعات سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

صائینی در خصوص وضعیت شیوع کرونا و رنگ‌بندی شهرستان‌های استان زنجان، گفت: شهرستان ایجرود در زنگ زرد و سایر شهرستان‌های استان از جمله زنجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، گفتنی است به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، وضعیت رنگ‌بندی بیماری کرونا در شهرستان‌ها تعیین می‌شود.

صائینی افزود: از شنبه هفته آتی در شهرهای نارنجی تنها مشاغل ۱ و ۲ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و مشاغل ۳ و ۴ نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دادگستری زنجان با دانشگاه علوم‌پزشکی استان، با افراد و اصنافی که واحدهای صنفی که را رعایت نمی کنند برخورد قانونی می کنند، گفت: ارائه خدمات به افراد بدون ماسک، فروشندگانی که هنگام ارائه خدمت از ماسک استفاده نمی‌کنند، کسانی که نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند، برخوردهای قانونی لازم انجام می‌شود.

معاون علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر لزوم افزایش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان، گفت: شهروندان زنجانی باید توجه جدی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند و از حضور در تجمعات و دورههمی ها پرهیز کرده و استفاده از مالشک را به عنوان یک اصل مهم در پیشگیری از کرونا مورد توجه جدی قرار دهند.

صائینی در ادامه با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد آسیب‌دیده و فوت شده کرونا، سالمندان هستند، افزود: خانواده ها توجه جدی به سلامت سالمندان داشته و این افراد از تردد غیر ضرور در بین از منزل خودداری کنند.

کد خبر 5086568

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان شیوع کرونا ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران کرمانشاه آمار کرونا ترور دانشمندان هسته ای شیوع کرونا بوشهر بارش برف گرگان شهرستان کرج قزوین استان زنجان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • نخستین کاروان‌ راهیان نور وارد سرپل‌ذهاب شد
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • سراب سفره کوه سلسله
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • عملیات ساخت ۴ واحد آموزشی در شهرستان صومعه سرا
  • لزوم سریع تأمین انشعابات در پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی