Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، منبعی نظامی در «شورای نظامی عین عیسی» فاش کرد که نیرو‌های روسی رسماً از نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) درخواست کرده اند تا شهر عین عیسی را در حومه شمالی رقه، به نیرو‌های ارتش سوریه تحویل دهند.

این فرمانده که خواست نامش فاش نشود، گفت: جلسه‌ای دو روز پیش در پایگاه روسی در عین عیسی برگزار شد که با حضور فرماندهان نیرو‌ها، افسران ارتش سوریه و مقامات ارتش روسیه بود، در آن افسران روسی به قسد اطلاع دادند که تهدید‌های ترکیه در حمله به شهر جدی است و آن‌ها درخواست کردند که آن را از نظر اداری و نظامی به نیرو‌های ارتش سوریه تحویل دهید تا راه برای تهدید ترکیه مسدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع، طرف روسی پیشنهاد‌هایی را به منظور ایجاد میدان امنیتی در مرکز شهر دادند که شامل موسسات و دفاتر دولت همانند میادین امنیتی در شهر‌های قامشلی و حسکه به شرط برافراشتن پرچم سوریه و باز شدن موسسات دولتی با هدف جلوگیری از راه حملات ترکیه و جلوگیری از اجرای حمله وسیع بود.

این درحالی است که چند روز قبل عین عیسی از سوی ارتش ترکیه و گروهک‌های مسلح سوری وابسته به آن هدف حمله شدید توپخانه‌ای قرار گرفته است.

این منبع تأکید کرد که قسد مدت زمانی را برای بررسی این پیشنهاد درخواست کرد و احتمال دارد آن‌ها این درخواست را رد کنند، زیرا ترکیه و گروهک‌های وابسته به آن از روسیه خواسته اند تا نیرو‌های قسد را از فاصله ۳۲ کیلومتری مرز عقب برانند و با توجه به اینکه عین عیسی حدود ۳۷ کیلومتر از مرز ترکیه فاصله دارد بنابراین آن‌ها متجاوزانی هستند که از مرز‌ها عبور کردند.

عین عیسی شریان اصلی برای اتصال مناطق قسد و مشرف به بزرگراهی است که استان‌های حلب، حسکه و رقه را در شمال شرقی سوریه به هم متصل می‌کند. همچنین یک شبکه اصلی جاده‌ای را کنترل می‌کند که شهر‌های عین العرب کوبانی و منبج در حومه شرقی حلب و شهر العریمه در حومه الباب را به هم متصل می‌کند.

علاوه بر این، هیئتی از پارلمان بلژیک به سرپرستی سناتور «جورج دالمانی» وارد شمال سوریه شد و با سران دولت خودمختار در شرق فرات جلساتی را تشکیل داده و درباره سرنوشت خانواده‌های تروریستی داعش ساکن در اردوگاه‌های «الهول و روج» در شمال شرقی سوریه، موضوع شبه نظامیان خارجی بازداشت شده در زندان‌ها قسد و همچنین در مورد حملات ترکیه و تأثیر آن‌ها بر ثبات مناطق نفوذ دولت بحث کردند.

در حالی که حومه جنوبی ادلب شاهد درگیری و بمباران متقابل بین نیرو‌های سوریه و گروه‌های مسلح بود، ترکیه به تقویت مراکز نظامی خود در منطقه به ویژه در جبل الزویه ادامه داد و نیرو‌های بیشتری را که از گذرگاه مرزی کفرلوسین در شمال ادلب وارد منطقه کرد که شامل ۱۵ وسیله نقلیه و کامیون بود که حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات سوریه کردهای سوریه ارتش ترکیه عین عیسی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت

جنبش حزب‌الله لبنان، بامداد امروز (جمعه)، اعلام کرد در یک کمین ترکیبی کاروانی زرهی از نیرو‌های ارتش اسرائیل را حدود ساعت ۲۳:۱۰ به وقت محلی هدف قرار داده است.

مقاومت لبنان اعلام کرد این عملیات ترکیبی با استفاده از راکت‌های هدایت‌شونده، توپخانه و موشک انجام شده است.

حزب‌الله در ادامه اشاره کرد بعد از رسیدن کاروان به نقطه موردنظر، رزمندگان مقاومت آنها را مورد حمله قرار دادند و دست‌کم ۲ خودروی زرهی در این عملیات منهدم شده است.

در این بیانیه اشاره شده است که ارتش اسرائیل بعد از عملیات حزب‌الله، با استفاده از بمب‌های دودزا شعاع دید را کور کرده تا تلفات را از کمینگاه به محل دیگری منتقل کند.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود گزارش داد یک کامیون متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش اسرائیل در این کمین هدف قرار گرفته و «به طور کامل منهدم شده است.»

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند سازمان نظارت نظامی این رژیم انتشار جزئیات بیشتر درباره این عملیات را ممنوع کرده است.
با این حال، منابع اسرائیلی صبح امروز (جمعه) بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش دادند یک نفر در این عملیات کشته شده است.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که یک گروه از نیرو‌های ارتش اسرائیل را در مقر نظامی المالکیه در شمال فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داده‌اند.

این گروه که تحت رصد نیرو‌های مقاومت لبنان بوده، هنگام ورود به مقر المالکیه با گلوله توپ مورد تهاجم قرار می‌گیرد. حزب‌الله تاکنون صد‌ها بار مواضع ارتش اسرائیل را در حمایت از مردم فلسطین مورد حمله قرار داده است.

مقاومت لبنان تاکید کرده است که تا زمان تداوم حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد