Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک تایمز در گزارشی به چرایی نگرانی در مورد واکسیناسیون در میان سیاه پوستان آمریکا پرداخته است.

خبرگزاری میزان – نشریه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت «به نظر می‌رسد که مردم آمریکا، که وخیم‌ترین وضع کرونایی را دارد، به ویژه سیاه پوستان بیشترین بدبینی را نسبت به واکسن کرونا دارند.»

بر اساس آخرین نظرسنجی ها، ۷۱ درصد سیاه پوستان می‌گویند که کسانی را می‌شناسند که به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ این اعداد برای لاتین تبار‌ها ۶۱ درصد و برای سفید پوستان ۴۹ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می‎دهد سیاه پوستان در آمریکا کمتر از دیگر نژاد‌ها و اقوام تمایل به دریافت واکسن کرونا دارند؛ تنها ۴۲ درصد از سیاه پوستان اعلام کرده اند که تمایل به دریافت واکسن کووید-۱۹ دارند؛ این میزان برای لاتین تبار‌ها ۶۳ درصد و برای سفید پوستان ۶۱ درصد است.

آنچه مشخص است، این است که سیاه پوستان در میان اقوام و نژاد‌های دیگر آموخته اند که به دولت و نظام بهداشتی آمریکا اعتماد نکنند.

در اواسط قرن ۱۸۰۰ میلادی، مردی در آلاباما با نام «جیمز ماریون سیمز» که به عنوان پزشک فعالیت می‌کرد، بر روی تعداد زیادی از افراد سیاه پوست به ویژع زنان برده، آزمایشات پزشکی انجام می‌داد.

این شخص حتی برای انجام این آزمایش، سیاه پوستان را بیهوش نمی‌کرد و در زمان هوشیاری بر روی آنان انواع آزمایش‎ها را انجام می‌داد.

وی اعتقاد داشت که زنان سیاه پوست درد نمی‌کشند؛ این باور دروغ همچنان تا امروز در میان برخی مردم آمریکا دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: دسترسی نداشتن درصد بالایی از سیاه پوستان به هیئت منصفه افزایش فعالیت گروه های نژادپرست‌ در آمریکا

وی همچنین وقتی تکنیک خود را کامل کرد، این تکنیک‌ها را بر روی زنان سفید پوست هم انجام می‌داد با این تفاوت که برای این افراد از بیهوشی استفاده می‌کرد.

پس از جنگ داخلی آمریکا و آزادسازی بردگان، زیرساخت‌های محدود و شکننده سیاه پوستان در این کشور فرو ریخت و یک اپیدمی بیماری در میان آنها پدیدار شد.

پزشکان سفید پوست از مداوای سیاه پوستان امتناع و بیمارستان‌های مخصوص سفید پوستان از پذیرش آنها خودداری می‌کردند.

به همیل دلیل تخمین زده می‌شود که در بین سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۰ میلادی، حدود یک چهارم سیاه پوستان در آمریکا بر اثر بیماری جان خود را از دست دادند.

از طرفی تا اواسط قرن بیستم معمولا زنان و معمولا زنان سیاه پوست به اجبار، بدون اینکه رضایت داده باشند عقیم می‌شدند.

بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۰ بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ زن در کارولینای شمالی، عقیم شدند که از این تعداد حدود ۶۵ درصد را زنان سیاه پوست تشکیل می‌دادند.

نیویورک تایمز در پایان نوشت «این‌ها تنها نمونه‌هایی کمی از بد رفتاری با سیاه پوستان در آمریکاست؛ این‌ها نشان می‌دهد که چرا سیاه پوستان در آمریکا نسبت به دولت و نظام بهداشتی بدبین هستند و درصد بالایی از این افراد تمایل به دریافت واکسن کرونا ندارند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ حقوق بشر سیاه پوستان در آمریکا سیاه پوست سفید پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد

آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت: «من معتقدم که تلاش‌های جدیدی در جریان است که قطر و مصر و همچنین اسرائیل را برای یافتن راهی به پیش می‌برد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم آزادی گروگان ها، شتاب و زندگی تازه‌ای وجود دارد.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی