Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، امبرائر (Embraer) ماه گذشته هدف حمله باج افزاری قرار گرفت و فایل‌های برخی از سیستم‌های آن به سرقت رفت. این شرکت به جای مذاکره با هکرها و پرداخت پول، سیستم‌ها را به کمک فایل‌های پشتیبان بازیابی کرد و هکرها در تلافی این اقدام برخی از فایل‌های حساس شرکت را در وب سایتی متعلق به گروه باج افزاری RansomExx در دارک وب منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایل‌ها شامل اطلاعات کارمندان، قراردادهای کاری، تصاویر شبیه سازهای پرواز، سورس کدها و فایل‌های دیگر می‌شوند و صحت آنها توسط ZDNet تأیید شده است. امبرائر هفته گذشته با انتشار بیانیه مطبوعاتی حمله سایبری را تأیید کرد، ولی به ماهیت باج افزاری حمله و سرقت فایل‌ها اشاره‌ای نکرد. این هواپیماساز برزیلی اعلام کرد هکرها تنها «به بخش کوچکی» از شبکه این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند و حمله تنها سبب مختل شدن موقتی «برخی از عملیات‌ها» شده است.

گروه‌های باج افزاری مثل RansomEXX با انتشار عمومی بخشی از فایل‌های سرقتی، قربانی را برای پرداخت مبلغ باج تحت فشار قرار می‌دهند. هکرها حین مذاکره با قربانی به او هشدار می‌دهند که در صورت عدم همکاری تمام اطلاعات سرقتی را در اینترنت منتشر می‌کنند که تبعات سنگینی برای شرکت‌ها مثل فاش شدن اسرار و جریمه توسط سازمان‌ها و نهادهای قانونگذار را به دنبال دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: امبرائر باج افزاری هواپیما باج افزاری فایل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض قیمت مسکن شمال شهر

دو منطقه ۱ و ۳ تهران، مناطق شمال‌شهر محسوب می‌شوند که همواره قیمت فروش آپارتمان در آنها، اختلاف چشمگیری با قیمت میانگین شهر دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، چند روز پیش در همین صفحه، میانگین قیمت پیشنهادی فایل‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه پایتخت براساس فایل‌های فروردین ۱۴۰۳ را حدود ۸۳ میلیون تومان در مترمربع اعلام کردیم.

در جدول این گزارش، میانگین قیمت پیشنهادی مناطق ۱ و ۳ در حال حاضر ۱۶۴ میلیون تومان برآورد می‌شود. این یعنی، فاصله دو برابری قیمت شمال‌شهر تا سطح میانگین.

در این جدول، فایل‌های فروشی محله‌های مختلف این دو منطقه براساس آپارتمان‌های میان‌متراژ آمده است:

دیگر خبرها

  • حمله به بازیگران زن معروف در تجمع امـروز دانشجویـان تهرانی | تصویر
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • فیلم| اولین گفت و گو با پاکبانی که شب حمله ایران به اسرائیل معروف شد!
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان