Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@01:36:38 GMT

روش های بدون عارضه لاغری با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۵۷۹۱

روش های بدون عارضه لاغری با طب سنتی

 کاهش وزن و تناسب اندام از نظر بسیاری افراد به خصوص بانوان رویایی دست نیافتنی است که برخی از افراد با اراده قوی و مصرف نکردن غذا‌های پرچرب این آرزو را تحقق می‌بخشند و برخی دیگر به علت استفاده از روش‌های نادرست مانند خوردن قرص‌های لاغری یا روش‌های غلط در نیمه راه از دست یافتن به آرزوی دیرینه خود دست می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما می‌دانیم که مناسب‌ترین راه لاغری و کاهش وزن کم کردن حجم غذای دریافتی در طول روز است که اگر این روند به صورت مستمر ادامه داشته باشد در طول یک ماه، نتیجه خوبی می‌توان از آن گرفت به شرط اینکه در ماه‌های بعد از آن هم این تکنیک را ادامه داد.

در حال حاضر یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌ها برای سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم و در نهایت لاغری استفاده از توصیه‌های بی نظیر طب سنتی است که امروزه طرفداران زیادی در بین مردم دارد.

متخصصان طب سنتی مدعی هستند که استفاده از روش‌های لاغری آنان تقریبا بدون عارضه است، طب سنتی بر پایه مزاج و اخلاط استوار بوده و «سَمن مفرط» یا چاقی را یک بیماری خطرناک می‌داند. از دیدگاه طب سنتی چاقی به دو دسته تجمع پیه و چربی یا تجمع و ازدیاد عضلات تقسیم بندی می‌شود که راهکار‌های گوناگونی برای رفع هر کدام از آنها ذکر شده است.

از نظر طب سنتی افراد به ۴ دسته گرم و ‌تر (دموی)، سرد و‌ تر (بلغمی)، سرد و خشک (سوداوی) و گرم و خشک (صفرایی) تقسیم بندی می‌شوند که دو گروه اول اصولا چاق هستند و دسته سوم و چهارم لاغر اندام.

افراد با مزاج سرد و‌ تر یا همان بلغمی به چاقی همراه با چربی دچار می‌شوند و دموی‌ها دارای عضلات بیشتری هستند، بنابراین باید بدانیم که معضل چاقی شکمی بیشتر گریبانگیر بلغمی مزاج هاست که دارای اندام‌های پُر و مو‌های لخت کم پشتی بوده و خونسرد هستند، همچنین میل به سستی، تنبلی و خواب در آن‌ها بیشتر است.

طب سنتی عامل اصلی تمامی انواع چاقی را غلبه رطوبت دانسته و هر نوع افزایش حجم در بدن را ناشی از کیفیت تری یا رطوبت نام برده است. علاوه براین عامل اصلی همه انواع لاغری نیز غلبه خشکی است.

از عوامل افزایش تری در بدن می‌توان به پرخوری، دفع نکردن مواد زائد بدن، دفع خلط صفرا، خواب زیاد و نشاط اشاره کرد. کم‌خوری، مصرف غذا‌ها و دارو‌های بسیار گرم، قرار گرفتن در هوای بسیار گرم و بسیار سرد، یا عصبانیت، فعالیت فکری زیاد، توقف طولانی در حمام، اسهال، استفراغ، ادرار یا تعریق از عوامل افزایش خشکی در بدن شناخته شده است.

توصیه‌های طب سنتی برای لاغری

۱- از مصرف بیش از حد مواد غذایی و خوراکی پرهیز کنید.

۲- غذا را کامل بجوید.

۳- غذا‌های چرب و شیرین مانند انواع شیرینی خامه ای، حلواها، شله زرد، چربی دنبه و انواع روغن‌ها مصرف نکنید.

۴- نان را برشته میل کنید.

۵- مخلفاتی مانند زیتون شور با غذا مصرف نکنید.

۶- سر ساعت غذا بخورید.

۷- غذا‌های پرکالری مصرف نکنید.

۸- غذا‌های تند و ترش و شور مصرف کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاهش وزن طب سنتی کاهش وزن طب سنتی لاغری سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاق ها، عصرها ورزش کنند

به گزارش مدیکال نیوز، مطالعه جدید محققان دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می‌دهد که انجام بیشتر فعالیت‌های بدنی در طول شب بیشترین فواید سلامتی را برای افراد چاق دارد.

مطالعه اخیر گزارش می‌دهد که بیش از ۱ میلیارد نفر در جهان به چاقی مبتلا هستند و پیش بینی می‌شود که این تعداد به طور بالقوه تا سال ۲۰۵۰ به ۴ میلیارد نفر برسد.

«آنجلو ساباگ»، محقق و فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه سیدنی استرالیا، گفت: «اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطر مهم برای بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها است».

یکی از عوامل کلیدی عوارض مرتبط با چاقی، مقاومت به انسولین است - وضعیتی که در نهایت منجر به سطح بالای گلوکز خون و دیابت نوع ۲ می‌شود. ساباگ گفت: «داشتن سطوح بالای گلوکز خون می‌تواند آسیب فاجعه بار به سیستم قلبی عروقی ما وارد کند و منجر به نارسایی اندام شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های حدود ۳۰۰۰۰ نفر بالای ۴۰ سال را تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت‌کنندگان دچار چاقی بودند و حدود ۳۰۰۰ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا بودند.

محققان سطح فعالیت بدنی آن‌ها را در صبح، بعدازظهر و عصر طی حدود هشت سال زیر نظر داشتند.

در پایان مطالعه، دانشمندان دریافتند افرادی که بیشتر فعالیت بدنی هوازی متوسط تا شدید خود را بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا نیمه شب انجام می‌دادند کمترین خطر مرگ زودرس و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را داشتند.

هم فعالیت بدنی متوسط و هم شدید، ضربان قلب و تنفس فرد را افزایش می‌دهد. نمونه‌هایی از فعالیت بدنی متوسط عبارتند از:

• پیاده روی سریع

• چمن زنی

• بلند کردن وزنه

• شنا کردن

انواع فعالیت بدنی شدید عبارتند از:

• دویدن

• بیل زدن

• ایروبیک

• بازی فوتبال یا بسکتبال

ساباگ گفت: «نتایج ممکن است تا حدودی با بهبود تنظیم متابولیک قلبی مرتبط با انجام فعالیت بدنی در طول شب توضیح داده شود، نظریه‌ای که توسط مطالعات بالینی اخیر پشتیبانی می‌شود.»

او توضیح داد: «بدن ما در شب بیشترین مقاومت را به انسولین دارد و برای کسانی که نمی‌توانند انسولین بیشتری برای جبران آن تولید کنند انجام فعالیت بدنی در این زمان ممکن است مقداری از مقاومت طبیعی به انسولین در شب را جبران کند.»

ساباگ افزود: «علاوه بر این، یافته‌های اخیر یک مطالعه بالینی کوچک‌تر نشان داد که ورزش در اواخر روز منجر به بهبود بیشتر فشار خون می‌شود، که یک عامل خطر مهم برای مرگ زودرس و بیماری‌های قلبی عروقی است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند