Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سلیمان کرمی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس و در جلسه هم‌اندیشی که پیرامون اجرای طرح "یاریگران زندگی" تشکیل شد، نقش این نهاد تعلیمی و تربیتی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان نهاد تعلیم و تربیتی می‌تواند کانون اصلی فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مصونیت بخشی کودکان و نوجوانان در برابر عوامل مخاطره‌آمیز اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی زمانی می‌تواند کارآمد و اثربخش باشد که بتواند در قالب یک نهضت فرهنگی جامع و کامل درآید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بر اجرای دقیق مفاد طرح "یاریگران زندگی" توسط آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: اجرای دقیق طرح یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت همسالان، حمایت فعالانه والدین و کادر مدیریتی و آموزشی مدارس می‌تواند نقش به‌سزایی در راستای پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان داشته باشد.

کرمی افزود: اگر آموزش‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد مطابق طرح یاریگران زندگی برای گروه هدف از جمله دانش‌آموزان برگزار و اجرا شود می‌تواند نتایج خوبی برای جامعه از جمله کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی را به ارمغان بیاورد.

او با تأکید بر تهیه و تولید محتوای اثرگذار و جذاب پیشگیرانه در برنامه شاد و ایجاد کانون یاریگران زندگی در بستر سامانه شاد، گفت: باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به ویژه فضای مجازی در ایام محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، نسبت به افزایش نرخ سطح پوشش برنامه‌ها در کانون‌های هدف برنامه‌ریزی و اقدام شود و با ارزیابی دقیق برنامه‌ها، فعالیت و عملکرد کانون‌ها در سطح مدارس رصد و نتایج مثبت و اثرگذار فعالیت کانون‌های یاریگران زندگی در سطح مدارس به‌ویژه در بخش پیشگیری از آسیب اعتیاد به‌صورت الگویی به سایر کانون‌های فعال در سطح مدارس انتقال و انتشار داده شود.

کرمی اظهار داشت: با آگاهی بخشی مبتنی بر اصول علمی، افزایش دانش و مهارت‌های زندگی می‌توانیم فرزندانمان را در برابر عوامل وسوسه‌انگیز و خطرات ناشی از اعتیاد به مواد مخدر واکسینه کنیم.

او، هم‌افزایی و انسجام را گامی مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: حل مشکل آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها بدون هم‌افزایی دستگاه‌های متولی میسر نیست لذا در اجرای این طرح و سایر برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط و تشکل‌های مردم‌نهاد با تمام توان و پتانسیل‌های موجود پای‌کار بیایند.

گفتنی است "یاریگران زندگی" عنوان طرحی است که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تهیه و تدوین و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش‌وپرورش باهدف ظرفیت‌سازی برای جلب مشارکت همسالان با تشکیل و شبکه‌سازی همیاری‌های دانش آموزان و ذینفعان مدرسه و محله با توانمندسازی ایشان در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتار‌های پرخطر در مهرماه سال ۹۸ منعقد شده که اجرای این طرح پارسال ۲۰ درصد، امسال ۶۰ درصد و سال ۱۴۰۰، ۱۰۰ درصد مدارس در مقاطع ابتدای، متوسطه اول و دوم استان فارس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس طرح یاریگران زندگی مهار اعتیاد آسیب های اجتماعی یاریگران زندگی برنامه ها مواد مخدر کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا نصیری ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح همیاران آرامش، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت فرمانده کلانتری، معاونت فرهنگی و اجتماعی استان و پلیس‌های تخصصی در اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح همیاران آرامش در ۸ نقطه از شهرهای گرگان و گنبد اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در ۶ منطقه گرگان و دو منطقه گنبد اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: همه سازمان‌های خدمات رسان و حمایتی از جمله کمیته امداد، شهرداری، فرمانداری، بسیج، شورا و معتمد محل، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب با هدف ارتقا توانمندی ساکنان و کمک به حل مشکلات و آسیب‌ها در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی با موضوع یکی از آسیب‌های اجتماعی محله در دو نوبت صبح و بعد ظهر در این محلات اجرایی خواهد شد، گفت: برای حل مسائل مناطق و اجرای طرح، اطلس آسیب‌های موجود استخراج شد.

نصیری اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد تلاش‌ها در این زمینه از سوی همه سازمان‌ها بیشتر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان با تاکید بر نقش خانواده و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فقر، اعتیاد، طلاق، بدحجابی و فضای مجازی و گفت: برخورد هوشمندانه با این معضلات، نیاز به همکاری و همگرایی بیش از پیش تمامی متولیان امر، نخبگان علمی، دینی و فرهنگی، خیرین و همراهی مردم در این زمینه دارد.

کد خبر 6088543

دیگر خبرها

  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)