Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «حجت الاسلام و المسلمین دکتر نصر ا... پژمانفر» ضمن بازدید از موسسه در جریان عملکرد و دستاورد های آن قرار گرفت و گفت: فاصله زیادی برای برقراری ارتباط مناسب میان مراکز پژوهشی و جامعه وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع ارتباطی موجود میان مراکز علمی - پژوهشی و جامعه افزود: روند بهبود روابط مراکز علمی – پژوهشی با جامعه باید به نحوی تحقق پیدا کند که شاهد رویت آشکار این پژوهش‌ها، در بخش‌های مختلف جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشهد و کلات خواستار معرفی گسترده تر نقش ملی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در بخش های دولتی و خصوصی شد و بیان کرد: برای تحقق این امر آمادگی هرگونه همکاری با این مرکز پژوهشی وجود دارد.

در ادامه رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ضمن ایراد سخنانی گفت: فعالیت های این موسسه به واسطه رسالت های ملی و منطقه ای، در دو بخش رفع چالش های ملی و صنایع غذایی متمرکز شده است.

 قدیر رجب زاده با بیان اینکه بهم زمان با تولید علم، انتظار جامعه از بخش های علمی کشور حل مشکل است بیان کرد: پیشرفت کشور با تولید فناوری و بکارگیری آن برای ایجاد ارزش افزوده میسر است.

وی ادامه داد: فعالیت های پژوهشی این موسسه بر تولید فناوری معطوف است چراکه خاتمه طرح های پژوهشی منجر به تولید دانش فنی می شود.

رجب زاده با اشاره به تدوین سند امنیت غذایی کشور برای افق 2050 در شورای عالی امنیت غذایی، افزود: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در کارگروه ویژه تدوین این سند به نمایندگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان یک نهاد تاثیرگذار ایفای نقش می نماید.

وی با تاکید بر اینکه تمام تمرکز مدیران این موسسه به جذب درآمدهای اختصاصی معطوف است تصریح کرد: 96 درصد بودجه های طرح های پژوهشی در این مرکز از صنایع متقاضی دریافت خدمات پژوهشی، فنی – مهندسی و آزمایشگاهی تامین می شود.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پژوهش امنیت غذایی سلامت نماینده مردم مشهد و کلات رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم