Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تمرکز و توجه به حوزه اقتصاد و مشکلات آن از تاکیدات مقام معظم رهبری در طی چندین سال اخیر بوده و این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم مورد تاکید فراوان بوده است.
از طرف دیگر بسیج و بسیجیان از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در راستای فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و سپس مقام معظم رهبری فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف داشته و همواره در حوادث و بلایای طبیعی، هشت سال دفاع مقدس، بازسازی شهرهای آسیب‌دیده از جنگ تحمیلی، تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن و دیگر مشکلات در کنار مردم بوده و در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری به مردم کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیجیان در حال حاضر هم با توجه به مشکلات موجود جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی با اشتغالزایی و تولید داخلی سهم بسزایی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ایفا کردند.

* جوان بسیجی گنبدی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را در اراضی کم‌بازده بخش مرزی محقق کرد
«امین میرشاهی» جوان انقلابی و بسیجی گنبدی و مدیرعامل «شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار شمال» با سعی و تلاش خود و  با تحقیقات علمی و فعالیت‌های تولیدی در حوزه باغداری، کشاورزی، دامداری، صنعت نوغانداری ضمن اشتغالزایی جوانان توانسته در راستای تولید داخلی و جهش تولید به فرمایشات مقام معظم انقلاب جامه عمل بپوشاند.
 استان گلستان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، باغداری و صنایع تبدیلی دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه زیادی بوده که اگر این ظرفیت‌ها تبدیل به فعل شود می‌تواند ضمن اشتغالزایی و ایجاد ارزش‌افزوده برای استان در توسعه و پیشرفت آن نیز موثر باشد.
در کنار ظرفیت‌های بسیار خوب استان اراضی شمال استان واقع در بخش مرزی گنبدکاووس مرسوم به بخش هفت از شرایط خوبی برای کشت و کار برخوردار نبوده و بیشتر کشت در این اراضی به صورت دیم است.

* احداث باغ زیتون یکپارچه به وسعت ۷۰۰ هکتار/ بزرگترین باغ یکپارچه کشور و خاورمیانه و تولید زیتون روغنی و کنسروی با کیفیت بالاتر از زیتون طارم

مدیر عامل «شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار شمال» درباره تبدیل اراضی کم‌بازده بخش هفت شهرستان گنبدکاووس به اراضی پربازده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: برای تبدیل اراضی نامرغوب و کم‌بازده بخش مرزی گنبدکاووس از سال ۱۳۸۱ با تحقیقات علمی و کارشناسی اقدام به احداث باغ زیتون یکپارچه به وسعت ۷۰۰ هکتار در بخش هفت این منطقه کرده که امروزه این باغ به عنوان بزرگترین باغ یکپارچه کشور و خاورمیانه شناخته شده و سالانه پنج تن تا ۱۰ تن زیتون در هکتار از ارقام روغنی و کنسروی در آن تولید می‌شود.


احداث باغ زیتون یکپارچه به وسعت ۷۰۰ هکتار در گنبدکاووس به عنوان بزرگترین باغ یکپارچه کشور و خاورمیانه


احداث باغ زیتون یکپارچه به وسعت ۷۰۰ هکتار در گنبدکاووس به عنوان بزرگترین باغ یکپارچه کشور و خاورمیانه

 

وی تصریح کرد: زیتون طارم استان گیلان جزو قطب تولید زیتون کشور بوده اما با توجه به عاری بودن زیتون منطقه شمال گنبدکاووس از افت و بیماری‌ها رغبت خریداران اقصی نقاط کشور به این زیتون بیشتر از زیتون طارم است.
میرشاهی گفت: در حال حاضر در زمان برداشت زیتون در این باغ یکپارچه ۷۰۰ هکتاری که در منطقه بخش هفت واقع در «چپر قویمه» گنبدکاووس واقع شده حدود ۹۰ هزار نفر روز که اکثر آنها مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اشتغالزایی می‌شوند.

* آغاز بکار طرح پرورش گوسفند ۳ هزار راسی مرکز آمیخته‌گری نژادها به عنوان بزرگترین مرکز آمیخته‌گری نژادهای گوشتی و شیری کشور
وی پرورش نژادهای اصیل گوسفند را از دیگر فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در بخش مرزی گنبدکاووس برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح پرورش گوسفند ۳ هزار راسی نیز در این منطقه با تحقیقات کارشناسی فنی و علمی آغاز شده و در این طرح اصلاح نژاد دالاق، افشاری و رومانوف در حال پرورش و زایش است به‌طوریکه این طرح به صورت مرکز آمیخته‌گری نژادها به عنوان بزرگترین مرکز آمیخته‌گری نژادهای گوشتی و شیری کشور محسوب می‌شود.


طرح پرورش گوسفند ۳ هزار راسی مرکز آمیخته‌گری نژادها به عنوان بزرگترین مرکز آمیخته‌گری نژادهای گوشتی و شیری کشور


طرح پرورش گوسفند ۳ هزار راسی مرکز آمیخته‌گری نژادها به عنوان بزرگترین مرکز آمیخته‌گری نژادهای گوشتی و شیری کشور


طرح پرورش گوسفند ۳ هزار راسی مرکز آمیخته‌گری نژادها به عنوان بزرگترین مرکز آمیخته‌گری نژادهای گوشتی و شیری کشور

مدیر عامل «شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار شمال» با اشاره به زراعت دیم در اراضی بخش مرزی و شمالی شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: با توجه به کمبود آب در اراضی منطقه شمال گنبدکاووس موسوم به بخش هفت و بخش مرزی از دیرباز اراضی این منطقه به صورت دیم کشت شده و میزان تولید محصول آن در کشاورزی به ویژه گندم و جو بسیار ناچیز بوده و به ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار می‌رسد.

* افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از اراضی بخش مرکزی و شمالی گنبدکاووس و افزایش از هکتار ۵۰۰ کیلوگرم به۵/۵ تن در هکتار
وی ادامه داد: بیشتر این اراضی به صورت دو محصول کشت شده و بعد از کشت اول که معمولا همان گندم است به طور معمول هندوانه آجیلی و کنجد کشت می‌شود که برای افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از این اراضی در کشت محصولات و در نهایت افزایش تولید از دو سال گذشته تاکنون ۶۰۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی و شمالی گنبدکاووس را به سیستم نوین آبیاری «لینیر و لینیر چرخشی» تجهیز کردیم به طوریکه تولید محصول گندم در این اراضی از ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار به حدود ۵/۵ تن در هکتار رسیده که در کل استان گلستان این افزایش تولید بی‌نظیر است.


۶۰۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی و شمالی گنبدکاووس را به سیستم نوین آبیاری «لینیر و لینیر چرخشی» تجهیز کردیم


۶۰۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی و شمالی گنبدکاووس را به سیستم نوین آبیاری «لینیر و لینیر چرخشی» تجهیز کردیم


۶۰۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی و شمالی گنبدکاووس را به سیستم نوین آبیاری «لینیر و لینیر چرخشی» تجهیز کردیم

میرشاهی با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان در بررسی ارقام مرغوب و سازگار گندم در این اراضی ابراز کرد: با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان گنبدکاووس، دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس و شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار ۱۳ ارقام گندم در مجموعه طرح تولید گندم مرغوب و پربازده مورد بررسی و تحقیقات علمی شرکت دانش‌بنیان قرار گرفت که از این تعداد ارقام بررسی شده هفت نوع ارقام گندم سازگار و مرغوب احصا شده که این بررسی علمی کار بسیار بزرگی برای اراضی منطقه شمال شهرستان گنبدکاووس است.

* برطرف کردن کمبود آب با اجرای


بزرگترین پروژه انتقال آب به وسعت ۳۰ کیلومتر از رودخانه گرگانرود تا مزرعه «چپرقویمه»


بزرگترین پروژه انتقال آب به وسعت ۳۰ کیلومتر از رودخانه گرگانرود تا مزرعه «چپرقویمه»

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها برای افزایش بهره‌وری خاک و همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزان در این اراضی بزرگترین پروژه انتقال آب به وسعت ۳۰ کیلومتر از رودخانه گرگانرود تا مزرعه «چپرقویمه» پمپاژ و منتقل شد تا کمبود آب اراضی این بخش مرتفع شود.
مدیر عامل «شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار شمال» ادامه داد: برای رصد میزان بارندگی و رطوبت خاک و کمک به کشاورزان مظلوم این منطقه مجموعه هواشناسی «سینوپیتک» را احداث و فعال کرده تا بتوانیم هرگونه تغییر شرایط جوی را رصد کرده و قبل از وقوع هر اتفاق آن را به کشاورزان اطلاع دهیم.
مدیر جوان بسیجی گفت: «شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار» جزو شرکت‌های با کیفیت است و در حوزه مدیریتی پیشرو و پیشگام از شرکت‌های مطرح کشور همچون «سپاهان اصفهان» بوده و در این حوزه جزو شرکت‌های دو ستاره محسوب می‌شود.

* احداث زنجیره کامل صنعت نوغانداری در حوزه شهرستان آق‌قلا/ تلاش داریم در سال‌های آتی حدود ۴۰ درصد تولید ابریشم کشور توسط این مجموعه و کمیته امداد تامین کنیم
وی از احداث زنجیره کامل صنعت نوغانداری در حوزه شهرستان آق‌قلا خبر داد و افزود: با همکاری کمیته امداد کشور و استان گلستان و در راستای توسعه صنعت نوغانداری، زنجیره تولید ابریشم در سه فاز از سال گذشته آغاز شده و انشاالله تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.
میرشاهی بیان کرد: در این زنجیره تلاش است تا به صنعت فرش کشور کمک شایانی شده و بتوانیم در سال‌های آتی حدود ۴۰ درصد تولید ابریشم کشور توسط این مجموعه و کمیته امداد تامین کنیم.
مدیر جوان بسیجی با اشاره به ظرفیت‌های خوب نوغانداری در استان گلستان خاطرنشان کرد: از دیرباز پرورش کرم ابریشم و نوغانداری در استان گلستان به ویژه شرق گلستان مرسوم بوده و امروزه به دلیل کمبود مواد اولیه آن که همان برگ توت برای تغذیه کرم ابریشم است این صنعت در حال فراموشی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای احیا و توسعه صنعت نوغانداری و صنایع تبدیلی مرتبط با آن ۵۰ هکتار از اراضی حوزه شهرستان آق‌قلا برای ایجاد مجموعه زنجیره تولید کرم‌ابریشم و در نهایت نخ ابریشم در نظر گرفته شده و در سال گذشته در فاز نخست آن سه هکتار از این اراضی به کشت نهال توت اختصاص یافته است.
میرشاهی با اشاره به عدم وجود صنایع تبدیلی در این صنعت و خام‌فروشی پیله‌تر به استان‌های دیگر گفت: به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی این صنعت اکثر نوغانداران محصول پیله‌تر خود را به صورت خام به استان‌های دیگر فروخته و این محصول در این استان‌ها توسط صنایع تبدیلی به محصولات دیگر تبدیل و با ارزش‌افزوده بیشتر دوباره به استان گلستان به‌فروش می‌رسد.

 

مدیر عامل «شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار شمال» ادامه داد: در این مجموعه ۵۰ هکتاری قرار است توتستان احداث شده و در فازهای بعدی واحد تولیدی پیله ابریشم، کارگاه تجهیز و همچنین مرکز تحقیقات برای تولید پیله‌های رنگی با توجه به نیاز روز و مرکز نخ‌ریسی صنعتی احداث و فعال شود که در آینده بزرگترین مجموعه مرکز نوغانداری کشور خواهد بود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار امسال مبنی بر «جهش تولید» بیان کرد: همه مدیران و جوانان انقلابی باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و در حد توان و بنا به مسوولیتی که دارند به این فرمایشات به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید جامه عمل بپوشانند.
* متاسفانه در بسیاری از لایه‌های مدیریتی به ویژه مدیریت دولتی به واسطه نگاه سیاسی و جناحی اعتماد به جوانان کمرنگ شده است
میرشاهی مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب جوانان را در گام دوم انقلاب پرچمدار نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: متاسفانه در بسیاری از لایه‌های مدیریتی به ویژه مدیریت دولتی به واسطه نگاه سیاسی و جناحی اعتماد به جوانان کمرنگ شده اما در این شرکت اعتماد به جوانان در اولویت است.


«امین میرشاهی» جوان انقلابی و بسیجی گنبدی و مدیر عامل «شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار شمال»

* باید سرمایه‌گذاران به کمک دولت و مردم وارد میدان شده و با تمام توان خود در مسیر جهش تولید و اقتصاد مقاومتی گام‌های استوار و ثابتی بردارند

مدیر جوان بسیجی بزرگترین چالش و معضل جامعه امروز ایران اسلامی را نوسانات قیمت برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر نوسانات قیمت بزرگترین مشکل جامعه ما بوده که در قدرت خرید مصرف‌کننده تاثیرگذار است و در این شرایط که دشمنان هجمه‌های مختلفی را وارد کرده و سعی در شکست اقتصاد کشور دارند باید سرمایه‌گذاران به کمک دولت و مردم وارد میدان شده و با تمام توان خود در مسیر جهش تولید و اقتصاد مقاومتی گام‌های استوار و ثابتی بردارند.
وی با اشاره به حمایت و همکاری برخی از مدیران دولتی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید» و همچنین اقتصاد مقاومتی بیان کرد: خوشحال هستیم که برخی از مدیران دولتی مانند استاندار گلستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، فرماندار شهرستان گنبدکاووس، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس، مدیرکل کمیته امداد گلستان و دیگر عزیزان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغالزایی مجموعه ما را حمایت کرده و نهایت همکاری را داشته که این امر سبب ایجاد انگیزه و امید در مدیران جوان خواهد شد.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی تولید گلستان مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و جهش تولید فرمایشات مقام معظم رهبری شهرستان گنبدکاووس صنعت نوغانداری صنایع تبدیلی استان گلستان کمیته امداد بسیجی گنبدی حوزه اقتصاد تجهیز کردیم جوان بسیجی مدیر عامل فعالیت ها ظرفیت ها بخش مرزی کم بازده بخش هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است