Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسولیان گفت:طرح «جهاد روشنایی» از سوی بسیج سازندگی به منظور تولید برق از طریق نصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس و ایجاد اشتغال با ظرفیت هزار و ۱۰۵ نفر در استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی رسولیان» امروز‌(۱۳ آذر) در نشست کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: طرح «جهاد روشنایی» از سوی بسیج سازندگی به منظور تولید برق از طریق نصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس و ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، بازنشستگان، اقشار کم درآمد و محروم جامعه با ظرفیت هزار و ۱۰۵ نفر در استان اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مزیت این طرح بر سایر طرحهای اقتصادی این است که نیاز به بازار فروش ندارد، فعالیتی سالم و درآمد آن تضمین شده است به طوری که هر فرد از محل نصب نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در خانه خود و ارسال برق آن به شبکه ماهانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون ریال درآمد خواهد داشت.

 

وی گفت: منابع مالی جهاد روشنایی برای اجرای این طرح از محل بند "ه" تبصره ۱۶ قانون بودجه که مربوط به تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای اقشار کم درآمد است در نظر گرفته شده و پنج بانک عامل شامل ملی، تجارت، سپه، صادرات و ملت عهده دار پرداخت تسهیلات با نرخ سود پنج درصد برای خرید این نیروگاه‌ها شده‌اند.

 

رسولیان افزود: برای اجرای این طرح علاوه بر تسهیلات تامین شده برای هزار نیروگاه کوچک مقیاس، می توان از اعتبارات دستگاههای حمایتی شامل ۱۸۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار بهزیستی و ۴۷۰ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی استفاده کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون هزار و ۱۰۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در خراسان رضوی نصب شده و استان از این حیث با ۲۳ درصد سهم کشوری در رتبه دوم قرار دارد و در این راستا برای توسعه نیروگاه‌های مزبور، به مدت پنج سال، سالی هزار نفر در استان را زیر پوشش طرح "جهاد روشنایی" قرار خواهیم داد.

 

وی گفت: مدیران بانکهای عامل مشارکت کننده در طرح جهاد روشنایی خراسان رضوی لازم است تا هرچه سریعتر نسبت به پرداخت تسهیلات این طرح وارد عمل شوند تا منابع مالی اختصاص یافته به استان در این طرح به طور کامل و در موعد مقرر جذب شود.

 

رسولیان عنوان کرد: سقف تسهیلات بانکی طرح جهاد روشنایی برای هر متقاضی ۵۰۰ میلیون ریال و فاصله این قیمت تا هزینه نصب نیروگاه و اجرای آن، ۱۵۰ میلیون ریال است که تلاش می‌شود این فاصله قیمتی با روشهایی تامین شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با تلاشها و پیگیری‌های موثر استاندار خراسان رضوی امید است از ظرفیت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام راحل و جلب مشارکت آنها در اجرای طرحهای اقتصادی استان استفاده کرد و تلاش می‌شود از این طریق بتوان کمکهای مالی بلاعوض برای شرکت کنندگان در طرح جهاد روشنایی را به دست آورد.

 

وی گفت: برای ضمانت تسهیلات بانکی اختصاص یافته به هر متقاضی نیز، زنجیره‌های ضامن با معرفی یک ضامن معتبر از سوی نهادهای حمایتی و معرفی شورای شهر و روستا در نظر گرفته خواهد شد تا اجباری به ارائه ضامن کارمند برای متقاضیان نباشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی طرح جهاد روشنایی ایجاد اشتغال خورشیدی کوچک مقیاس اقتصادی استان جهاد روشنایی نفر در استان خراسان رضوی نصب نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد

مینی پالایشگاه دهدشت با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۹۰ لیتر در روز با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری کلنگ‌زنی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج‌، مینی پالایشگاه دهدشت با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون لیتر در روز عصر امروز با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری و برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد.

ظرفیت تولید روزانه مینی پالایشگاه دهدشت معادل یک هزار و 400 تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین بوده که مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد و ظرفیت تولید یک میلیون و 59 لیتری بنزین در پالایشگاه دیده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین خواستار آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ اقتصادی در کمترین زمان ممکن شد و گفت: مینی‌پالایشگاه دهدشت ظرفیت اشتغال 500 نفر را در سه شیفت کاری فراهم و خروجی اشتغال مستقیم نهایی آن بیش از 300 نفر است.

سید‌علی احمدزاده با بیان اینکه مجوز پایانی پروژه در استان بوده و مشکلی در این زمینه نداریم، افزود: مسئولان استانی ملزم به همکاری با سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای هستند و هیچ کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این آیین با تاکید بر اینکه حرکت توسعه در کشور به سمت قله‌ای افتخار سرعت گرفته است، خاطرنشان کرد: واقعیت امر کشور وقت آزمون و خطا ندارد و هر جایی کار پیش نرود، اجحاف در حق مردم است.

محسن منصوری با اشاره به اجرای برخی پروژه‌های بزرگ و موثر در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: رئیس جمهور نسبت به رفع محرومیت و کمک به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته حساسیت ویژه‌ای دارند و امیدوارم ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنعت نفت و ...در اختیار توسعه قرار گیرد.

موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در مقابل هیچ سرمایه گذاری تعارف نداریم و هرجایی ببینیم مسیر درست نیست، آن پروژه از طرح‌های تعریف شده خارج خواهد شد زیرا معتقدیم باید کار را به کننده سپرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است