Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب عظیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با ویروس کرونا طرح آمران سلامت در دست اجرا بود که با ادغام این طرح با طرح شهید سلیمانی، داوطلبان جمعیت هلال احمر در این حوزه نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۵ آذر روز جهانی داوطلب افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته داوطلب، در حال عضوگیری افتخاری از مسوولان این شهرستان همچون فرماندار ویژه ملایر، شهردار و روسای ادارات هستیم تا با عضویت در سازمان جمعیت هلال احمر با ما همراهی و همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر تقدیر از داوطلبان نمونه، غبارروبی گلزار شهدای بهشت هاجر و شهدای گمنام بام ملایر، تقدیر از کانون هلال احمر دانشجویی، خانه هلال احمر برتر و حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر برای اهدای خون را از دیگر برنامه‌های هفته داوطلب عنوان کرد.

عظیمی ادامه داد: همزمان با هفته داوطلب ۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود که ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به عضویت و همکاری یک‌هزار و ۲۰۰ داوطلب با جمعیت هلال احمر ملایر گفت: به مناسبت هفته داوطلب پویش "من داوطلب هستم" در فضای مجازی راه‌اندازی شد تا افراد علاقه‌مند داوطلب عضویت در جمعیت هلال احمر شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر با اشاره به فعالیت این سازمان در کارهای خیرخواهانه و عام المنفعه بدون توجه به نژاد، مذهب و تفکر و حضور فعالانه در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله بیان کرد: در حال حاضر با وجود بدهی قابل توجه، شرایط مالی خوبی نداریم، اما این امر موجب محدود شدن فعالیت‌های ما نمی‌شود و با خیران و نیکوکاران زیادی در ارتباط هستیم.

مشکلات مالی مانعی برای پیشبرد اهداف نیست

عظیمی به فعالیت سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در ملایر اشاره کرد و افزود: پایگاه آورزمان سومین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای این شهرستان است که نیازمند امکانات و نیروی انسانی است و ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ساختمان پایگاه در مکان جدید برآورد شده است.

وی با بیان اینکه توان تامین این رقم اعتبار را نداریم ادامه داد: مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر استان همدان قول مساعد داده است چنانچه یک پنجم این اعتبار در ملایر تامین شود، مابقی مبلغ از تهران پیگیری و جذب خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر اظهار داشت: سازمان جوانان این جمعیت در مکانی اجاره‌ای و قدیمی مستقر است و ساختمان اداره نیز ظرفیت کافی را ندارد که با وجود در اختیار داشتن زمین مناسب، به دلیل کمبود منابع مالی و اعتبارات قادر به احداث بنای جدید و تجهیز و نوسازی یک مکان مناسب نیستیم.

عظیمی یادآور شد: سوله مدیریت بحران نیز هم اکنون در اختیار شهرداری ملایر است که ما سپرده شده و قرار است یک‌هزار تخته چادر در این سالن دپو شود که ۱۶۰ تخته چادر تاکنون دریافت کرده‌ایم و چنانچه مقدمات این سوله فراهم شود، ۸۴۰ تخته بعدی را نیز دریافت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در صدد احداث انبار جدید برای تامین و دپوی امکانات امداد و نجات و مایحتاج مورد نیاز در شرایط ضروری و بحرانی در محوطه فعلی جمعیت هلال احمر هستیم که امیدواریم بتوانیم منابع مالی و اعتبار لازم را برای این امر جذب کنیم.

عظیمی زمین ابتدای خیابان شهدای این شهر متعلق به جمعیت هلال احمر ملایر را ظرفیتی عظیم برای این سازمان دانست و گفت: امیدواریم با شهرداری به تفاهم خوبی برسیم تا بتوانیم این زمین را احیا و علاوه بر خدمات آموزشی و درمانی در زمینه اشتغال نیز خدمات مثمرثمر داشته باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر ادامه داد: در این مجموعه می‌توان بسیاری از نیازمندی‌های هلال احمر همچون ایجاد محلی برای سازمان جوانان، کلاس‌های آموزشی، خدمات درمانی و ایجاد داروخانه در نظر گرفت و در قالب تفاهم‌نامه با بخش خصوصی می‌توانیم این نیازمندی‌ها را برآورده کنیم.

عظیمی آموزش را یکی از وظایف مهم هلال احمر دانست و با اشاره به شعار جمعیت هلال احمر با عنوان "هر خانه یک امدادگر" بیان کرد: برای تحقق این شعار نیاز به همراهی رسانه‌ها و فضای مجازی داریم.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر با بیان اینکه ایجاد خانه هلال در دستور کار هلال احمر است گفت: در تلاش هستیم با کمک بسیج و دهیاری‌ها خانه هلال را در روستاها راه‌اندازی کنیم و با ارایه آموزش‌های امدادی، در مواقع بحرانی بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

عظیمی همچنین از خدمات و زحمات مدیران سابق جمعیت هلال احمر ملایر تقدیر کرد و آنان را ذخیره‌های مهمی برای پیشبرد اهداف این مجموعه دانست و افزود: در این مسیر از ظرفیت‌ و تجربه آنها استفاده خواهیم کرد.

در این نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران ملایر به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر این شهرستان درآمدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان ملایر سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان ملایر سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا همدان ملایر سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور هفته داوطلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در بارش‌های ۴۸ ساعت اخیر به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شد.

محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شدند که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد .

وی بیان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، محمدی افزود: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی‌اند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند