Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فاضلی هریکندی رئیس کلدادگستری استان البرز صبح امروز در حاشیه آغاز به کار قرارگاه مبارزه با جرائم خاص و  بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضائیه  و برنامه‌های تحولی دادگستری استان با هماهنگی مجموعه انتظامی و با انجام ساعت‌ها کار کارشناسی قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان البرز تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری البرز اظهار داشت: قتل، سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، تعرض به آسایش  و امنیت عمومی و نوامیس مردم و سرقت از منازل از جرائم ویژه ای است که در این قرارگاه به شکل جدی دنبال خواهد شد و از امروز شعب تخصصی در این زمینه در مجموعه‌های قضایی استان در این رابطه آغاز به کار کرده اند.

وی ادامه داد: تشکیل این قرارگاه خبر امیدبخشی برای برای مردم است  چرا که در راستای تحقق ارتقای امنیت عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت  و پیامی است به مجرمین و  اخلالگران در نظم عمومی که دستان قدرتمند پلیس با جدیت بیشتری با آن ها برخورد خواهد کرد و با رعایت الزامات قانونی حداکثر مجازات برای این افراد منظور خواهد شد.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضائیه در بحث  امور زندانیان با این افراد هیچ گونه مماشات و ارفاقی صورت نمی گیرد و از لحظه دستگیری تا صدور حکم و اجرای آن در زندان خواهند بود و در رابطه با حکم هم حداکثر مجازات برای آن ها اعمال خواهد شد.

 

فاضلی اظهار داشت: دبیرخانه ای در دادگستری کل استان برای رصد این جرائم تشکیل شده و این پرونده‌ها در دبیرخانه این قرارگاه به شکل ویژه رصد می شود.

وی افزود: البته برای افراد دستگیر شده هم برنامه هایی برای اصلاح و بازپروری برای عدم تکرار جرائم در نظر گرفته شده است که در زندان ها اجرایی می شود.

سردار محمدیان فرمانده انتظامی استان هم در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگارن  از ابتکار عمل ریاست دادگستری استان و مجموعه قضائی برای ایجاد قرارگاه تشکر کرد و گفت:  پلیس همچون گذشته با قاطعیت با مجرمین و متعرضین به مال و جان مردم برخورد خواهد کرد و قطعا تشکیل این قرارگاه مسیر را برای مقابله با جرائم هموارتر می‌کند.

 

محمدیان با بیان اینکه در 72 ساعت گذشته  108  نفر سارق در قالب 29 باند مختلف دستگیر شده اند گفت: مجموع اموال توقیف شده از سارقین تا این لحظه حدود 16 میلیارد تومان است که البته با شناسایی موارد سرقت جدید و شکایات مردمی احتمالا موارد جدیدی به پرونده سارقین افزوده می‌شود.

وی از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را در محله زندگی خود به عوامل پلیس اطلاع دهند و پلیس را در برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی یاری کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضائیه دستگاه قضایی البرز امنیت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: بر حسب دستورات قاطع قضایی دستور تعقیب سریع و بلادرنگ، عوامل درگیری به دادستان و نیروی انتظامی صادر شد که با پیگیری‌های انجام شده ۴ نفر از عوامل ایجاد کننده ناامنی و درگیری در شهر ارومیه دستگیر و در اختیار مقام فضایی قرار گرفتند.

ناصر عتباتی در ادامه با اعلام اینکه پرونده این افراد و دیگر متهمین این درگیری در سریعترین زمان ممکن و خارج از وقت رسیدگی و مجازات‌های قاطع قانونی برای عاملین صادر خواهد شد، هشدار داد: چنانچه افرادی با انجام اقدامات مشابه امنیت روانی مردم عزیز را به هم بزنند برخورد‌های بازدارنده و پشیمان کننده در انتظار آن‌ها خواهد بود.

عتباتی از خانواده‌ها هم خواست مراقب جوانان خود باشند تا در جمع این اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قرار نگیرند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد