Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادوارد اسنودن امروز (جمعه) در توئیتی خواستار عفو و بخشودگی موسس ویکی لیکس شد و از ترامپ خواست تا آسانژ را عفو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس که با ۱۷۵ سال حبس احتمالی روبروست، از سوی آمریکا به نقض قانون جاسوسی از طریق دسترسی غیرقانونی و افشای مدارک و اسناد محرمانه مربوط به دفاع ملی متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق امنیت ملی آمریکا نیز که همانند آسانژ با اتهام نقض قانون جاسوسی روبروست، در این توئیت نوشت: آقای رئیس جمهور اگر شما در طول ریاست جمهوری خود فقط یک عفو انجام دهید لطفا آزادی جولیان آسانژ باشد. شما تنها فردی هستید که می‌توانید زندگی او را نجات دهید.

آسانژ در صورت استرداد به آمریکا به ۱۷۵ سال حبس محکوم می‌شود. موسس ویکی لیکس به افشای اسناد و مدارک محرمانه و هک کامپیوترهای دولتی متهم است.

اسنودن تنها کسی نیست که از ترامپ می‌خواهد تا آسانژ را عفو کند؛ الیور استون، کارگردان آمریکایی نیز خواستار عفو اسنودن و آسانژ شده است.

استون در توئیتی که اخیرا منتشر کرد، نوشت: عفو اسنودن و آسانژ یک شگفتی بزرگ در این جهان است و بازتابی خوب برای ترامپ. با وجود تمامی کارهای منفی که او انجام داده، این روند، یک اقدام شقفت آمیز و خالصانه است و هرگز فراموش نمی‌شود.

جلسه استماع استرداد احتمالی آسانژ به آمریکا در فوریه در انگلیس آغاز شد و قرار بود در مه ادامه یابد اما بعدا به سپتامبر موکول شد. تیم حقوقی او مکررا خواستار قرار وثیقه شده‌اند و گفته‌اند که احتمال ابتلای وی به کووید-۱۹ وجود دارد، چون آسانژ به مشکلات ریوی و قلبی دچار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ادوارد اسنودن جولیان آسانژ افشاگر ویکی لیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

 سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند