Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌باقری‌کنی طی نامه‌های جداگانه به دبیرکل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار محکومیت صریح ترور شهید فخری‌زاده به عنوان عملیات تروریستی شد و گفت: یک بار هم شده با تروریسم در ایران مانند تروریسم در فرانسه و اتریش برخورد کنید! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، طی نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان با اشاره به جنایت ترور دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان، شهید محسن فخری‌زاده، تصریح کرد: «انفعال و بی‌عملی در برابر این اقدام مجرمانه، شائبه‌ مشروعیت‌بخشی به تروریسم را تقویت نموده، افراطی‌گری و تروریسم را اشاعه داده و موجبات مسئولیت بین‌المللی سازمان ملل متحد را فراهم خواهد آورد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد حقوق بشر، با یادآوری موضع‌گیری‌های صریح و شفاف دبیرکل سازمان ملل متحد در قبال حوادث تروریستی در دیگر کشورها ازجمله اتریش (بیانیه 3 نوامبر 2020) و فرانسه (بیانیه 17 سپتامبر 2020)، از وی به‌عنوان عالی‌ترین مقام رسمی سازمان ملل خواسته است به دور از هرگونه گزینش‌گری نسبت به شناسایی این عملیات به‌عنوان عملیاتی تروریستی و سپس محکومیت آن مبادرت ورزیده و بر لزوم همکاری کشورها برای اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها تأکید کرده و در نهایت به‌منظور اجرای ماده 99 منشور ملل متحد، توجه مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل را به این ترورِ دولتیِ ناقض صلح و امنیت بین‌المللی جلب کند.

علی باقری‌کنی، با اشاره به این که پدیده‌ "تروریسم دولتی" به‌عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های نامشروع و غیرقانونی قدرت‌های بزرگ عمل می‌کند، تأکید کرد: «تروریسم دولتی، بیش از هر زمان دیگری، صلح و امنیت بین‌المللی را در معرض تهدید و حقوق بشر را در معرض نقض مستمر قرار داده‌ است».

دبیر ستاد حقوق بشر در این نامه‌ها با اشاره به برخورد سیاست‌زده، تبعیض‌آمیز و دوگانه غربی‌ها با پدیده شوم تروریسم، تصریح کرد: «کیفرزدایی از تروریست‌ها و "تروریسم‌شویی"، جامعه جهانی را با چالش‌های جدیدی در رابطه با صلح و امنیت بین‌المللی مواجه کرده‌ است».

باقری‌کنی با تأکید بر این که ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی ایران، شهید محسن فخری‌زاده نقض آشکار قواعد آمره و غیرقابل تخطی حقوق بین‌الملل بشر از جمله نقض حق حیاتِ مندرج در ماده 6 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است، تصریح کرد: «ترور دانشمند ایرانی، علاوه بر این که مسئولیت بین‌المللی دولت‌های بانی و حامی و همچنین مسئولیت کیفریِ فردی مباشران و معاونان و شرکای این جنایات را به دنبال دارد، مسئولیت بین‌المللی ناشی از ترک فعل و سکوت سایر کشورها و سازما‌ن‌های بین‌المللی از جمله کشورهای غربی مدعی حقوق بشر در برابر این قبیل نقض‌های آشکار قواعد آمره را نیز به دنبال خواهد داشت».

باقری: کشورهای عضو "FATF" درباره ترور شهید فخری زاده سکوت کردند/حامیان داخلی "CFT" درس بگیرندرئیسی: دعوت به خویشتنداری چراغ سبز به تروریستهاست/ "فخری‌زاده" قهرمان بی‌اثرکردن تحریم و تهدید حوزه هسته‌ای و دفاعی بوددرخواست ایران برای شناسایی و تعقیب عاملان ترور شهید فخری‌زادهوقتی کلیدواژه "ضعف امنیتی" در رسانه‌های معاند جایگزین "محکومیت ترور" می‌شود!رئیسی: اول تحریم می‌کنند، بعد مذاکره و ترور!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر بین المللی سازمان ملل باقری کنی فخری زاده ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • ترور برای بقا
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!