Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@21:30:59 GMT

گفتمان‌درمانی و سازش با اروپا و آمریکا کارساز نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۵۱۷

گفتمان‌درمانی و سازش با اروپا و آمریکا کارساز نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت شهید محسن فخری زاده که در مدرسه صدر بازار اصفهان و به همت طلاب و روحانیون برگزار شد با بیان اینکه ترور از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته و شهادت شهیدانی مانند آیت الله دکتر بهشتی، شهیدان رجایی و باهنر، دانشمندان هسته‌ای، شهید سپهبد امیر صیاد شیرازی و غیره نتیجه این ترورها بوده است، اظهار داشت: از این رو از قوه قضائیه درخواست پرونده هشت شهریور را به جریان بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ترورها با استفاده از شبکه نفوذ انجام می‌شود، اضافه کرد: باید توجه داشت که مسئولان امنیتی کشور تاکنون ده‌ها بمب را خنثی کرده اند اما باید بیش از گذشته به امنیت کشور و امنیت شخصیت‌ها توجه داشته باشند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن امروز راه تحریم در همه ابعاد را در پیش گرفته است، ابراز داشت: این موضوع قابل توجه است اما ملت ایران نشان داد با پیروی از رهبر انقلاب اسلامی بر این شرایط نیز غلبه کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در همه پروژه‌ها شکست خورده است، ابراز داشت: باید توجه داشت مهم‌ترین قطب در برابر استکبار جهانی نظام جمهوری اسلامی است.

تلاش دشمن به انحراف کشاندن انقلاب است

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه تلاش دشمن نابودی جمهوری اسلامی و به انحراف کشاندن انقلاب است، ادامه داد: در این زمینه مباحث زیادی وجود دارد که در آینده با عنوان «اسامی» آنها را اعلام خواهم کرد.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن به استعدادهای فوق‌العاده و نخبگان کشور را هدف قرار گرفته است، افزود: در این راستا ترور کردن نخبگان را در دستور کار قرار دادند به نوعی که در سال ۲۰۰۱ اسرائیل ده‌ها نخبه را در کشور عراق ترور کرد.

دستگاه امنیتی ضربه سنگینی به دشمن بزند

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد شهدای هسته‌ای ایران کم نیست، ادامه داد: در این راستا از دستگاه‌های امنیتی درخواست داریم عاملان و آمران در این زمینه را در داخل و خارج تعقیب کنند و ضربه سنگینی در این زمینه به دشمن بزنند.

وی با بیان اینکه دشمن در خصوص انرژی هسته‌ای هفت قرار داد تنظیم شده و برخی از مسئولان بدون نگاه به دیگران و با توجه به اروپا و آمریکا آنها را امضا کرده‌اند، ابراز داشت: از جمله این قراردادها برجام، اف ای تی اف، او آی تی سی و قرار داد آموزشی با موضوعات مختلف از جمله سند ۲۰۳۰ و غیره بوده است.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه دشمن برای نفوذ در کشور این قراردادها را تنظیم و همواره در تلاش برای تشکیل شبکه نفوذ بوده است، گفت: در این زمینه دشمنان به تحریم اقتصادی و تحریم فرهنگی و نهایت جنگ نرم برای تسخیر ذهن و قلب آدم‌ها روی آوردند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه ایجاد شورش و تشنج از دیگر برنامه‌های دشمن در کشور بوده است، اضافه کرد: طرح دو فوریتی که در مجلس به تصویب رسید خلاف اصل ۱۸۶ قانون اساسی نخواهد بود، مأموریت شورای عالی امنیت جدا است، قانون هم جداست و مسئولان دولت باید بدانند که «بایدن» نیز به دنبال براندازی کشور است و نمی‌توان به او نیز اعتماد کرد.

گفتمان درمانی و سازش با اروپا و آمریکا کارساز نیست

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گفتمان درمانی و سازش با اروپا و آمریکا کارساز نیست، تصریح کرد: باید با استقامت و استفاده از ظرفیت‌های درون تشکیلاتی نظام مشکلات را حل کنیم، امروز جمهوری اسلامی در موضع قدرت بازدارندگی است.

وی تاکید کرد: بی تردید انتقام باید دقیق، حساب شده، هوشمند، به موقع و با استفاده کاربردی برای یاس عمیق در درون دشمنان اسلام باشد.

نباید برای انتقام عجله کنیم

حجت الاسلام سالک کاشانی با بیان اینکه نباید برای انتقام عجله کنیم، گفت: نباید دستگاه‌های امنیتی خودمان را تضعیف کنیم، دشمن تلاش می‌کند دستگاه‌های امنیتی ما را به بی توجهی علیه نظام محکوم کند و در این بین برخی از افراد مؤمن متزلزل را نیز تشویق به این کار می‌کنند.

حق نداریم دستگاه‌های امنیتی را تضعیف کنیم

وی تاکید کرد: ما حق نداریم دستگاه‌های امنیتی‌مان را تضعیف کنیم، باید ایرادات را برطرف کنیم، نباید گل به خودی بزنیم و در این شرایط موضوع را گردن دیگری بیندازیم، اگر مشکلی وجود دارد همه مسئول هستند.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این جنگ نباید در میدان دشمن بازی کنیم، هدف دشمن این است که بگوید اسلام قدرت اداره حکومت ندارد و ما باید با این نقشه شوم دشمن مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قدرت اطلاعاتی کشور آنقدر قوی است که سازمان قوی اطلاعاتی فرانسه را دور می‌زند و «روح الله زم» را به کشور می‌آورد، تصریح کرد: اقتدار اطلاعاتی ما بسیار قوی است و نباید به هیچ وجه این دستگاه تضعیف شود.

لزوم انتقام شدید در سالگرد شهید سلیمانی

حجت الاسلام سالک کاشانی با تاکید بر اینکه سیاست نظام قوی و پخته است و حتماً انتقام خون ترور نخبگان و بزرگان خود را خواهد گرفت، تاکید کرد: با صدای بلند عرض می‌کنم که امروز در مدرسه صدر بازار اصفهان در مرکز حوزه علمیه مطالبه انتقام شدید مسئولان نظام را در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی روند عملیات ترور شهید فخری زاده را بازسازی خواهند کرد، ابراز داشت: دشمن به خیال خودش عملیات پیچیده‌ای را انجام داده اما این عملیات از نظر ما کور است و از ناحیه ضعف استکبار و دست و پا زدن استکبار برای اعلام حضورش در منطقه است.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روزی شاهد خواهیم بود که اسلام کاخ سفید را تسخیر خواهد کرد، ادامه داد: این امر با ظهور امام زمان (عج) انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام بدانند با شهادت محسن فخری زاده راه دستیابی به علوم مختلف جهانی متوقف نخواهد شد، گفت: به یقین نتایج بهتری در سایه اقدامات انقلابی اتفاق خواهد افتاد و این مسئله تداوم خواهد داشت.

کد خبر 5087028

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد سالک محسن فخری زاده ترور دانشمندان هسته ای برجام مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه بوشهر بارش برف ترور دانشمندان هسته ای گرگان شهرستان کرج شهرکرد مجلس شورای اسلامی دستگاه های امنیتی حجت الاسلام سالک اروپا و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد

مریکا به دلیل افزایش تهدید تروریسم در آلمان توصیه‌های سفر به این کشور را تشدید کرده و به شهروندان خود توصیه کرد که در این زمینه با احتیاط بیشتری عمل کنند.

نیویورک پست گزارش داد که مقامات ایالات متحده از اول ماه مه به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که "احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشند".

بر این اساس وزارت امور خارجه آمریکا در وب سایت خود هشدار داده است که "گروه های تروریستی به برنامه ریزی حملات در آلمان ادامه می دهند."

به گزارش تسنیم، دراین بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آلمان در سطح ۲ از ۴ طبقه بندی شد. تروریست ها می توانند "مرکزهای گردشگری و مراکز حمل و نقل" را هدف قرار دهند. آن‌ها می‌توانند با اخطار کم یا بدون هشدار حمله کنند. آنها همچنین بازارها/ مراکز خرید و مؤسسات دولتی محلی را هدف قرار می دهند. تروریست ها هتل ها، باشگاه‌های شبانه و رستوران ها را هدف قرار می دهند. آنها همچنین عبادتگاه ها، پارک ها و رویدادهای مهم ورزشی و فرهنگی را هدف قرار می دهند. این گروه ها مدارس، فرودگاه ها و سایر تأسیسات عمومی را هدف قرار می دهند، با وجود تهدید تروریسم، در حال حاضر هیچ هشداری برای سفر به آلمان وجود ندارد.

به این ترتیب آلمان تنها کشور اروپایی خواهد بود که در سال ۲۰۲۴ این سطح احتیاط برای آن ارتقاء یافت. کانادا هم در پایان مارس ۲۰۲۴ دستورالعمل های ایمنی جدیدی را برای آلمان صادر کرد و به مسافران توصیه کرد در "درجه بالایی احتیاط کنند".

چند هفته پیش، آندریا لیندهولز،معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان در سخنانی تاکید کرد که خطر حملات به توصیف وی اسلام گرایان افراطی «در این کشور واقعی» و از زمان تشدید مناقشات خاورمیانه بیش از هر زمانی افزیش پیدا کرده است.

دولت فدرال آلمان تهدید تروریستی را در این کشور به عنوان "حاد" طبقه بندی می کند. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم در سخنانی گفت که داعش و برخی از گروه‌های منشعب آن در حال حاضر بزرگترین تهدید ترور از طرف اسلام گرایان افراطی در آلمان هستند.

فایزر همچنین در مورد امنیت در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان (از ۱۴ ژوئن) گفت: پلیس فدرال ما از مرزها، فرودگاه ها و ترافیک راه آهن آلمان محافظت خواهد کرد. ما بسیار هوشیار و آماده هستیم.

به این ترتیب در آستانه مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا مقام‌های امنیتی آلمان درباره افزایش خطر ترور هشدار داده و درخواست‌ها برای تقویت اقدامات ضد تروریستی در این کشور بالا گرفته است.

چندی پیش هم رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان تامین امنیت مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان جاری را چالش بزرگی برای نیروهای خود دانسته و از کمبود پرسنل به ویژه در تامین امنیت‌های مرزی خبر داد.

به این ترتیب نهادهای امنیتی آلمان در ماه‌های آینده با چالش‌های بزرگی مواجه خواهند شد. از آنجا که مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا هدف احتمالی حملات از اواسط ژوئن در نظر گرفته می‌شود، مقامات در حال برنامه ریزی برای مقابله با تروریسم هستند.

مسابقات قهرمانی اروپا بین ۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای در استادیوم های ده شهر بزرگ آلمان از جمله برلین برگزار می شود. آندریاس روسکوف، رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان (GdP) در این باره گفته است: پلیس فدرال برای مسابقات قهرمانی اروپا ممنوعیت مرخصی را برای نیروها در دستور کار قرار خواهد داد.

نانسی فایزر،وزیر کشور فدرال آلمان پیش از این هم گفته بود که امنیت مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان "اولویت اصلی" است.-

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است