Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی با اشاره به اهمیت حفظ آثار باستانی و فرهنگی شهر کرج گفت: بخشی از سقف جبهه شرقی پل ۴۰۰ ساله باستانی کرج ریزش کرد.

« فریدون محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص تخریب پل باستانی دختر در کرج گفت: پل دختر از پل های باستانی از عهد صفویه است.

 

سرپرست معاونت گردشگری فرهنگی صنایع دستی استان البرز افزود: در دهه 50 تردد وسایل نقلیه از این پل تاریخی انجام می شد که با اهتمام اداره کل میراث این پل صرفا جهت رفت و آمد عابران پیاده در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ آثار باستانی و تاریخی بیان کرد: آثار باستانی و تاریخی بخشی از هویت فرهنگی هر مردم است به ویژه آنکه مردم شهر کرج با توجه به گذشته تاریخی همچنین رشد جمعیت مهاجر نیازمند حفظ این هویت هستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این پل که مربوط به دوره صفویه است بیش از 400 سال عمر دارد و در قدیم پل مواسلاتی میان کرج و تهران بوده است که در دهه 50 به بعد ممنوعیت تردد آن انجام می شود.

 

محمدی اظهار کرد: طی این مدت این پل با هیچ رانشی همراه نبود و در عین حال در دهه شصت و هفتاد دو مرتبه مرمت شده است ولی به دلیل بارندگی های اخیر شاهد ریزش بخشی از جبهه شرقی این پل بودیم.

 

حمام باستانی مصباح به بخش خصوصی واگذار می شود

 

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در پایان از مرمت و بازسازی حمام باستانی مصباح خبر داد و گفت: حمام باستانی مصباح با هدف توسعه صنعت گردشگری و حفظ بهتر آثار باستانی به بخش خصوصی واگذار می شود.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل میراث و گردشگری البرز ریزش پل دختر هویت فرهنگی آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک